Strona 1 z 1

kody błyskowe

: pn gru 14, 2009 17:34
autor: VW Golf II
Mam pytanie: Ostatnio robiłem odczyt z kodów błyskowych. I mam pytanie: czy jak się sprawdza gaźnik kodami to można z nich odczytać błędy?? Czy to tylko polega na tym, że działają poszczególne części??

: pn gru 14, 2009 17:57
autor: kwadrat
Jak będzie błąd to ci powinno wycykać.. Ja wczoraj też właśnie robiłem, myślałem ze będą jakieś błędy a tu pokazało że nie ma błędów. Da się też zrobić chyba to się nazywa "działanie elementów wykonawczych" to wtedy coś tam pstryka jak robisz, ale mi niestey nic nie pstrykało, może źle robiłem. Zaraz poszukam bo na forum jeden kolega dał filmik jak to robić

: pn gru 14, 2009 18:00
autor: VW Golf II
kwadrat pisze:Jak będzie błąd to ci powinno wycykać.. Ja wczoraj też właśnie robiłem, myślałem ze będą jakieś błędy a tu pokazało że nie ma błędów. Da się też zrobić chyba to się nazywa "działanie elementów wykonawczych" to wtedy coś tam pstryka jak robisz, ale mi niestey nic nie pstrykało, może źle robiłem. Zaraz poszukam bo na forum jeden kolega dał filmik jak to robić
ja wlasnie robilem wedlug filmiku i te elementy wykonawcze cykaly i moje pytanie jest takie czy podczas tego cykania mozna odczytac kod z diody??

: pn gru 14, 2009 22:33
autor: albert1973
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 1bb20b880e
może tu coś znajdziesz

: pn gru 14, 2009 22:47
autor: Arojan1
posiadałem kiedyś mk2 1.6 z wrednym gaznikiem 2ee pewnie go znacie,bawiłem sie w odczyt kodów błyskoych z których wyszło że mam uszkodzoną gruszke podcisnienia i faktycznie była walnieta,warto poszukać na google,tam znalazłem dokładną instrukcje oraz kody błędów

[ Dodano: 14 Gru 2009 21:49 ]
http://www.vwgolf.pl/porady/odczytywani ... i-oraz-vw/

: pn gru 14, 2009 23:28
autor: kwadrat
No to mój link się chyba nie przyda bo już oglądałeś chyba te filmiki http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=15
Może to co koledzy wyżej dali ci pomoże

: pn gru 14, 2009 23:38
autor: Jessy
http://w144.wrzuta.pl/plik/5qZKbLJIrXo/ ... _zasilania

Tu macie wszystko na ten temat, kody błędów i schemat podłączenia diody :bigok:

: wt gru 15, 2009 10:39
autor: VW Golf II
dobra wszystko ladnie pieknie. Linki przydatne, ale moje pytanie brzmi czy jak sprawdzam urzadzenia wykonawcze tzn. gaznik to czy z tych kodow idzie cos odczytac czy to polega na tym ze jak mruczy to znaczy ze dziala.

Juz wszystko wiem. Mozna sprawdzic;)

[ Dodano: 15 Gru 2009 11:14 ]
Juz zgupiałem z tymi kodami;(

cytat: "Kody błyskowe emitowane zawsze przez próbnik diodowy podczas badania danego elementu są następujące:
1. Nastawnik przesłony powietrza…………………………....4432
2. Zawór zbiorniczka węgla aktywnego…………………..….4343
3. Przekaźnik podgrzewania kolektora ssącego…………….4342
4. Zawór przewietrzania nastawnika przepustnicy………….4323
5. Zawór podciśnienia nastawnika przepustnicy……………4324
6. Koniec diagnozy……………………………………………..0000"

A w tabelce piszę,że są to kody błędów. Jak mam to rozumieć??

Czy zawsze przy sprawdzaniu w/w elementów wyskakuje taki sam błąd czy wystę uje tylko wtedy gdzy jest coś z nim nie tak??

: wt gru 15, 2009 18:55
autor: Arojan1
jeśli są jakies błedy to ci wyskoczy kod który potem możesz sprawdzić i dowiedziec sie co niedziała jesli niema błedów to jesli sie niemyle wyskoczą cztery 4,to znaczy że jest ok,ale u ciebie jest troche tych błędów :crazy:

: wt gru 15, 2009 21:18
autor: VW Golf II
to nie moje bledy. to sa oznaczenia z poradnika ktory mam. I gdy sprawdzam gaznik identyczne kody mam i nie wiem czy to tak ma byc czy poprostu caly gaznik mam w bledach.

: śr gru 16, 2009 16:04
autor: Arojan1
zrób inaczej odłącz ecu na pół godziny potem powtórz zczytywanie kodów jeśli ktos cos kiedy naprawiał i nieskasował błędów to musisz to ty zrobić,aha najpierw odłącz ecu jak mówiłem a potem profilaktycznie akumulator na 15 min jak niepomoże to poytam kumpla co ma więlksze pojecie o tym gazniku

: czw gru 17, 2009 10:49
autor: Lipek81
Wszystko zależy, jaki test robisz - jak sprawdzasz błędy - czyli podczas pracy silnika zewrzesz na 5 sek. kabelek - to masz kody błędów. A jak robisz test elementów wykonawczych - czyli wtedy, kiedy elementy pykają, to podczas "pykania" danego elementu, na diodzie można odczytać, który element jest aktualnie testowany. Zauważ, że błędy nie są opisane w sposób, co się zepsuło, tylko każdy numer przyporządkowany jest do określonego urządzenia. Czyli ten sam kod w jednym teście pokazuje urządzenie z którym jest problem, a w drugim błyska podczas testowania tego elementu - zależnie, jaki test wykonujesz.

[ Dodano: Czw Gru 17, 2009 09:51 ]
Ty robiąc test elementów wykonawczych interpretujesz błyski jako błędy - czyli mieszasz jeden rodzaj testu z drugim. Jak robisz test elementów, to to co jest wybłyskiwane nie jest błędem, tylko identyfikatorem danego urządzenia.

: czw kwie 29, 2010 16:18
autor: ASUS1986
Lekki odkop ale nie chce zakladac nowego tematu z tego samego cyklu :) Moje pytanie jest takie czy w RP jest tez ten test sondy lambda i elementow wykonawczych jak w PNce bo mam RPka i wlasnie cos z ta sonda jest nie tak ostatnio. Z gory dzieki za pomoc :)

: wt maja 04, 2010 22:06
autor: VW Golf II
Tak w silniku RP mozesz sobie zrobic :bigok: