Skrzynia biegów - co to za smar?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Skrzynia biegów - co to za smar?

Post autor: pavulon78 » śr gru 16, 2009 22:12

Drodzy koledzy. Jako że jestem bardzo wyczulony na punkcie wszelkich wycieków z silnika i skrzyni swojego golfa, zawsze jak tylko mam okazję zaglądam pod spód i sprawdzam czy wszystko jest ok.
Dziś zwróciłem uwagę, że w miejscu gdzie półoś wchodzi do skrzynik biegów są ślady takiego czarnego, gęstego smaru. Na zdjęciu zaznaczone strzalką.

Obrazek

Ten smar nie jest w jednym punkcie tylko jest dokładnie wokól całej półośki w miejscu gdzie półoś wchodzi do obudowy skrzyni..
Macie jakies sugestie skąd on się tam wziął? Przecież chyba nie wyleciał ze skrzyni bo olej w skrzyni jest rzadki i prawie biały. A to cholerstwo jest czarne, gęste i bardzo brudzące.

A może on tam musi być? W końcu półoś się obraca i miejsce styku obracającego się elementu z obudową skrzyni powinno być smarowane?



DariuszK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: pt maja 16, 2008 18:51
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: DariuszK » śr gru 16, 2009 22:26

moze smar z przegubu, albo zabrudzony wyciek oleju ze skrzyni, pewnie uszczelniacz puszcza



pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pavulon78 » śr gru 16, 2009 22:28

Uszczelniacz był wymieniany w sierpniu w solidnym warsztacie więc to raczej chyba nie to. Zresztą nie ma żadnych śladów oleju ze skrzyni.



DariuszK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: pt maja 16, 2008 18:51
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: DariuszK » śr gru 16, 2009 22:31

moze sie podwinąl i znowu leci, mialem tak kiedys w T4 po zalozeniu uszczelniacza na walek sprzegla, bylo dobrze troche i potem od nowa, albo jakiejs pekniecie flanszy czy co



pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pavulon78 » śr gru 16, 2009 23:11

DariuszK pisze:moze sie podwinąl i znowu leci, mialem tak kiedys w T4 po zalozeniu uszczelniacza na walek sprzegla, bylo dobrze troche i potem od nowa, albo jakiejs pekniecie flanszy czy co
Możliwe. Ale jakby znowu uszczelniacz padał to co by wylatywało ze skrzyni? Według mnie to chyba olej. A czy przy wymianie uszczelniacza tą czesc zaznaczona na zdjeciu to sie wyciaga wogole? Czy to na stałe siedzi polaczone ze skrzynią?

Bo wydaje mi sie ze ten smar był tam zawsze ale nie mam pewności.



tiktaczek1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pn lut 27, 2006 13:18
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

smar

Post autor: tiktaczek1 » czw gru 17, 2009 09:34

Witam ten smar jest potrzebny gdyż bez niego nowy uszczelnicz wytarłby sie w ciągu ok 10tys km wiec jesli nie cieknie tam olej ti skrzynia na łaczeniach sie nie poci to przyjmi to za norme



pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: smar

Post autor: pavulon78 » czw gru 17, 2009 10:35

tiktaczek1 pisze:Witam ten smar jest potrzebny gdyż bez niego nowy uszczelnicz wytarłby sie w ciągu ok 10tys km wiec jesli nie cieknie tam olej ti skrzynia na łaczeniach sie nie poci to przyjmi to za norme
Dzięki. Też mi się tak wydawało ale chciałem znaleźć jakieś potwierdzenie u kogoś innego.
Po prostu w uszczelnienia tego silnika i skrzyni wpakowałem już z półtora tysiąca :crazy: i jestem teraz bardzo wyczulony na każdy podejrzany ślad w okolicach skrzyni.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 341 gości