Witam koledzy. Pisze poniewaz mam problem dokladnie taki sam jak inni w tym temacie.
Jestem swierzym posiadaczem VW Vento 1.8 na mono wtrysku z 93 roku, autko na gazie chodzi super. Opisze wam jak wyglada procedura odpalania.
wiec przychodze do niego rano, jest zimno na gazie auto odpali za pierwszym razem i bedziec chodzic (pewnie dlatego ze w parowniku przed odpaleniem nie ma gazu i nie zdazy sie zmrozic), lecz gdy jzu raz go odpale musze zaczekac zanim go zgasze az sie nagrzeje, bo inaczej juz po zgaszeniu nie odpale go (sadze ze wtedy zmraza gaz na zimnie teraz). auto nie chce chodzic na benzynie, a juz nie mowiac o odpaleniu na niej na zimnym. gdy odpale na gazie zagrzeje silnik i przelaczam na benzyne to auto sie dlawi, pyrka i w ogole tragedia, ale gdy jest nagrzany to odpali na benzynie. dodajac gazu troszke szybciej pyrka nie nabiera obrotow, gdy zrobie to delikatnie to przewaznie wchodzi jakos na obroty. ostatnio gdy go zgasilem nie moglem jzu odpalic na gazie ani na benzynie, aku sie rozladowal i musialem kablami od drugiego auta odpalic... ledwo mi sie to udalo na benzynie... tak dlugo krecil az w koncu zaczal pyrkac na benzynie i po momencie przelaczylem na gaz i auto jzu chodzilo. co zauwzylem jeszce, ze po jezdzie auto czasem po zgaszeniu silnika i odczekaniu kilku sekund strzeli w tlumik.
niemam pojecia co to moze byc, dodam jeszcze ze sprawdzalem jedna rzecz i gdy auto sie nagrzalo przelaczylem na benzyne i odlaczylem kabel ktory idzie do bodajze czujnika polozenia przepustnicy i na cieplym reagowal lepiej na dodawnie gazu jzu tak nie pyrczal za kazdym razem, przydlawail sie tylko raz i wchodzil na obroty. oczywiscie top bylo na cieplym. dzisiaj chcac sprobowac czy to moze byc wina tego czujnika i odpalic go na zimnym z odlaczonym tym czujnikiem auto zalaplo ale tylko tak ze pyrkal chyba na jednym baniaku przez krotka cvhwile po czym zgasl... i rob co chcesz nie odpalil ani na benzynie jzu ani na gazie i tak stoi od rana, nawet kable i drugie auto nei pomoglo :/
krew mnie zalewa i jestem wkurzony na to auto i nei wiem za co sie zabrac.. chcialem dac do mechanika to mi powiedzieli ze jzu nie biora aut do swiat :/
czy to bylaby ta pompka paliwa??
aha no i jeszce jedno, nie dziala mi wskaznik temperatury, caly czas znajduje sie w polozenbiu 70
prosze o pomoc
nie odpala i nei chodzi na benzynie :/
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Do sprawdzenia czujnik temperatury
próba resetu sterownika silnika
pompka
Tps i silnik krokowy
Wszystko o tym silniku i jak to sprawdzac było na forum. Szukajka na dole strony
próba resetu sterownika silnika
pompka
Tps i silnik krokowy
Wszystko o tym silniku i jak to sprawdzac było na forum. Szukajka na dole strony
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- flatron316
- Gadatliwa bestia
- Posty: 868
- Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
Popieram!!! -tylko w innej kolejnościPaweł Marek pisze:Do sprawdzenia czujnik temperatury
próba resetu sterownika silnika
pompka
Tps i silnik krokowy
Wszystko o tym silniku i jak to sprawdzac było na forum. Szukajka na dole strony
Najpierw zrób reset kompa-bo z zawieszonym wskaznikiem to mozna jezdzić-a z nie pracującym silnikiem -troche ciezko
witam koledzy, wracam do posta poniewaz problem rozwiazalem, okazal sie problem z czujnikiem temperatury. i autko caly czas mialo problemy z ustawieniem mieszanki bo komputer myslal ze silnik jest cieply i zla mieszaneczka byla podawana. teraz otoz gdy juz wymieniony czujnik i zresetowany komputerek, auto pochodzilo na wolnych az sie zagrzalo i jest git chodzi i na benzynce bez problemu i na gazie. lecz jeden myk, gdy jezdze na gazie auto dalej lapie bledy i z benzyna powoli robia sie problemy, trzeba znow resetowac komputer i dalej musi chodzic na benzynie zeby zapisac ustawienia.. jest to wyjscie troche do bani, bo niewidzi mi sie co pare dni odpinac akumulator na noc i w ogole. jaka moze byc przyczyna, sonda lambda moze?? albo czy jest mozliwosc w jakis sposob samemu posprawdzac i wykluczyc czy lambda czy cokolwiek innego??
Ostatnio zmieniony czw sty 21, 2010 09:49 przez ogrex, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 203 gości