[MkII] Gaźnik Pierburg 2e2 !! Need help!!
: czw gru 17, 2009 00:18
Siema!
Samochod:
Golf mkII
rok produkcji 1983.
silnik 1.6 o oznaczeniu EZ
moc 55kW/75kM
Przebieg ok. 85000 km
automatyczna skrzynia biegow!
Gaznik Pierburg 2e2
Problem:
Autko ma problem z odpalenie gdy silnik jest zimny(podejrzewam pompke).Nie uruchamia sie automatyczne ssanie(dopiero w pozniejszym etapie!).Po odpaleniu,na chodzie sa tylko 2-3 cylindry(wraz z temperatura zalanczaja sie kolejne).Brak mocy po rozruchu.Auto gasnie na wolnych obrotach,przy kazdym dojezdzie do skrzyzowania (z racji,ze jest to automat! jest z tym spory problem). Swiece po odkreceniu sa kompletnie okopcone. Mozna zaobserwowac,ze z poczatku pojawia sie niebieskawy dymek z rury(czego wczesniej nie bylo) potem zwyczajna para,nastepnie czyste spaliny,a pozniej czarny osad...po tym etapie wszystkie cylindry juz chodza,wszystko jest ok,autko zagrzane,chodzi rowno,bez najmniejszego problemu jak szatan i jedyne co mozna wtedy zauwazyc "ulomnego",to naprawde,smoczy apetyt na paliwo...!!
Obsługa :
Wymienione na nowe:
-Swiece NGK (zgodnie z katalogiem do tego silnika)
-kable zaplonowe
-kopulka BERU
-palec BERU
-demontarz gaźnika
-przedmuchane dysze
-wymiana nieszczelnych przewodow podcisnien
-ustawiony zaplon
-regulacja mieszanki "na oko"
-regulacja wolnych obrotow "na oko"
Niby wszystko jest dobrze,ale tylko gdy silnik jest cieply!!
Na czym mi zalezy?!
Na wypowiedzi fachowca,ktory bedzie mogl stwierdzic co jest grane,czytajac opis problemu,na poszlakach od czego zaczac grzebanie!wtajemniczeni - wiadomo ocb!
Chetnie ogladnal bym dokladny schemat podcisnien w tym gazniku,co,gdzie i jak!
Moga tez byc jakies foty tego gaznika (dobrze dzialajacego) w takim silniku,moze na nich uda sie jakos oprzec!
Informacje o jego awaryjnosci,co i dlaczego najczesciej klęka!
Ewentualnie prosze o kontakt osoby z ktorymi moglbym pogadac o regeneracji takiego gaznika,osoby,ktora juz sie tym jakis czas zajmuje!
Chetnie skorzystam z namiarow do ekspertow - zakladow,mechanikow,handlarzy takim sprzetem lub do miejsca gdzie znajde podzespoly lub zestawy naprawcze!Njabradziej na reke bylby dla mnie Ślask lub okolice Krakowa!
Postaram sie odpowiedziec na kazde z pytan,moge wstawic wiecej zdjec,cokolwiek!
Zaznaczam od razu,ze nie pisze sie na odrestaurowane gazniki z allegro za 300-400 zl !
Ufam ludziom na tym forum i wierze,ze znajdzie sie ktos,kto moze z reka na sercu poswiadczyc swoje lub czyjes uslugi w tym temacie!
Z gory dzieki wielkie za pomoc!
Autka uzywam na co dzień,wiec wiadomo,ze zalezy mi na tym bardzo!!
Pozdrawiam,Siemanko!! ;]
Samochod:
Golf mkII
rok produkcji 1983.
silnik 1.6 o oznaczeniu EZ
moc 55kW/75kM
Przebieg ok. 85000 km
automatyczna skrzynia biegow!
Gaznik Pierburg 2e2
Problem:
Autko ma problem z odpalenie gdy silnik jest zimny(podejrzewam pompke).Nie uruchamia sie automatyczne ssanie(dopiero w pozniejszym etapie!).Po odpaleniu,na chodzie sa tylko 2-3 cylindry(wraz z temperatura zalanczaja sie kolejne).Brak mocy po rozruchu.Auto gasnie na wolnych obrotach,przy kazdym dojezdzie do skrzyzowania (z racji,ze jest to automat! jest z tym spory problem). Swiece po odkreceniu sa kompletnie okopcone. Mozna zaobserwowac,ze z poczatku pojawia sie niebieskawy dymek z rury(czego wczesniej nie bylo) potem zwyczajna para,nastepnie czyste spaliny,a pozniej czarny osad...po tym etapie wszystkie cylindry juz chodza,wszystko jest ok,autko zagrzane,chodzi rowno,bez najmniejszego problemu jak szatan i jedyne co mozna wtedy zauwazyc "ulomnego",to naprawde,smoczy apetyt na paliwo...!!
Obsługa :
Wymienione na nowe:
-Swiece NGK (zgodnie z katalogiem do tego silnika)
-kable zaplonowe
-kopulka BERU
-palec BERU
-demontarz gaźnika
-przedmuchane dysze
-wymiana nieszczelnych przewodow podcisnien
-ustawiony zaplon
-regulacja mieszanki "na oko"
-regulacja wolnych obrotow "na oko"
Niby wszystko jest dobrze,ale tylko gdy silnik jest cieply!!
Na czym mi zalezy?!
Na wypowiedzi fachowca,ktory bedzie mogl stwierdzic co jest grane,czytajac opis problemu,na poszlakach od czego zaczac grzebanie!wtajemniczeni - wiadomo ocb!
Chetnie ogladnal bym dokladny schemat podcisnien w tym gazniku,co,gdzie i jak!
Moga tez byc jakies foty tego gaznika (dobrze dzialajacego) w takim silniku,moze na nich uda sie jakos oprzec!
Informacje o jego awaryjnosci,co i dlaczego najczesciej klęka!
Ewentualnie prosze o kontakt osoby z ktorymi moglbym pogadac o regeneracji takiego gaznika,osoby,ktora juz sie tym jakis czas zajmuje!
Chetnie skorzystam z namiarow do ekspertow - zakladow,mechanikow,handlarzy takim sprzetem lub do miejsca gdzie znajde podzespoly lub zestawy naprawcze!Njabradziej na reke bylby dla mnie Ślask lub okolice Krakowa!
Postaram sie odpowiedziec na kazde z pytan,moge wstawic wiecej zdjec,cokolwiek!
Zaznaczam od razu,ze nie pisze sie na odrestaurowane gazniki z allegro za 300-400 zl !
Ufam ludziom na tym forum i wierze,ze znajdzie sie ktos,kto moze z reka na sercu poswiadczyc swoje lub czyjes uslugi w tym temacie!
Z gory dzieki wielkie za pomoc!
Autka uzywam na co dzień,wiec wiadomo,ze zalezy mi na tym bardzo!!
Pozdrawiam,Siemanko!! ;]