Strona 1 z 1

MIĘKKI PEDAŁ HAMULCA - czy ABS wymaga regulacji

: pn gru 14, 2009 19:36
autor: kiler_444
mam problem z hamulcem, pedał jest dosc miekki przy hamowaniu i nie czuc w zadnej pozycji opru, układ jest odpowietrzony i ma wymieniony płyn, układ jest szczelny.
jesli koła sie zablokuja i uruchomi sie ABS to pedał robi sie w momencie twardy i przez pewien czas po załączeniu sie abs-u pedał przy ponowym nacisnieciu jest twardszy i czuc pod noga opór wiekszy niz normalnie

raz juz pisałem na ten temat i jeden z forumowiczów napisał ze trzeba doregulowac ABS,

jak to zrobic ?

: pn gru 14, 2009 19:50
autor: ordy
1. Czy odpowietrzałeś hamulce na włączonym silniku?
2. Skąd wiesz że na 100% układ jest szczelny?
3. Czy przed wymianą płynu było to samo?

: wt gru 15, 2009 10:54
autor: kiler_444
odpowietrzałem na wyłaczonym silniku
układ jest sczzelny bo poziom plynu sie utrzymuje na tym samym poziomie
tak samo było przed wymiana płynu

: wt gru 15, 2009 11:17
autor: greg
z tyłu masz tarcze cyz bębny?

: wt gru 15, 2009 12:07
autor: Paweł Marek
kiler_444 pisze: nie czuc w zadnej pozycji opru,
to znaczy? Jak hamujesz to mozesz docisnać pedał do dna i sie nie zablokują koła? Probuj zaciągnąć troche ręczny i napisz jak to wpłynie na działanie hamulca. Pompa ABS mogła się zapowietrzyć - opisy odpowietrzania na forum.

: wt gru 15, 2009 18:22
autor: kiler_444
jak gniotę to moze nie do samego spodu pedał zostanie wcisniety ale nie duzo mu brakuje i na suchym podłożu trudno doprowadzic do zablokowania kół

natomiast przy wciskaniu hamulca i zaciągnięciu ręcznego uruchamia sie abs i pedał twardniej !!!

z tyłu mam tarcze !!!

: wt gru 15, 2009 18:27
autor: Paweł Marek
kiler_444, myslę sprawdź najpierw czy dźwignie recznego przy tylnych zaciskach odbijaja do konca, aż oprą sie o plastykowy kołeczek co tam jest. Jeśli nie odbijają to klocki zanadto odsuwają sie od tarczy (luz nie jest kasowany) co powoduje większe zapotrzebowanie na objętośc płynu i temu trza głęboko wciskać. Ale to nie wyklucza małego zapowietrzenia, z tym że zapowietrzenie przewodów charaktreryzuje sie tym że przy kolejnym naciśnieciu hamulca poprawia się. Więc jeśli już to raczej pompa

: wt gru 15, 2009 20:04
autor: ordy
kiler_444, hamulce powinny być odpowietrzane z zapalonym silnikiem, lub przynajmniej z zapalonym zapłonem.
Można spróbować odpowietrzyć Vagiem ABS, jak co to wpadnij do mnie do Rzeszowa do podepnę pod swojego laptopa i uruchomimy funkcję odpowietrzania ABSu.
Potem można podjechać na kanał i spróbować jeszcze raz odpowietrzyć hamulce z zapalonym silnikiem.
Jak to nie pomoże trzeba szukać usterki gdzieś indziej.
Pozdrawiam.

P.S przy okazji sprawdzimy Vagiem czy nie ma jakiś błędów nie tylko na sterowniku ABS, ale i silnika.