Strona 1 z 1

Złącze diagnostyczne oraz parę innych kabelków ??

: czw gru 17, 2009 20:31
autor: unvave
Siemka, mógłby ktoś zlokalizować mi złącze diagnostyczne... i jeszcze zidentyfikować 2 inne kabelki :) poniżej zaznaczone na foto

Obrazek[/img]

Czy jedynka to będzie to złącze ??? Niebieski kabel i biały wtyk czyli powinno to być to ale.. on jest podpięty domniemywam, że do sondy lambda bo jest nad kolektorem...

Wie ktoś może co to za kabel oznaczony 2 ??? nie jest do niczego podpiety nie ma zadnego wtyku i wychodzi z wiazki kabli...

Obrazek



I jeszcze jedno foto 1 to ten kabel oznaczony na pieerwszym zdjeciu jako 2
A 2 z kolei to nie wiem czy ktoś rozpozna bo nie ma izolacji ale pamietam, że podpiety byl wtyczką gdzies z tylu gaźnika (mechanik mowil kiedys ze nic sie nie dzieje jak jest odpiety..... ale ja wole jednak zeby byl na swoim miejscu skoro w fabryce go dali)

: czw gru 17, 2009 20:38
autor: marcinek84
Jak dla mnie wygląda to tak że ktoś wtyczkę diagnostyczna podłączył pod przewód sondy a ten numer 2 wygląda jak kabel od komputera do sondy on powonień mieć ekranowanie. bo widać przewód numer 2 ma taki sam kolor jak przewód idący w dol do sondy podłączony pod złącze diagnostyczne

: pt gru 18, 2009 01:02
autor: unvave
marcinek84, to była by ciekawa teoria bo tez mi sie wydaje ze ten nibieski to napwno zlacze sprawdze dokladnie czy ten kabel od sondy jest taki sam jak ten urwany...

: pt gru 18, 2009 10:03
autor: marcinek84
ten urwany musi być do sondy, bo widać ma ekranowanie które powinno być podłączone pod masę na prawym roku bloku, jest tak coś już

: pt gru 18, 2009 12:12
autor: unvave
który z tych dwóch wystajacych z kabla oznaczonego nr 1 na drugim zdjeciu to bedzie ekranowanie ?

: pt gru 18, 2009 14:44
autor: Lipek81
To co jest podłączone do sondy, to jest wtyczka diagnostyczna - ta z niebieskim kabelkiem. Sonda powinna być podłączona do przewodu zaznaczonego 1. Ekranowanie, to ten oplot z drutu i on powinien być podłączony do masy - pod śrubą pokrywy zaworów, na rogu pokrywy, od strony kierowcy (widzę, że już tam coś jest podpięte). Rdzeń tego przewodu powinien być podłączony do sondy lambda.
A ten drugi przewód - najlepiej podaj kolory. Podejrzewam, że jest on od zaworu przewietrzania komory pływakowej.

: pt gru 18, 2009 18:27
autor: unvave
No to ktoś nieźle pomieszał...... czyli caly czas jezdziłem bez lambdy.........
dzięki Lipek81, za pewne info zaraz idę to poprawić i dojde jakos do koloru tego przewodu nr 2 i zrobię foty za niedługo dodam...

[ Dodano: 18 Gru 2009 16:52 ]
no więc podpiąłem na szybko ten wystający kabel do sondy i do masy i w zasadzie roznicy nie poczulem zadnej pasowaloby sprawdzic sonde czy jest dobra i musze posprawdzac czy kable nie sa zaśniedziałe bo robilem to na szybko i po ciemku.


A co do tego drugiego przewodu to nie udało mi sie dostac do kolorów bo tam sporo plątaniny jest i rece zamarzaja : ) ale mam za to foto do czeego był on podpieety tak ze powinno to pomoc przy identyfikacji ....



Obrazek


Obrazek

: pt gru 18, 2009 19:14
autor: Lipek81
No to to jest właśnie ten zawór odpowietrzenia komory pływakowej. Powinny do niego dochodzić kabelki czarny i brązowy.

: pt gru 18, 2009 21:10
autor: unvave
i jakie skutki mogą byc jesli jest odpiety ??

: pt gru 18, 2009 23:25
autor: Lipek81
Raczej nic poważnego - w ciepłe dni mieszanka może być za bogata, ale ogólnie nic nie powinno się dziać.

: sob gru 19, 2009 00:17
autor: marcinek84
A u mnie jak był urwany jeden przewód od tego to palił 10l/100km i więcej jak 110km/h nie jechał i tak całą drogę z Holandii dotarł do mnie golfik :)