Strona 1 z 2

Jakie powinno byc ładowanie ?

: pn gru 14, 2009 23:36
autor: psp
byłem u mechanika żeby wymienić szczotki w alt. bo mam słabe ładowanie zmierzył wyszło mu coś ok 13.50 V na zapalonym silniku bez świateł itd. powiedział że mam b.dobre ładoanie. jak na moje oko to powinno być powyżej 14v
jak odpalę to świeci się kontrolka ładowania i nie rusza się obrotomierz dopóki gazu nie dodam .

: pn gru 14, 2009 23:44
autor: Qto
psp pisze:powinno być powyżej 14v
14.4V

: pn gru 14, 2009 23:46
autor: Zico63b
Marne ładowanie, jak Kolega Qto napisał;
Marny miernik - jak świeci kontrolka i nie ładuje to napięcie pewnie nie przekracza 13V;
Prawdopodobnie odpięta kostka od alternatora lub w innej wersji alternatora odpięte albo zamienione ze sobą cienkie kabelki do alternatora.
Czarno-czerwony do styku W a niebieski do śruby D+.

: pn gru 14, 2009 23:50
autor: psp
to co proponujecie zrobić ? szczotki ?

[ Dodano: 14 Gru 2009 22:52 ]
Zico63b pisze:Marny miernik - jak świeci kontrolka i nie ładuje to napięcie pewnie nie przekracza 13V;
no elektromechanik bynajmniej powieniem mieć dobry chyba pokazał 13.58 V
a jak juz dodam gazu to nigdy kontr. ładowania nie zapala się

: pn gru 14, 2009 23:53
autor: forevwers
regulator napiecia przy alternatorze na poczatek. po to jest by to minimum ladowania bylo na wolnych orotach. im wieksze odroty tym wieksze ladowanie

: wt gru 15, 2009 00:01
autor: Paweł Marek
psp pisze:13.50 V
nie bogato ale bez tragedii. Jeśli nie brakuje prądu ogólnie w aucie mozna jeździć i pomału szykować kaskę na naprawę altka ( to będzie raczej coś wewnątrz z uzwojeniami ale nigdy nie wiadomo). Ja jeżdziłem z ładowaniem 12.8 V kilka lat i dawało rady, a winien był uszkodzony wirnik.

: wt gru 15, 2009 00:12
autor: Zico63b
Wszystko powyższe to 100% racji.
Jednak tak ciągle myślę, czy nie zamienione kabelki: obrotomierz, dlaczego rusza przy dużych dopiero obrotach?

: wt gru 15, 2009 00:14
autor: damian81Z
diesle tak maja, po dodaniu gazu gasnie kontrolka

: wt gru 15, 2009 00:15
autor: Paweł Marek
Zico63b, ja daltego myślę o uszkodzeniu raczej wewnętrznym. Uszkodzony regulator to cześciej zawyżone a nie zaniżone napięcie. Szczotki fakt moe za krótkie, ale obrotek podpięty do kabla kontrolki nie ruszy wcale zapewniam.

: wt gru 15, 2009 00:16
autor: damian81Z
('psp, ')i jak laduje po zgasnieciu kontrolki to jest wszystko ok

: wt gru 15, 2009 00:19
autor: psp
ładuje ale słabo
jak naładuje akum prostownikiem to pali na dotyk
jak pojeżdżę pare dnie to chwilke przekręci zanim odpali .

: wt gru 15, 2009 00:21
autor: Gawior
Nie powinno być mniej niż 13.5V ( światła, dmuchawa itp. włączone ) jeżeli wszystko jest sprawne w 100%. Regulatory zazwyczaj są na 14V. Czasem 14.4V. I takie ładowanie powyżej 14V powinno być na odpalonym silniku bez włączonego czegokolwiek. Zacznij od wymiany szczotek-regulatora ( jakiejś lepszej firmy nie chińszczyzna ) to jest tańsza opcja. Może być także stojan albo wirnik, lub coś innego. Mogły styki zaśniedzieć na przykład. Jest dużo opcji.

: wt gru 15, 2009 00:23
autor: damian81Z
psp, a ile robisz kilometrow po odpaleniu? ,sprawdzales gestosc elektrolitu, bo 13,5V to dobre ladowanie

: wt gru 15, 2009 00:28
autor: psp
damian2Zabrze pisze:psp, a ile robisz kilometrow po odpaleniu? ,sprawdzales gestosc elektrolitu, bo 13,5V to dobre ladowanie
ok 8- 35 km nie sprawdzałem ale akum 2 lata będzie miał w styczniu