Zasada działania syncro
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Zasada działania syncro
Mam pytanie ogólne więc myśle, ze to dobry dział...
Kwestia dotyczy działania syncro w mk3.
Czy jeżeli sprzęgło jest wciśnięte i silnik nie daje napędu na koła to użycie ręcznego zablokuje 4 czy 2 koła???
Kwestia dotyczy działania syncro w mk3.
Czy jeżeli sprzęgło jest wciśnięte i silnik nie daje napędu na koła to użycie ręcznego zablokuje 4 czy 2 koła???
Ostatnio zmieniony pn gru 21, 2009 10:19 przez Balti, łącznie zmieniany 1 raz.
VAG maniak :)
po 1 uwazaj gdzie dajesz tematy!
po 2 wydawaloby sie co ma reczny do napedu?
linki ida do wszystkich 4 kol od recznego?
kolego podstawowa wiedz ao samochodzie sie klania... linki do recznego ida co za tym idzie powinno blokowac tylko tyl...
po 2 wydawaloby sie co ma reczny do napedu?
linki ida do wszystkich 4 kol od recznego?
kolego podstawowa wiedz ao samochodzie sie klania... linki do recznego ida co za tym idzie powinno blokowac tylko tyl...
Ostatnio zmieniony pn gru 21, 2009 08:20 przez MAPET, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
- Mastercinek
- VR6SyncroManiac
- Posty: 436
- Rejestracja: wt sty 29, 2008 08:42
- Lokalizacja: Sztum
Na początku zachęcam do poznania podstaw o napędzie syncro:
http://motoleasing.pl/index.php?goto=5&id=11
W tym temacie w ostatnim poście kolega już odpowiedział na pytanie ale źle zdefiniował to co się u niego dzieje czyli myślał, że jak zaciągnął ręczny i mu stanęły przednie i tylne koła to ma wiskozę uszkodzoną. Zrobiłem u siebie taki test - napęd 100% sprawny (do tyłu i do przodu ciągną 4 laczki) i też po zaciągnięciu ręcznego stanęły mi 2 podniesione przednie i tylne koło
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ght=syncro
A tutaj kolega w pierwszym poście odpowiedział na zadane pytanie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ght=syncro
Oczywiście jestem ciekawy wypowiedzi mądrzejszych ludzi w temacie SYNCRO.
http://motoleasing.pl/index.php?goto=5&id=11
W tym temacie w ostatnim poście kolega już odpowiedział na pytanie ale źle zdefiniował to co się u niego dzieje czyli myślał, że jak zaciągnął ręczny i mu stanęły przednie i tylne koła to ma wiskozę uszkodzoną. Zrobiłem u siebie taki test - napęd 100% sprawny (do tyłu i do przodu ciągną 4 laczki) i też po zaciągnięciu ręcznego stanęły mi 2 podniesione przednie i tylne koło
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ght=syncro
A tutaj kolega w pierwszym poście odpowiedział na zadane pytanie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ght=syncro
Kolego MAPET, jak widzisz na własnym przykładzie przy SYNCRO podstawy wiedzy nie wystarczają...MAPET pisze:kolego podstawowa wiedz ao samochodzie sie klania...
Oczywiście jestem ciekawy wypowiedzi mądrzejszych ludzi w temacie SYNCRO.
Ostatnio zmieniony pn gru 21, 2009 06:44 przez Mastercinek, łącznie zmieniany 1 raz.
mastercinek, faktycznie masz chyba racje moj blad... myslalem o rozlanczanym 4x4 sorki
ew niech wypowiedza sie inni...
ew niech wypowiedza sie inni...
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Poproszę o przeniesienie tematu do odpowiedniego dizału.
.
Pytam bo jestem mega zaskoczony
jednak SYNCRO to stały napęd na 4 koła i ręczny blokuje 4 koła( z wciśniętym sprzęgłem jak i bez niego). Ktoś to potwierdzi ( chodzi mi stricte o MK3)
[ Dodano: 21 Gru 2009 11:56 ]
wiskoza zwolni prawie do zera koła przednie czy je zablokuje przy użyciu ręcznego?
.
Pytam bo jestem mega zaskoczony
jednak SYNCRO to stały napęd na 4 koła i ręczny blokuje 4 koła( z wciśniętym sprzęgłem jak i bez niego). Ktoś to potwierdzi ( chodzi mi stricte o MK3)
[ Dodano: 21 Gru 2009 11:56 ]
Syncro nie jest rozłączanym napędem tylko stałymMAPET pisze:mastercinek, faktycznie masz chyba racje moj blad... myslalem o rozlanczanym 4x4 sorki
ew niech wypowiedza sie inni...
wiskoza zwolni prawie do zera koła przednie czy je zablokuje przy użyciu ręcznego?
Ostatnio zmieniony pn gru 21, 2009 13:32 przez Balti, łącznie zmieniany 2 razy.
VAG maniak :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz sie 02, 2009 15:25
- Lokalizacja: Ry-wy
Moim zdaniem nie powinna ani zwolnić ani zablokować przednich kół.Balti pisze:wiskoza zwolni prawie do zera koła przednie czy je zablokuje przy użyciu ręcznego?
Tylny mechanizm różnicowy działa podobnie do "wolnobieżki" w rowerze, tzn. jeżeli przód ciągnie to tył też, natomiast jeżeli z jakichś przyczyn tył zacznie sie kręcić szybciej niż przód to nie przeniesie napędu na przednią (wolniej kręcącą się oś). Myślę że w przypadku zwolnienia (zablokowania) tylnej osi nie spowoduje to mechanicznego zwolnienia (zablokowania) osi przedniej.
To mam taką prośbę abyś zabrał kumpla na ośnieżony plac i zakręcił "bączka"... kolega z zewnatrz niech sprawdzi czy jak zaciągniesz rękaw to przednie koła się zablokują czy zwolnią (organoleptycznie) da rade ??marekk_marecki pisze:Moim zdaniem nie powinna ani zwolnić ani zablokować przednich kół.Balti pisze:wiskoza zwolni prawie do zera koła przednie czy je zablokuje przy użyciu ręcznego?
Tylny mechanizm różnicowy działa podobnie do "wolnobieżki" w rowerze, tzn. jeżeli przód ciągnie to tył też, natomiast jeżeli z jakichś przyczyn tył zacznie sie kręcić szybciej niż przód to nie przeniesie napędu na przednią (wolniej kręcącą się oś). Myślę że w przypadku zwolnienia (zablokowania) tylnej osi nie spowoduje to mechanicznego zwolnienia (zablokowania) osi przedniej.
VAG maniak :)
- Mastercinek
- VR6SyncroManiac
- Posty: 436
- Rejestracja: wt sty 29, 2008 08:42
- Lokalizacja: Sztum
Tak jeszcze gdyby ktoś miał wątpliwości to można sobie obejrzeć:
... bx3CUHHyXc
... bx3CUHHyXc
Ostatnio zmieniony pt cze 04, 2010 01:57 przez Mastercinek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 100 gości