Strona 1 z 1
Problem z centralnym
: sob gru 19, 2009 14:14
autor: boot212
Na początek jako nowy chciałem się przywitać. Więc witam

.
Otóż mam następujący problem z centralnym zamkiem (pneumatyczny). Działa tylko po odłączeniu i podłączeniu kompresora i tylko raz zamknie i potem nie ruszy. Rozbierałem kompresor, rozbierałem sterownik i wszystko z widzenia wydaje się być ok. I jest tak za każdym razem. Tylko nie raz (raz na kilka dni) zadziała, ale tylko przy zamykaniu.
Pilot także nie działa, lecz trzeba go pewnie tylko dostroić bo jest po wymianie baterii.
Ma ktoś jakieś pomysły co to może być? Czy warto bawić się samemu, czy od razu oddać do mechanika?
I przy okazji zapytam o problem z obrotami. Mianowicie nie zawsze silnik chce zejść z obrotów pomimo że pedał jest w początkowej pozycji.
Pozdrawiam
: sob gru 19, 2009 16:28
autor: evil666
co do obrotów to silniczek krokowy prawdopodobnie rąbnięty, spróbuj wyczyścić.
a do centralnego jezeli pompka pompuje po przekręceniu kluczyka to szukaj na przewodach ciśnieniowych jak nic się nie dzieje po przekręceniu kluczyka to wymień pompkę

zanim wymienisz pompkę sprawdź czy masz sygnał z drzwi do pompki bo możliwe że kabel jest gdzieś przetarty

: sob gru 19, 2009 16:49
autor: Paweł Marek
boot212, co do centrala najlepiej byłoby podmienić na chwilę pompkę sprawną z auta od kolegi. A jak będzie to samo to nasuwa mi sie pytanie czy ktoś nie grzebał w kablach pompki i nie pomylił plusa stałego z plusem po zapłonie.
Napisz jeszcze czy central nie działa zarówno z kluczyka czy z przycisku w drzwiach przednich też nie działa. A jeśli działa z przycisku w drzwiach to spróbuj go zamknąć wciskając w czasie jazdy i jeśli central się zamknie to patrz czy się sam otworzy po wyłączeniu zapłonu
: sob gru 19, 2009 20:57
autor: boot212
Centralny zamyka z kluczyka (z zamka w drzwiach) jak i z kurka w drzwiach. Z pilota nie zamyka z wyżej wymienionych powodów. W miarę możliwości spróbuję podmienić pompkę. A co do sygnałów ze sterownika to ma ktoś jakiś schemat co powinno być na poszczególnych kablach?
Idzie tam dokładnie taka pompka:
http://allegro.pl/item825075442_vw_golf ... lnego.html (oczywiście nie mam nic wspólnego z aukcją)
: sob gru 19, 2009 21:28
autor: Paweł Marek
boot212, czekaj poczekaj powoli, bo inaczej teraz piszesz. Jeśli centralny działa zawsze z kluczyka i przycisku w drzwiach to pompka jest ok a zepsuty jest dokładany sterownik na pilota albo jego kablowanie.
: ndz gru 20, 2009 00:56
autor: boot212
Źle mnie zrozumiałeś

. Chodzi o to że po takim odłączeniu i podłączeniu pompki można zamknąć albo z kurka w drzwiach albo z zamka, ale tylko raz i tylko zamknąć.
: ndz gru 20, 2009 01:40
autor: LASOT-A
A może pokusić się z wymianą kondensatorów w pompce jak mówi nasz Kolega forumowy
http://www.ace.vot.pl/index.php?option= ... &Itemid=35

: śr gru 23, 2009 15:21
autor: boot212
Odłączyłem sterownik i sprawdziłem "na krótko" pompkę. Działa jak trzeba (otwiera i zamyka). Więc teraz takie pytanie, czy to już pewne że to wina sterownika, czy może być to nadal coś innego?
Ewentualnie czy ktoś wie jak sprawdzić sterownik w domu pod zasilaczem i z miernikiem (jakieś schematy czy coś)?
EDIT:
Sprawa wyjaśniona. Przepatrzyłem wszystko co możliwe i były poprzecinane kable w wiązce prawych drzwi.
Jeszcze tylko kalibracja pilota. Wie ktoś jak tego dokonać?