Strona 1 z 2
problem ze swiatlami
: ndz gru 20, 2009 12:35
autor: Loo82
witam. od jakiegos czasu jestem posiadaczem vw polo 6n2 ktorego sprowadzilem ze szwecji - moj problem polega na tym ze po przekreceniu kluczyka w stacyjce odrazu zapalaja sie swiatla mijania. na poczatku cieszylem sie ze dobry bajer , nie trzeba pamietac o swiatelkach lecz zmianiilem zdanie w okresie zimowym ( dobrze ze to benzyna jest lecz aby otworzyc okna rowniez trzeba zaplon wlaczyc = swiatla wlaczone ). chcial bym sie dowiedziec jak to odlaczyc, czy mozna to zrobic w garazu czy trzeba do elektryka jechac? wlacznik swiatel jest taki jak w golfie IV.
pozdrawiam
: ndz gru 20, 2009 13:06
autor: wojtas46
Ktoś te swiatła przerabiał , jezeli nie jesteś kumaty w temacie to daj sobie spokój . Lepiej niech to zrobi elektryk
: ndz gru 20, 2009 13:10
autor: grześ226- kosmos
a w szwecji czasem nie obowiazuja swiatla przez caly rok???moze dlatego jest tak ze po przekreceniu stacujki os razu sie swieca (moj ojciec ma tak samo w volvo...)
[ Dodano: 20 Gru 2009 12:14 ]
musisz miec jakis przelacznik zeby je wylaczyc... dziwne ze nie masz
: ndz gru 20, 2009 19:10
autor: Loo82
nie wiem czy to jest fabryczne czy nie. najchetniej bym to wycial w cholere
: ndz gru 20, 2009 19:12
autor: Zico63b
To jest albo inna wersja wyłącznika albo inaczej połączone kable w instalacji.
Na pewno natomiast jest to fabryczne - w Skandynawii światła są obowiązkowe i auta tam przeznaczane mają takie łączenia.
Mogę napisać jak ma być to łączone bez tej funkcji i gdyby była to sprawa tylko przełożenia kabli we wtyku wyłącznika - to niewielka trudność.
: ndz gru 20, 2009 19:20
autor: szysz61
Auta marki VW sprzedawane w państwach skandynawskich są tak skonfigurowane. Według mnie można to zmienić za pomocą VAGa, chyba w module komfort.
: ndz gru 20, 2009 19:25
autor: Zico63b
Ale chyba jeszcze nie w 6N2?
W tych wozach to raczej sprawa kabelków, może zworki w skrzynce bezpieczników - gnieździe świateł.
: wt gru 22, 2009 13:21
autor: Loo82
Zico63b pisze:
Mogę napisać jak ma być to łączone bez tej funkcji i gdyby była to sprawa tylko przełożenia kabli we wtyku wyłącznika - to niewielka trudność.
jesli mozesz mi to opisac, bylbym wdzieczny
: wt gru 22, 2009 20:01
autor: Zico63b
Będzie to opisane w tej kolejności:
PIN WYŁĄCZNIKA/OZNACZENIE NA WYŁĄCZNIKU/KOLOR KABLA.
1/56b/szaro-niebieski;
2/56/biało-czarny 2 szt.;
3/--------------------;
4/83/szaro-niebieski;
5/X/czarno-żółty;
6/58R/szaro-czerwony;
7/57/szaro-zielony;
8/-------------------;
9/31/brązowy;
10/------------------;
11/30/czerwony;
12/83b/szaro-biały;
13/------------------;
14/58L/szaro-czarny.
Jest wersja podstawowa, europejska, kontynentalna.
W razie niejasności - niech Kolega śmiało pisze!
W skrzynce bezpieczników nie powinno być zworki (jeśli nie ma przednich przecimgł.) ani przekaźnika.
: wt gru 22, 2009 23:17
autor: Loo82
mam jeszcze jedno male pytanie - jak wyjac wlacznik aby nic nie uszkodzic ?
Re: problem ze swiatlami
: śr gru 23, 2009 00:14
autor: doggie
Loo82 pisze: zmianiilem zdanie w okresie zimowym ( dobrze ze to benzyna jest lecz aby otworzyc okna rowniez trzeba zaplon wlaczyc = swiatla wlaczone ).
ja uważam że jest to dobry patent - zawsze możesz wpierw włączyś postojówki i wtedy przekręcić zapłon - zawsze mniej prądu pobiera, a co do zimy to przed rozruchem właśnie dobrze jest wpierw "rozruszać" aku - jak ci na światłach nie będzie już odpalał to bez nich też nie - wymiana aku
: śr gru 23, 2009 00:25
autor: Paweł Marek
właśnie, ja się nakombinowałem żeby zrobić to co kolega ma już gotowe, i cieszę się bo nie zapominam o światłach, a
Loo82 narzeka
: śr gru 23, 2009 01:42
autor: Zico63b
Po wyjęciu półki z okolicy skrzynki bezpieczników uzyskujemy dostęp do tyłów deski rozdzielczej. Tam naciskamy do góry taki języczek w wyłączniku ( zaznaczony na rysunku).
: śr gru 23, 2009 15:24
autor: Loo82
kolego dziekuje ze rysunek , tylko ja mam polo 6n2 a tam jest takie sam wylacznik jak w golfie IV , lupo itp