Strona 1 z 2
Silnik, jakiś zagadkowy "przekaźnik"
: pn gru 14, 2009 18:56
autor: krzysiiekb
Witam.
Czy na podstawie tego numeru jesteście w stanie powiedzieć mi jaki dokładnie mam silnik?
Bo nie wiem czy jest 75KM czy 90KM?
[ Dodano: 14 Gru 2009 17:58 ]
Co to za przekaźnik na tych zdjęciach i czemu on służy?

: pn gru 14, 2009 19:34
autor: agrala
rzekaznik jest olozony, najprawdopodobniej przez gaziarzy, pewnie sluzy do resetu kompa
mysle ze po tym nr mozna dojsc za pomoca etki ale mozliwe ze wyskoczy ze ta glowica byla montowana w kilku silnikach
lepiej podaj oznaczenie jake jest wybite nizej na bloku silnika
: pn gru 14, 2009 19:39
autor: krzysiiekb
agrala, mógłbyś pokazać jakoś dokładniej w którym miejscu mam szukać tego oznaczenia? bo muszę się dowiedzieć jaki mam silnik. nie widziałem tam innego numeru, ale było ciemno. jak możesz to zaznacz na jakimś rysunku gdzie konkretnie mam szukać tego oznaczenia które wyjaśni mi jaki mam motor?
a co do tego przekaźnika to spisać to co na nim napisane i wklepać w google? a mógł się wywalić taki przekaźnik od resetu kompa i dlatego źle działa mi na paliwie gdy przerzuce z gazu?
[ Dodano: 14 Gru 2009 18:39 ]
agrala, jeśli byłby uwalony ten przekaźnik od resetu kompa to gdzie mogę szukać takiego żeby kupić nowy?
: pn gru 14, 2009 19:48
autor: agrala

wydaje mi sie ze masz silnik 1.8 - swiece zaplonowe od strony chlodnicy - wiec rysunek nr2
kod jest wybity na bloku silnika zaraz pod glowica chyba pomiedzy druga a trzecia swieca, zaraz przy kruccu od wody, jest tam takie specjalne pole
jezeli to jest przekaznik od resetu to nie odpalisz bez niego auta, wyjmij go i zobacz czy odpali bez niego
mozesz go rozebrac i po stykach bedzie wiadomo jaki kupic, wazne jest tylko zeby zgadzalo sie roztawienie nozek i pozycja styku roboczego
[ Dodano: 14 Gru 2009 18:56 ]

masz jeszcze oznaczenia silnikow, moce i roczniki ich montazu zebym nie musial jeszcze pozniej Ci wklejac
: pn gru 14, 2009 20:03
autor: krzysiiekb
agrala, jutro poszukam po południu tego numeru na silniku. to mi powiesz czy mam 75 czy 90 KM.
a co do przekaźnika to na gazie nie odpalę auta czy na paliwie jak to ten cały reset kompa?
dlaczego stosują taki przekaźnik resetu kompa, czemu to ma służyć?
: pn gru 14, 2009 20:10
autor: ordy
krzysiiekb, nie masz oznaczenia na naklejce na pokrywie rozrządu lub w bagażniku ?
Ewentualnie wklej zdjęcie całego silnika żeby było widać węże płynu chłod. idące do głowicy.
AAM 75KM i ABS 90KM mają inne czujniki, łatwo poznać.
: pn gru 14, 2009 20:14
autor: agrala
nie odpalisz ani na gazie ani na benzynie
sluzy do odlaczania zasilania sterownika silnika, odcina on zasilanie podane na pamiec sterownika. Po wylaczeniu zaplonu przekaznik odcina zasilanie i sterownik gubi pamiec kasujac wszystkie bledy jkaie nalapal jezdzac na gazie, wtedy jak odpalasz na benzynie to sterownik nie ma bledow w pamieci i silnik powinien chodzic nomalnie
Gdyby nie bylo przekanika to po dluzszej jezdzie na gazie mulilby sie jezdzac na benzynie
Wyciagnij przekaznik to sie dowiesz czy jest do rsetu
Jezeli masz emulator sondy lambda to wtedy nie montuje sie przekaznika bo sterownik nie bedzie lapal bledow, pod warunkiem ze elumacja jest poprawnie ustawiona co nie czesto sie zdarza
: pn gru 14, 2009 20:15
autor: krzysiiekb
ordy, a mógłbyś powiedzieć czym różnią się te czujnik ABS od AAM?
[ Dodano: 14 Gru 2009 19:15 ]
jutro postaram się zrobić takie foto
: pn gru 14, 2009 20:43
autor: ordy
W AAM jest czujnik temperatury 251 919 501D dwustykowy zielono/czarny.
W ABS jest już czujnik czterostykowy 357 919 501A zółto/czarny.
Czujniki są na górnym wężu płynu chłodniczego, łatwo rozpoznać.
: pn gru 14, 2009 22:41
autor: Arojan1
a to ciekawostka ja mam 1.8 AAM i mam żółto czarny 4 pinowy

: pn gru 14, 2009 22:46
autor: krzysiiekb
Arojan1, hmmm... no to ja już nic nie rozumiem...
po czym mam poznać? bo nie mam żadnych karteczek, wpisów w książce ani nigdzie ile mam kucy... ale sprawdze jeszcze ten numer na silniku o ile go znajdę
: pn gru 14, 2009 23:01
autor: Paweł Marek
krzysiiekb, czujniki sa takie samekrzysiiekb, w bagażniku powinna być taka nalepka patrzyłeś tam? Chodzi o to że silnik AAM, ABS i ADZ bo zapewne któryś z tych trzech masz sa bardzo podobne, więc najlepiej po wlepce odczytać, po numerze na silniku pod przednim króćcem płynu chłodzącego, możesz dać fotki silnika ale tu ciężko będzie odróżnic bo rożnice sa w kolektorze wydechowym którego nie widać. AAM ma cieńszy wydech 45 a ABS i ADZ 50 mm. A jak chcesz być już całkowicie pewien a sposoby które podałem zawiodły to musisz podnieść lub zdjąć plastyk na podszybiu (tam gdzie silnik wycieraczek i odczytać numery ze sterownika silnika, wtedy dostaniesz info na bank pewne.
[ Dodano: Pon Gru 14, 2009 10:01 pm ]
Numer ten mozna też Vagiem czyli komputerem odczytać - ale to już pewnie za kasę.
: pn gru 14, 2009 23:33
autor: krzysiiekb
Paweł Marek, już znalazłem w książce pojazdu numer silnika, który zaczyna się od ABS i tak dalej jakieś cyferki więc na to wygląda, że mam ABS-a chociaż tego nie odczuwam...
dzięki wielkie za odpowiedź...
przepraszam, że pytam w tym temacie, ale skoro odezwał się już taki autorytet jak Ty to chciałbym z tego faktu skorzystać i spytać jak mogę sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej? w którym miejscu dokładnie mam się wpiąć miernikiem i jakie powinienem otrzymać wskazania, żebym był pewny, że czujnik działa prawidłowo i jest sprawny?
z góry dzięki za odpowiedź\
pozdrawiam kolego
: pn gru 14, 2009 23:43
autor: Paweł Marek
a tam żaden autorytet tylko dużo siedzę na forum to i dużo mam punktów. Czujnik ma cztery piny jest na króćcu wychodzącym z głowicy do weża od chłodnicy. Zdejm mu wtyczkę i mierz opory między pinami dwoma z czterech pinów przy roznych temperaturach, numerów pinów ne pamietam, znajdziesz je jak również normy oporów szukajką u dołu strony
A przekaźnik o który pytałeś albo realizuje odcięcie zasilania sterownika po wyłączeniu zapłonu jak wyżej koledzy piszą , albo służy do odcięcia wtryskiwacza benzyny przy pracy na LPG. Konkretnie nie da się napisać, trzeba by patrzec dokładnie do czego z niego kable idą.,