Strona 1 z 1

uszczelka pod głowicę a stukot silnika 110 km

: śr gru 16, 2009 15:25
autor: zbych
Proszę o podpowiedż przebieg 200 tyś.km wszystkie nastawy , parametry sprawdzone przez kilku mechaników i jest wszystko idalnie , ciśnienie na każdym tłoku po 34 atm. No i jest taki problem że silnik po rozgrzaniu ma lekko stukową pracę słyszalną w środku.Kolega podpowiada mi że przyczyną może być niewłaściwa uszczelka pod głowicą .Jaka i ile otworkow powinna mieć orginalna uszczelka i czy może mieć na to wpływ że wtryskiwacze są troche za wysoko lub za nisko.w tej chwili uszczelka ma 2 małe otworki i 1 duży .DZIĘKI.

: śr gru 16, 2009 16:10
autor: greg
a jak z ciśnieniem oleju ? Druga sprawa - osłuchał ktoś ten silnik - na jakiej wysokości stuka?

uszczelka pod głowicę a stukot silnika 110 km

: śr gru 16, 2009 17:01
autor: zbych
ciśnienie ma książkowe sam sprawdzałem bo trochę mechanikuje .słychać w okolicy głowicy dół.

: śr gru 16, 2009 17:02
autor: greg
zbych pisze:słychać w okolicy głowicy dół.
okolice wału czy też na wyskosci pracy tłoków? na jednym cylindrze ?

: śr gru 16, 2009 17:08
autor: zbych
słychać to w górnej części silnika napewno nie wał jest to cykanie-tykanie na wszysykich garach.

: śr gru 16, 2009 17:12
autor: greg
i stało isę to natychmiast po wymianie samej uszczelki? jest to na pewno związane z tym?

: śr gru 16, 2009 17:22
autor: zbych
właśnie nie wiem czy ktoś to robił ,bo ja nie ,tak podejżewam że to to co pisałem na początku , kupiłem go 3 lata temu , miał najechane 169 tyś . km. orginał przebieg. myślałem że tak ma być,zorientowałem się kiedy znajomy kupił takiego iden-fiden,no i tam jest cisza, u kolegi w octawi też przy tym przebiegu chodzi cichutko tyko mruczy

: śr gru 16, 2009 17:35
autor: robert14-83
jak dla mnie to może być:
1. szklanki(popychacze) się odezwały po "ruszaniu" głowicy,
lub
2. zawory cykają z jakiegos powodu...

Jaki olej zalałeś po remoncie???

podaj skrót silnika (oznaczenie literowe) i rocznik to popatrzymy jaka powinienes mieć uszczelkę...

: śr gru 16, 2009 17:47
autor: zbych
pisałem że ja tego nie robiłem i nie wiem czy byl rozbierany. tylko się domyślam że może ktoś w niemczech to robił i stąd myśle czy to nie ta wysokość wtrysków. Wtryski podmieniałem z tego cichego silnika i bez zmian, samoregulatory nowe INA ,kod AHF

[ Dodano: 16 Gru 2009 16:50 ]
jeszcze dodam że od początku jeżdził na castrolu syntetic i tak do tej pory

: śr gru 16, 2009 17:56
autor: d.milas
Ja Ci napisze tak, u mnie fakt ze w benzyniaku było słychać stukot.. po rozgrzaniu był delikatny ale z wiekiem narastał (w czasie ok 2miesiecy) tak sie nasilil dzwiek, ze postawilem na remont i nie potrzebnie brudzilem sobie rece... okazalo sie że urwane już wtedy były szpilki od kolektora wydechowego.. praktycznie niezauwazalne, a stukot był ewidentny jak w maluchu odglos spalania stukowego...

: śr gru 16, 2009 18:04
autor: zbych
no ja tam trochę oriętuje i kilku fachowców oglądało ten samochód też od strony elektronicznej no i wszystko podobno jak fabrycznie.Ciśnienie na wszystkich 34 ,ciekawi mnie czy ta uszczelka jest orgin

[ Dodano: 16 Gru 2009 18:30 ]
może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł a co z tymi uszczelkami pod wtryskami i głowicą?