Strona 1 z 1

wymiana paska i przestawiony zaplon

: pn gru 14, 2009 23:12
autor: slawko333
wymienialem pasek i niewiem jak ale stalo sie przestawilem rolke od zaplonu, zalozylem pasek i nieodpalil, wiadomo normalne bo zaplon przestawiony, wiec pierwszy tlok ustawilem w pozycji najwyzszej przy kole zamachowym na znaku i na walku na OT, pozniej bez paska prawie ze na pale ustawilem aparat zaplonowy tak zeby iskra na 1 baniak byla, i odpalil od razu, jezdzi normalnie, teraz pytanie, czy tak ustawiony rozrzad i zaplon niezaszkodzi silnikowi? jak ze spalaniem bedzie?

: pn gru 14, 2009 23:27
autor: Jessy
Lepiej pojedz na ustawienie zapłonu 20PLN :bigok: a zwłaszcza jeśli masz LPG

: pn gru 14, 2009 23:28
autor: Paweł Marek
to trzeba doregulowac na lampie stroboskopowej. Ale pozostaje pytanie czy tylko koło od wałka pośredniego źle ustawiłeś, czy nie ma błędu ustawienia koła rozrządu względem wału, wtedy silnik byłby słabszy. Najlepiej jednak ustaw na nowo jak ma być.

: pn gru 14, 2009 23:31
autor: kwadrat
A czy można wzrokowo sprawdzic czy rozrząd jest według znaków ustawiony (czy np. nie przeskoczył trochę)?

: pn gru 14, 2009 23:37
autor: slawko333
auto chodzi normalnie jak chodzilo, bez straty mocy, walek rozrzadu i przy kole zamachowym ustawione na znaki, zaplon (na walku posrednim) jedynie ustawiany na pierwszy baniak zeby iskra byla

: pn gru 14, 2009 23:56
autor: Paweł Marek
Zrób tylko test czy iskra trafia w styki kopułki teraz, czyli sprawdź czy silnik osiąga bez problemu maksymalne obroty aż do odcięcia, ustaw zapłon na lampie dla pewności i mżesz jeździć (ale ja i tak poprawiłbym to ustawienie :) )

: wt gru 15, 2009 00:02
autor: slawko333
silnik wkrecal mi sie na cos ok 6 tys i nigdy nieodcinalo, a reszta co piszesz to juz raczej nie dla mie bo niemam sprzetu i az takiej wiedzy, chce wiedziec tylko jak pojade gdzie s do jakiegos mechaniora zeby mnie nieorznal z kasy bo wiem jak oni zeruja na niewiedzy innych, i zebym wiedzial co dokladnie ma mi ustawic

: wt gru 15, 2009 00:12
autor: Paweł Marek
no więc kolega podał wyżej orientacyjną cenę, ustawia się świecąc lampą na znak na kole zamachowym kręcąc aparatem zapłonowym. To jest minuta roboty.

: wt gru 15, 2009 00:16
autor: slawko333
czyli do pierwszego lepszego zajade i za grosze zrobia mi to ? to dobrze

: ndz gru 27, 2009 20:40
autor: crook
Witam.

Mam mały problem bo przy zestarjaniu rozrządu mój sąsiad ustawił wał korbowy na znak w okienku na kole zamachowym w obudowie skrzyni na taki charakterystyczny klocek.
Wałek rozrządu na strzałkę pomiędzy O T a aparat zapłonowy na taki znaczek wybity na aparacie tak jak na rysunku Rys 3.
Czy to jest prawidłowe zgranie rozrządu zapłonu i wału?

W Autodata wg rysunku:
Rys 1
Obrazek
Trzeba zgrać znak na kole pasowym na wale i na kole pasowym AUX oraz kółko wałka rozrządu
tylko że trzeba zdjąć dolną obudowę paska a to wiąże się ze zdejmowaniem kółek pasowych a tego nie chcę robić.
Zauważyłem że na dolnej obudowie paska rozrządu jest strzałka w dół i na kółku na wale od napędu alternatora i pompy wodnej jest znak ale jeśli ustawię ten znak na strzałkę to już na kole zamachowym w okienku obudowy sprzęgła ten klocek(znak) jest nie widoczny i autko strzela w dolot oraz nie odpala zapłon ustawiony na znak wg rysunku.


Czy te znaki na dolnej plastikowej obudowie paska i na kółku(u mnie pasek wielorowkowy) na wale korbowym służą do ustawiania rozrządu czy może do ustawienia zapłonu?

Rys 2
Obrazek
Rys 3
Obrazek

[ Dodano: 01 Sty 2010 21:18 ]
Dobra wszystko ustawione, bez zdejmowania dolnej osłony nie dało rady.
Wszystko działa jak należy. :okej: