Strona 1 z 1
Przegrzewanie silnika
: czw gru 17, 2009 18:23
autor: lukasz2116
Witam wszystkich !!!!
Mam nastepujacy problem z vw Golf III 1,8 91 rok. Przejechałem 12 km i nagle kontrolka temperatury wskoczyla na 110 stopni , i pojawila sie para i nie swiecila sie kontrolka czerwwona .Trzy tygodnie temu byla wymieniona pompa wodna. Czy wie ktoś co sie dzieje z moim mk3 prosze o pomoc.
piszcie
malwina_lukasz@interia.pl lub na gg 8101191
: czw gru 17, 2009 19:03
autor: Paweł Marek
sprawdziłeś czy płyn nie wyciekł?
Re: Przegrzewanie silnika
: czw gru 17, 2009 20:56
autor: Fucker
lukasz2116 pisze: Witam wszystkich !!!!
Mam nastepujacy problem z vw Golf III 1,8 91 rok. Przejechałem 12 km i nagle kontrolka temperatury wskoczyla na 110 stopni , i pojawila sie para i nie swiecila sie kontrolka czerwwona .Trzy tygodnie temu byla wymieniona pompa wodna. Czy wie ktoś co sie dzieje z moim mk3 prosze o pomoc.
piszcie
malwina_lukasz@interia.pl lub na gg 8101191
A po wymianie pompy dolewałeś płynu po dobrym nagrzaniu silnika? Bo po wymianie i przejechaniu kilkunastu kilometrów układ się odpowietrza i przeważnie jak ostygnie brakuje płynu i trzeba dolać.
: czw gru 17, 2009 20:56
autor: lukasz2116
Paweł Marek pisze:sprawdziłeś czy płyn nie wyciekł?
tak nie było wycieku
[ Dodano: 17 Gru 2009 20:01 ]
A po wymianie pompy dolewałeś płynu po dobrym nagrzaniu silnika? Bo po wymianie i przejechaniu kilkunastu kilometrów układ się odpowietrza i przeważnie jak ostygnie brakuje płynu i trzeba dolać.[/quote]
tak właśnie było zrobione
: czw gru 17, 2009 21:04
autor: Zico63b
Przy operacji zlewania i napełniania układu płynem oraz jego odpowietrzania (odpowietrzanie przeprowadza się "samo" poprzez pozostawienie silnika na wolnych obrotach aż do włączenia się wentylatora chłodnicy) - więc przy tych działaniach ogrzewanie musi być ustawione na maksimum, inaczej nagrzewnica nie uczestniczy w odpowietrzaniu!
: czw gru 17, 2009 21:08
autor: bongo
Zico63b pisze:więc przy tych działaniach ogrzewanie musi być ustawione na maksimum, inaczej nagrzewnica nie uczestniczy w odpowietrzaniu!
Nie siej herezji na forum
Nagrzewnica cały czas ma obieg,reguluje się jedynie jej przysłoniecie
: czw gru 17, 2009 21:22
autor: Fucker
A nie nalałeś przypadkiem samego płynu ??
Koncentraty muszą być zmieszane w odpowiedniej proporcji z wodą nie można nalać do układu samego koncentratu.
: czw gru 17, 2009 21:26
autor: Zico63b
Fakt, sytuacja podobna jak z niedawną dyskusją o kolizyjności silnika ABU. W "pewnej mądrej książce" to właśnie wyczytałem o nagrzewnicy, zawsze tak robiłem i jak widać - niepotrzebnie. Popatrzyłem na rysunki - nie ma zaworu nagrzewnicy