Strona 1 z 3

Akumulator i ładowanie

: pt gru 18, 2009 19:17
autor: Bogdan_Banasins
Mam pytanko! Jakie powinno być napięcie na klemach akumulatora podczas pracującego silnika? Dodam że u mnie jak sprawdzam to multimetr pokazuje 22-23V Co moze być przyczyną? Prosze o pomoc!!!

: pt gru 18, 2009 19:20
autor: agrala
w okolicach 14,4V
jak masz takie duze to regulator do wymiany
napisz jak to sprawdziles

[ Dodano: 18 Gru 2009 18:22 ]
wydaje mi sie ze chyba zle sprawdziles (zle ustwiles miernik) bo przy takim napieciu spalilyby ci sie wszytkie zarowki i kontrolki na desce i pewnie siadlby sterownik silnika

: pt gru 18, 2009 19:28
autor: bongo
Bogdan_Banasins pisze:Dodam że u mnie jak sprawdzam to multimetr pokazuje 22-23V Co moze być przyczyną? Prosze o pomoc!!!
:blush:

: pt gru 18, 2009 19:30
autor: Qto
agrala pisze:zle ustwiles miernik
jakby był zły zakres to napięcie byłoby 2.2-2.3V ?? chyba jednak dobrze ustawił.
Bogdan_Banasins, wymień regulator póki jeszcze wszystko działa przy takim napięciu.

: pt gru 18, 2009 19:37
autor: Zielony34
Qto pisze:póki jeszcze wszystko działa przy takim napięciu
Zastanawiam się tylko czy jak wymieni to właśnie wtedy nie zaczną się dziać cyrki bo podzespoły otrzymywały ciągłą, dużą dawkę napięcia. Na pewno skróciło to mocno ich żywotność i bądź gotowy na to że coś może się zacząć sypać.

U mnie ładowanie przy samym włączonym silniku to 14,1 a przy włączonym full nawiewie, światłach i radiu spada do 13,7 co mi się wydaje odrobinę za niskie...

: pt gru 18, 2009 19:42
autor: bongo
Qto pisze:jakby był zły zakres to napięcie byłoby 2.2-2.3V ?? chyba jednak dobrze ustawił.
Bogdan_Banasins, wymień regulator póki jeszcze wszystko działa przy takim napięciu.
Zastanawiam się tylko czy jak wymieni to właśnie wtedy nie zaczną się dziać cyrki bo podzespoły otrzymywały ciągłą, dużą dawkę napięcia. Na pewno skróciło to mocno ich żywotność i bądź gotowy na to że coś może się zacząć sypać.

U mnie ładowanie przy samym włączonym silniku to 14,1 a przy włączonym full nawiewie, światłach i radiu spada do 13,7 co mi się wydaje odrobinę za niskie...
Ale pierdoły opowiadacie :bajer: Przy takim ładowaniu akumulator już dawno latałby za oknem :blush:

: pt gru 18, 2009 19:50
autor: Qto
bongo pisze:Przy takim ładowaniu akumulator już dawno latałby za oknem :blush:
czyli że co? autor tematu źle zmierzył czy zmyśla ?? :)

: pt gru 18, 2009 19:51
autor: agrala
Qto pisze:
agrala pisze:zle ustwiles miernik
jakby był zły zakres to napięcie byłoby 2.2-2.3V ?? chyba jednak dobrze ustawił.
Bogdan_Banasins, wymień regulator póki jeszcze wszystko działa przy takim napięciu.
chyba malo w zyciu widziales
nie raz spodkalem sie z ludzmi ktorzy nie wiedzieli jakie zarowki kupic do samochodu bo mieli napiecie w instalacji 14V stalego i 30 zmiennego
i na jakie napiecie tu wziac zarowki?

Re: Akumulator i ładowanie

: pt gru 18, 2009 19:59
autor: research1
Bogdan_Banasins pisze:Mam pytanko! Jakie powinno być napięcie na klemach akumulatora podczas pracującego silnika? Dodam że u mnie jak sprawdzam to multimetr pokazuje 22-23V Co moze być przyczyną? Prosze o pomoc!!!
Sprawdź czy nie masz na mierniku ustawionego pomiaru dla napięcia zmiennego (V~) zamiast dla napięcia stałego(V-)

: pt gru 18, 2009 20:56
autor: PAPAYOS
To zależy jakim miernikiem mierzy, jak jeszcze magnetoelektrycznym (takim ze wskazówką) to źle odczytał podziałkę... A jak multimetrem to możliwe że zamiast stałego wziął na przemienny (DC - to stałe, AC - to przemienne).
Napięcie na baterii przy uruchomionym silniku, na biegu jałowym silnika i przy włączonych światłach mijania powinno wynosić 13,8 - 14,4 V DC. JAk jest inne to altek albo regulator do wymiany.

Pozdrawiam
PAPAYOS

: sob gru 19, 2009 01:41
autor: Bogdan_Banasins
a gdzie go szukać (chodzi o regulator)??? sprawdzalem akumulator inny i tez pokazywal kolo 22-23! Moze multimetr do d....??? Jedna prośba:gdzie jest regulator? Dziekuje i pozdr.

: sob gru 19, 2009 01:51
autor: Qto
Bogdan_Banasins pisze:gdzie jest regulator?
Na alternatorze, po przeciwnej stronie paska
Obrazek

: sob gru 19, 2009 01:55
autor: Zbyniek
Bogdan_Banasins pisze:Moze multimetr do d....???
lub źle ustawiłeś. Na pewno mierzysz napięcie prądu stałego (DCV)? Ładownanie na wolnych obrotach przy włączonych wszelkich odbionikach (światła, stop, ogrzeanie szyby itp) w granichach 13,5-14,4V. Jeśli na wolnych obrotach będzie około 12,8V a po lekkim wzroście obrotów napięcie wzrośnie to tez jest OK

: sob gru 19, 2009 02:48
autor: Bogdan_Banasins
Sprawdzalem u żony w CC700 i tez jest kolo 22!! moze miernik do d...??? Ile kosztuje reulator? sam wymienie? No i w Octavii chociaz stała dlugo pokazywał 21! Wydaje mi sie ze miernik (multimetr)?! Co Wy na to????