Strona 1 z 1
Przeskoczył pasek
: pn gru 14, 2009 18:47
autor: grzechu_ny
Witam,
kilka dni temu podczas jazdy przymuliło auto 2-krotnie, pozniej wszystko wróciło do normy, niestety tylko na chwile, auto przestało ciągnąć na wyższych obrotach, po chwili zaczeło szarpać silnikiem i stukac, szybko zjechałem i zgasiłem auto.
Niestety, po zawiezieniu auta do mechanika okazało się że przeskoczył pasek, nie wiem dokładnie o ile zębów. I tu moje pytanie, czy miał ktos doczynienia z podobną sytuacją, co może być przyczyną, bo na pierwszy rzut oka wszystko było ok, tzn pasek napięty z napinaczami także ok, ale gdzies musi być przyczyna. W czwartek mechanik ma rozkręcić głowice, aż strach pomyslec ile rzeczy do wymiany, mam tylko nadzieje że tłoki bedą całe. Najdziwniejsze jest to że pasek, napinacze i pompa były wymieniane jakies 2500km temu.
Zastanawiam się także cZy mogło uszkodzić samą głowicę...
: pn gru 14, 2009 19:27
autor: greg
grzechu_ny pisze:Najdziwniejsze jest to że pasek, napinacze i pompa były wymieniane jakies 2500km temu.
czyli albo źle założony napinacz albo uszkodzony napinacz.
grzechu_ny pisze:Zastanawiam się także cZy mogło uszkodzić samą głowicę...
raczej skrzywiło zawory
: pn gru 14, 2009 19:45
autor: grzechu_ny
Greg dzięki za odpowiedź
Tak jak mówisz, zawory pewnie pokrzywione, a czy jest szansa że nie wszystie - auto odpala.
Zastanawiam sie teraz co sie bardziej opłaci - remont, czy rozejzeć się za jakąś głowicą z osprzętem(wałek jest do wymiany)
: pn gru 14, 2009 19:47
autor: greg
grzechu_ny pisze:Tak jak mówisz, zawory pewnie pokrzywione, a czy jest szansa że nie wszystie - auto odpala.
jak auto odpala to nie powinno pokrzywić
[ Dodano: Pon Gru 14, 2009 6:48 pm ]
grzechu_ny pisze:wałek jest do wymiany)
a czyli wałek się poddał?
[ Dodano: Pon Gru 14, 2009 6:48 pm ]
to co smarowania nie było czy jak?
: pn gru 14, 2009 19:52
autor: grzechu_ny
Jedna krzywka na wałku jest dość mocno powycierana,
smarowanie było...
[ Dodano: 14 Gru 2009 19:50 ]
Teraz sie zastanawiam czy mogło to zadziałąć w drugą stronę, mianowicie nie przeskoczenie paska spowodowało wytarcie krzywki, lecz wytarta krzywka doprowadziła do przeskoczenia paska... Jestem dosyć zielony w tym temacie, także proszę o wyrozumiałość
: pn gru 14, 2009 20:58
autor: Salz
jeśli robiłeś to w warsztacie to jedź na reklamację i nie daj się zbyć słowami że to nie ich wina

: pn gru 14, 2009 21:16
autor: grzechu_ny
Niestety, robiłem u dobrego mechanika, który sie zna na silnikach, rozrząd robił mi w garażu, fakture mam tylko na częsci, także mysle ze nie ma nawet sensu sie kłucić. Zdecydowanie odradzam takich dobrych mechaników, którzy juz nie raz zmieniali rozrząd. Bedzie nauczka na przyszłośc!!
: pn gru 14, 2009 21:17
autor: greg
grzechu_ny pisze:Teraz sie zastanawiam czy mogło to zadziałąć w drugą stronę, mianowicie nie przeskoczenie paska spowodowało wytarcie krzywki, lecz wytarta krzywka doprowadziła do przeskoczenia paska.
wytarta krzywka raczej nei - bo się po prostu mniej uchylał zawór - prędzej przyczyna wytarcia - jeśli coś blokowało wałek że wytarło krzywkę to opór teoretycznie mógłby przytrzymać wałek (jak zacieranie) i przeskoczenie paska
: pn gru 14, 2009 21:42
autor: grzechu_ny
Pozostaje mi poczekac aż mechanik sie upora z demontażem, mam nadzieje ze wtedy sie wyjaśni co mogło być przyczyną, Dzięki za pomoc
[ Dodano: 14 Gru 2009 22:52 ]
Jeszcze jedno mi się przypomniało, mianowicie mechanik do którego zawiozłem teraz auto coś wspominał ze pasek jest odwrotnie założony, czy to możliwe?? I czy mogło to być przyczyną przeskoczenia??