Strona 1 z 1

Alternator przy jakich obrotach zaczyna ładować

: śr lis 30, 2005 16:38
autor: TUTENHAMON
Witam chcę przerobić swój alternator i teraz przy jakich obrotach zaczyna ładować CHodzi o mk3 jak to sprawdzić .

: pn gru 12, 2005 20:46
autor: dziomal
Jeśli silnik ma 1000 obr/min to alternator ma około 2500 obr/min. Przy takich obrotach jest już ładowanie na zadowalającym poziomie. Normalnie jest wykorzystywana tylko mała część
mocy jaką może oddać alternator. Jego moc jest ograniczana regulatorem napięcia. Alternator może oddać moc kilkukrotnie większą niż jest do tego przystosowany(ale przez krótki okres czasu, w zależności od konstrukcji, tak aby nie przegrzać jego elementów wewnętrznych). Mam książke w której są opisane próby na alternatorze 65A(1kW) w którym zastosowano zmieniony regulator napięcia który dawał z alternatora napięcie max jakie mógł uzyskać (ponad 60V i uzyskano moc traconą na obciążeniu 3kW) przez czas 2 minut tak aby go nie przegrzać, a potem wracał do napięcia 14V. To wysokie napięcie nie było podawane na akumulator tylko przez ten czas przekażnik podłączał pod alternator tylko jakąś grzałke do podgrzewania katalizatora aby go szybciej podgrzać. Po 2 min układ czasowy włączał normalny stabilizator napięcia 14V.

: pn gru 12, 2005 20:50
autor: TUTENHAMON
widzisz ja planuje dać mniejszą rolkę o jakieś 10-20% tak aby ładował zawsze ponieważ mam problemy z brakiem prądu podobno tak robia co ty na to ma to sens.

: pn gru 12, 2005 22:29
autor: Dragon
Na wolnych obrotach alternator powinien oddawać przynajmniej 50% tego co potrafi, ale najczęściej daje więcej. A myślałeś może aby go wymienić na inny, czyli taki który spełni Twoje wymagania?

: pn gru 12, 2005 22:37
autor: ksorzel
problemy z brakiem pradu...
no coz z tego co pamietam to w zaleznosci od wielkosci silnika byly rozne alternatory w silniku 1.4 alternator jest najslabszy wiec moze poprostu wymien na ktorys z mocniejszego silnika golfa...

: pn gru 12, 2005 23:24
autor: silent_rob
TUTENHAMON pisze:widzisz ja planuje dać mniejszą rolkę o jakieś 10-20% tak aby ładował zawsze ponieważ mam problemy z brakiem prądu podobno tak robia co ty na to ma to sens.
sprawdz lepeij amperażalternatora i regulator napieca ;]

: wt gru 13, 2005 05:49
autor: bodzio_j
dragon5555 pisze:Na wolnych obrotach alternator powinien oddawać przynajmniej 50% tego co potrafi, ale najczęściej daje więcej. A myślałeś może aby go wymienić na inny, czyli taki który spełni Twoje wymagania?
Nie bardzo się z tym zgadzam. Po włączeniu wszystkich odbiorników w aucie, na wolnych obrotach dochodzi do deficytu prądu - sprawdzone amperomierzem.
TUTENHAMON, To co planujesz wymaga pzremyślenia. Policz o ile wzrosną obroty alternatora przy takiej zmianie koła ( nie wiem czy te 10-20% to zmiana średnicy , czy obwodu koła). Kolejna sprawa to ile jeździsz. Jeśli są to krótkie odcinki, taka zmiana niewiele pomoże. Najlepszym sposobem było by sprawdzenie tego doświadczalnie. Potzrebny jest do tego amperomierz samochodowy - taki o dwóch skalach. Pośrodku zero, na lewo minus, na prawo plus.
I jeszcze jedno : po zmianie koła możesz mieć problem z doborem paska klinowego.(chociaż nie musisz).Wzrosną obroty alternatora i może się nieco szybciej zużywać- łożyska.
BTW: Co Tobie tak zżera ten prąd? Kuchenka mikrofalowa czy jakieś wypasione CA? :)

: wt gru 13, 2005 07:46
autor: TAZ
Ja miałem alternator 45 i zmieniłem go na 65. Teraz mam prądu wystarczająco dużo.

: wt gru 13, 2005 08:01
autor: ćwikła
ja mam 70A i rozwazam wrzucenie od dieslelka czyli ok 120A

: wt gru 13, 2005 09:32
autor: TUTENHAMON
Car audio mi wciaga więc myslę nad zmianą koła pasowegi jego średnicy na 10 20 % mniejsze. Myslłem aby wrzucic jakić od innego MK3 tylko czy by pasował w otwory.

: wt gru 13, 2005 21:29
autor: Dragon
bodzio_j pisze:dragon5555 napisał/a:
Na wolnych obrotach alternator powinien oddawać przynajmniej 50% tego co potrafi, ale najczęściej daje więcej. A myślałeś może aby go wymienić na inny, czyli taki który spełni Twoje wymagania?

Nie bardzo się z tym zgadzam. Po włączeniu wszystkich odbiorników w aucie, na wolnych obrotach dochodzi do deficytu prądu - sprawdzone amperomierzem.
Skoro przy wolnych obrotach daje około 50% prądu to logiczne że na wszystko nie wystarczy!!!