kody błyskowe

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

VW Golf II
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
Lokalizacja: Czestochowa

kody błyskowe

Post autor: VW Golf II » pn gru 14, 2009 17:34

Mam pytanie: Ostatnio robiłem odczyt z kodów błyskowych. I mam pytanie: czy jak się sprawdza gaźnik kodami to można z nich odczytać błędy?? Czy to tylko polega na tym, że działają poszczególne części??



Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1470
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Post autor: kwadrat » pn gru 14, 2009 17:57

Jak będzie błąd to ci powinno wycykać.. Ja wczoraj też właśnie robiłem, myślałem ze będą jakieś błędy a tu pokazało że nie ma błędów. Da się też zrobić chyba to się nazywa "działanie elementów wykonawczych" to wtedy coś tam pstryka jak robisz, ale mi niestey nic nie pstrykało, może źle robiłem. Zaraz poszukam bo na forum jeden kolega dał filmik jak to robić


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

VW Golf II
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: VW Golf II » pn gru 14, 2009 18:00

kwadrat pisze:Jak będzie błąd to ci powinno wycykać.. Ja wczoraj też właśnie robiłem, myślałem ze będą jakieś błędy a tu pokazało że nie ma błędów. Da się też zrobić chyba to się nazywa "działanie elementów wykonawczych" to wtedy coś tam pstryka jak robisz, ale mi niestey nic nie pstrykało, może źle robiłem. Zaraz poszukam bo na forum jeden kolega dał filmik jak to robić
ja wlasnie robilem wedlug filmiku i te elementy wykonawcze cykaly i moje pytanie jest takie czy podczas tego cykania mozna odczytac kod z diody??
Ostatnio zmieniony pn gru 14, 2009 18:15 przez VW Golf II, łącznie zmieniany 1 raz.



albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » pn gru 14, 2009 22:33

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 1bb20b880e
może tu coś znajdziesz



Awatar użytkownika
Arojan1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 10:59
Lokalizacja: Ochaby Wielkie
Kontakt:

Post autor: Arojan1 » pn gru 14, 2009 22:47

posiadałem kiedyś mk2 1.6 z wrednym gaznikiem 2ee pewnie go znacie,bawiłem sie w odczyt kodów błyskoych z których wyszło że mam uszkodzoną gruszke podcisnienia i faktycznie była walnieta,warto poszukać na google,tam znalazłem dokładną instrukcje oraz kody błędów

[ Dodano: 14 Gru 2009 21:49 ]
http://www.vwgolf.pl/porady/odczytywani ... i-oraz-vw/


Aro

Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1470
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Post autor: kwadrat » pn gru 14, 2009 23:28

No to mój link się chyba nie przyda bo już oglądałeś chyba te filmiki http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=15
Może to co koledzy wyżej dali ci pomoże


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Jessy » pn gru 14, 2009 23:38

http://w144.wrzuta.pl/plik/5qZKbLJIrXo/ ... _zasilania

Tu macie wszystko na ten temat, kody błędów i schemat podłączenia diody :bigok:
Ostatnio zmieniony pn gru 14, 2009 23:42 przez Jessy, łącznie zmieniany 1 raz.



VW Golf II
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: VW Golf II » wt gru 15, 2009 10:39

dobra wszystko ladnie pieknie. Linki przydatne, ale moje pytanie brzmi czy jak sprawdzam urzadzenia wykonawcze tzn. gaznik to czy z tych kodow idzie cos odczytac czy to polega na tym ze jak mruczy to znaczy ze dziala.

Juz wszystko wiem. Mozna sprawdzic;)

[ Dodano: 15 Gru 2009 11:14 ]
Juz zgupiałem z tymi kodami;(

cytat: "Kody błyskowe emitowane zawsze przez próbnik diodowy podczas badania danego elementu są następujące:
1. Nastawnik przesłony powietrza…………………………....4432
2. Zawór zbiorniczka węgla aktywnego…………………..….4343
3. Przekaźnik podgrzewania kolektora ssącego…………….4342
4. Zawór przewietrzania nastawnika przepustnicy………….4323
5. Zawór podciśnienia nastawnika przepustnicy……………4324
6. Koniec diagnozy……………………………………………..0000"

A w tabelce piszę,że są to kody błędów. Jak mam to rozumieć??

Czy zawsze przy sprawdzaniu w/w elementów wyskakuje taki sam błąd czy wystę uje tylko wtedy gdzy jest coś z nim nie tak??
Ostatnio zmieniony wt gru 15, 2009 10:50 przez VW Golf II, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Arojan1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 10:59
Lokalizacja: Ochaby Wielkie
Kontakt:

Post autor: Arojan1 » wt gru 15, 2009 18:55

jeśli są jakies błedy to ci wyskoczy kod który potem możesz sprawdzić i dowiedziec sie co niedziała jesli niema błedów to jesli sie niemyle wyskoczą cztery 4,to znaczy że jest ok,ale u ciebie jest troche tych błędów :crazy:


Aro

VW Golf II
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: VW Golf II » wt gru 15, 2009 21:18

to nie moje bledy. to sa oznaczenia z poradnika ktory mam. I gdy sprawdzam gaznik identyczne kody mam i nie wiem czy to tak ma byc czy poprostu caly gaznik mam w bledach.



Awatar użytkownika
Arojan1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 10:59
Lokalizacja: Ochaby Wielkie
Kontakt:

Post autor: Arojan1 » śr gru 16, 2009 16:04

zrób inaczej odłącz ecu na pół godziny potem powtórz zczytywanie kodów jeśli ktos cos kiedy naprawiał i nieskasował błędów to musisz to ty zrobić,aha najpierw odłącz ecu jak mówiłem a potem profilaktycznie akumulator na 15 min jak niepomoże to poytam kumpla co ma więlksze pojecie o tym gazniku


Aro

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw gru 17, 2009 10:49

Wszystko zależy, jaki test robisz - jak sprawdzasz błędy - czyli podczas pracy silnika zewrzesz na 5 sek. kabelek - to masz kody błędów. A jak robisz test elementów wykonawczych - czyli wtedy, kiedy elementy pykają, to podczas "pykania" danego elementu, na diodzie można odczytać, który element jest aktualnie testowany. Zauważ, że błędy nie są opisane w sposób, co się zepsuło, tylko każdy numer przyporządkowany jest do określonego urządzenia. Czyli ten sam kod w jednym teście pokazuje urządzenie z którym jest problem, a w drugim błyska podczas testowania tego elementu - zależnie, jaki test wykonujesz.

[ Dodano: Czw Gru 17, 2009 09:51 ]
Ty robiąc test elementów wykonawczych interpretujesz błyski jako błędy - czyli mieszasz jeden rodzaj testu z drugim. Jak robisz test elementów, to to co jest wybłyskiwane nie jest błędem, tylko identyfikatorem danego urządzenia.



Awatar użytkownika
ASUS1986
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: śr sie 01, 2007 17:25
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: ASUS1986 » czw kwie 29, 2010 16:18

Lekki odkop ale nie chce zakladac nowego tematu z tego samego cyklu :) Moje pytanie jest takie czy w RP jest tez ten test sondy lambda i elementow wykonawczych jak w PNce bo mam RPka i wlasnie cos z ta sonda jest nie tak ostatnio. Z gory dzieki za pomoc :)


Obrazek

VW Golf II
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: VW Golf II » wt maja 04, 2010 22:06

Tak w silniku RP mozesz sobie zrobic :bigok:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 327 gości