Strona 1 z 1

Moja przygoda z VAG-COM i kontrolką ABSu

: ndz gru 13, 2009 21:36
autor: parzol
Witam.

W moim świeżo zakupionym Golfie 3 postanowiłem podpiąć sobie kabelek do kontroli. Zakupiłem to cudo: http://allegro.pl/item836937426_interfe ... sb_pl.html

Oczywiście znając moje szczęście za cholerę nie umiem tego uruchomić. Teoretycznie sterowniki zainstalowane (próbowałem na 2 laptopach) ale ciągle mi wyskakuje, że brak interfejsu. Nic. Poddałem się. Zanoszę laptop i kabel do domu. Chcę jechać do garażu i... patrzę, że nagle świeci mi się CIĄGLE kontrolka ABsu :| Szok! Co to oznacza? Miał ktoś podobny przypadek? Rozumiem, że coś zepsułem - tylko co? :)

Auto jedzie normalnie - nie widzę innych różnic poza świecącą kontrolką.

Z góry dzięki za pomoc i ewentualną krytykę moich poczynań :D

: ndz gru 13, 2009 21:46
autor: Zico63b
Wpierw należy odpalić program mając włączony kabel ale bez połączenia się z autem! W tym trybie, w dziale "Options" ustawiamy porty na 3 lub 4, zależnie od tego który port "lubi" kabelek. Dopiero wówczas testujemy z autem. Ewentualnie szybkość transmisji.
Bodaj na stronach Viakena jest instrukcja, na forum także mnóstwo - czyli poczytać i poustawiać bez auta, potem zdiagnozować kody błędów ABS-u i je wykasować.
Nie martw się, Kolego! Będzie dobrze, ja mam chyba identyczny chociaż od innego sprzedawcy i działa.

: ndz gru 13, 2009 21:50
autor: edzio
Zico63b pisze:potem zdiagnozować kody błędów ABS-u i je wykasować
nie ma potrzeby ,przy sprawnym układzie aktywuje się sam,pomimo zapisanych błędów.

: ndz gru 13, 2009 21:52
autor: parzol
Kurcze tak to jest jak nie dają mi instrukcji do kabla :) Bałem się, że zaświeciła się przez to iż cały czas miałem kabel podpięty w auto i włączony silnik. Ustawiałem, kombinowałem i myślałem, że to przez to. Tym bardziej że nawet winda mi się raz zawiesiła ;) Rozumiem więc, że na dłuższą metę nie zepsułem ABSu :D Ufff...


Pozdrawiam. :kufel:

: ndz gru 13, 2009 21:55
autor: edzio
parzol pisze: Rozumiem więc, że na dłuższą metę nie zepsułem ABSu Ufff...
nie wiadomo co tam robiłeś,przed się ABS nie palił.

: ndz gru 13, 2009 21:56
autor: Zico63b
edzio pisze:
Zico63b pisze:potem zdiagnozować kody błędów ABS-u i je wykasować
nie ma potrzeby ,przy sprawnym układzie aktywuje się sam,pomimo zapisanych błędów.
Jasne! ABS będzie działał bo nie jest "popsuty"; tylko chodzi o to by kontrolkę Koledze potem zgasić :bigok:


...żeby mimo woli ABS dezaktywował? Bez poprawnego połączenia by się dało? Może tylko jakiś głupi błąd od "kiwania" sprzętem bez właściwych nastawów.

: ndz gru 13, 2009 21:59
autor: edzio
normalnie gaśnie sama,jeżeli np. masz uszkodzony czujnik i kontrolka pali,wymieniasz na sprawny włączasz zapłon i gaśnie abs działa.

[ Dodano: 13 Gru 2009 21:04 ]
Może jaki zbieg okoliczności,że zapaliło kontrolkę.Miałem taki przypadek,samochód 2008 rok 15 tyś przebiegu stał w warsztacie w innym celu,nagle po odpaleniu zapaliło kontrolkę abs,szybka diagnoza wykazała uszkodzony czujnik ot tak z siebie.I faktycznie trzeba było wymienic.

: ndz gru 13, 2009 22:05
autor: parzol
Wiem, że normalnie gaśnie. Zawsze gasła :) Tylko teraz świeci się ZAWSZE :(

: ndz gru 13, 2009 22:12
autor: edzio
parzol pisze:Wiem, że normalnie gaśnie. Zawsze gasła :) Tylko teraz świeci się ZAWSZE :(
E tam nie ma powodów do paniki ,masz już fejsa,za ok tydzień uda ci się go uruchomic,następny na naukę diagnostyki ,a więc za ok 2-3 tygodni wszystko wróci do normy. :majkel:

: ndz gru 13, 2009 22:26
autor: parzol
Tydzień na uruchomienie? Daje temu kablowi jeszcze 24h potem będzie wyglądał jak Najman po walce z Pudzianem :jezor:

[ Dodano: 14 Gru 2009 10:43 ]
Ok! Udało się z Polskim VAG :bajer:

A to wyniki badań. Najpierw ABS:
285Czujnik liczby obrotów przód prawy-G45 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
290Czujnik liczby obrotów tylny lewy-G46 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
290Czujnik liczby obrotów tylny lewy-G46 sygnał poza wartościami granicznymi - BŁĄD SPORADYCZNY
290Czujnik liczby obrotów tylny lewy-G46 uszkodzenie mechaniczne - BŁĄD SPORADYCZNY
A tutaj silnik:
1262Zawór magnetyczny ograniczenia ciśnienia doładowania-N75 przerwa lub zwarcie do masy
553Przepływomierz masowy powietrza-G70 nieprawidłowy sygnał
Dodam, że auto mi dzisiaj nie odpaliło - jakby za słaby aku! Zaraz go podepnę jednak chciałbym najpierw usłyszeć wasze opinie na temat błędów. Czy mogą one być spowodowane jedynie niskim napięciem aku?


Pozdrawiam.