Strona 1 z 1

[MkII] Gaźnik Pierburg 2e2 !! Need help!!

: czw gru 17, 2009 00:18
autor: WonskI
Siema!


Samochod:


Golf mkII
rok produkcji 1983.
silnik 1.6 o oznaczeniu EZ
moc 55kW/75kM
Przebieg ok. 85000 km
automatyczna skrzynia biegow!
Gaznik Pierburg 2e2
Obrazek



Problem:
Autko ma problem z odpalenie gdy silnik jest zimny(podejrzewam pompke).Nie uruchamia sie automatyczne ssanie(dopiero w pozniejszym etapie!).Po odpaleniu,na chodzie sa tylko 2-3 cylindry(wraz z temperatura zalanczaja sie kolejne).Brak mocy po rozruchu.Auto gasnie na wolnych obrotach,przy kazdym dojezdzie do skrzyzowania (z racji,ze jest to automat! jest z tym spory problem). Swiece po odkreceniu sa kompletnie okopcone. Mozna zaobserwowac,ze z poczatku pojawia sie niebieskawy dymek z rury(czego wczesniej nie bylo) potem zwyczajna para,nastepnie czyste spaliny,a pozniej czarny osad...po tym etapie wszystkie cylindry juz chodza,wszystko jest ok,autko zagrzane,chodzi rowno,bez najmniejszego problemu jak szatan i jedyne co mozna wtedy zauwazyc "ulomnego",to naprawde,smoczy apetyt na paliwo...!!

Obsługa :

Wymienione na nowe:

-Swiece NGK (zgodnie z katalogiem do tego silnika)
-kable zaplonowe
-kopulka BERU
-palec BERU

-demontarz gaźnika
-przedmuchane dysze
-wymiana nieszczelnych przewodow podcisnien
-ustawiony zaplon
-regulacja mieszanki "na oko"
-regulacja wolnych obrotow "na oko"

Niby wszystko jest dobrze,ale tylko gdy silnik jest cieply!!



Na czym mi zalezy?!


Na wypowiedzi fachowca,ktory bedzie mogl stwierdzic co jest grane,czytajac opis problemu,na poszlakach od czego zaczac grzebanie!wtajemniczeni - wiadomo ocb!

Chetnie ogladnal bym dokladny schemat podcisnien w tym gazniku,co,gdzie i jak!

Moga tez byc jakies foty tego gaznika (dobrze dzialajacego) w takim silniku,moze na nich uda sie jakos oprzec!

Informacje o jego awaryjnosci,co i dlaczego najczesciej klęka!

Ewentualnie prosze o kontakt osoby z ktorymi moglbym pogadac o regeneracji takiego gaznika,osoby,ktora juz sie tym jakis czas zajmuje!

Chetnie skorzystam z namiarow do ekspertow - zakladow,mechanikow,handlarzy takim sprzetem lub do miejsca gdzie znajde podzespoly lub zestawy naprawcze!Njabradziej na reke bylby dla mnie Ślask lub okolice Krakowa!


Postaram sie odpowiedziec na kazde z pytan,moge wstawic wiecej zdjec,cokolwiek!


Zaznaczam od razu,ze nie pisze sie na odrestaurowane gazniki z allegro za 300-400 zl !
Ufam ludziom na tym forum i wierze,ze znajdzie sie ktos,kto moze z reka na sercu poswiadczyc swoje lub czyjes uslugi w tym temacie!


Z gory dzieki wielkie za pomoc!
Autka uzywam na co dzień,wiec wiadomo,ze zalezy mi na tym bardzo!!

Pozdrawiam,Siemanko!! ;]

: czw gru 17, 2009 01:05
autor: Haki

: czw gru 17, 2009 16:32
autor: WonskI
Haki pisze:Zassaj ... :bajer:
Troche ogólne,ale zassalem,wydrukowalem i studiuje...zobaczymy!
Dzieki za zainteresowanie tematem!!

Pozdro :pub:

: czw gru 17, 2009 16:48
autor: Paweł Marek
WonskI, skup się na działaniu ssania. Szukaj pod hasłami siłownik pulldown (pęknieta membrana) , sprężyna bimetalowa.
POza tym, sprawdź szczelność węzyków wszystkich koło gaźnika
dużo obrazków znajdziesz tu http://www.ruddies.business.t-online.de ... sweise.htm

porada o naprawie pull down na gaznik.pl

: czw gru 17, 2009 21:21
autor: sebastian1901
Witam. Miałem jakieś 2 lata temu golfa 2 1.3 też na pierburgu i pewnego ranka jak jechałem do pracy to właśnie auto się dziwnie zaczeło zachowywyać tzn brak ssania, albo raczej nadmiar paliwa, ksztusiło się, nie chodziło na wszystkie cylindry ale jak się już rozgrzał było ok. Pojechałem do pewnego fachowca w okolicach Częstochowy i zrobił mi to za jak dobrze pamiętam 70zł. Rozebrał cały gaźnik przeczyścił go, przedmuchał, założył jakiś kawałek drucika żeby klapka się nie zamykała do końca po czym poskładał wszystko wyregulował mi analizatorem spalin na benzynie jak i na gazie i auto odżyło.

Mechanik powiedział, że po prostu ze starości strzeliła membrana w tym co zaznacze Ci na foto a to zasysa podciśnienie i otwiera taką klapkę co otwiera dostęp powietrza do gaźnika a jak jest zamknięte to ciągnie paliwo i go zalewa.

Nie gwarantuję ale zobacz może to to. Zatkaj jeden wlot i zassaj najlepiej ustami ten wężyk z drugim wlotem i zobacz czy to cięgno się cofa. Jak nie to masz to do wymiany bo membrana strzeliła.

Jakbyś chciał namiary na tego mechaniora to daj znać prześlę na PW. Pozdro

Obrazek

: pt gru 18, 2009 16:43
autor: WonskI
Paweł Marek pisze:dużo obrazków znajdziesz tu http://www.ruddies.business.t-online.de ... weise.html
super,prawie ideal,ale az szkoda,ze po germańskiemu!!
sebastian1901 pisze:strzeliła membrana w tym co zaznacze Ci na foto
to własnie ten ciagnacy mieszek "pull down" o ktorym pisal wyzej Paweł Marek
na niego tez jest własnie podejrzenie,napewno go nie omine!

Dzieki chlopaki!

: sob sty 02, 2010 10:36
autor: kj110571
Miałem to samo to napewno siłownik ssania ta czarna puszka i sprawdź jeszcze czy działa spręzyna bimetalowa i ta grzałka elektryczna z boku gaźnika u mnie była dziurawa membrana w siłowniku ssania naprawiłem ją kawałkiem dętki od piłki.pozdrawiam