Strona 1 z 4

4x4 Syncro

: śr lis 30, 2005 02:53
autor: wally1
czesc jestem ty nowy mój nick to wally
Zwracam sie z prożba o pomoc.

Mam zamiar budowac auto do kjs w klasie do 1600 cm3 .
Wybór padł na golfa ;) z tego co sie doczytałem naped typu Syncro wystepuje
tylko w wersii golfa z silnikiem 1.8 o mocy 90KM Uwaga biore pod uwage tylko mk1 i mk2.

Czyli 1.8 odpada bo nie miesci sie w klasie ;/ i tu pytanie do was czy da sie zadoptowac ten naped do silnika 1.6 ??

jakie modefikacje sa potrzebne?? moje doswiatczenie opiera sie na modefikacii takiego napedu w volvo v70 . Tam aby taki manewr został wykonany należało wymiecic nastepujace zeczy :

-skrzynie biegów
-przekładnie kątowa+wał papedowy
-i całe tylne zawiszszenie

czy w golfie jest to podobne czy jest to wogóle wykonalne?? bardzo prosze o jakakolwiek pomoc!! to dlammie bardzo ważne!!

: śr lis 30, 2005 03:32
autor: blook
osobiście polecam MkI GTi :P czy musisz mieć syncro ?? co to daje ??:P

: śr lis 30, 2005 09:02
autor: zielu
syncro to naped na wszystkie koła.. daje to ze sie lepiej prawadzi samochód

: śr lis 30, 2005 10:18
autor: wally1
syncro musi byc to cała zaleta tego auta!
i co jest ktos kto mi udzieli katretnej odpowiedzi??

: śr lis 30, 2005 11:32
autor: B_O_N_K
wally1 pisze:syncro musi byc to cała zaleta tego auta!
i co jest ktos kto mi udzieli katretnej odpowiedzi??
Hmmm... ja bym spytał gościa o nicku Evolution myślę że sporo będzie wiedział o tym ;)

PozdróVWka ;)

: śr lis 30, 2005 21:43
autor: endriu
przyglądając się golfowi country/syncro/ mogę stwierdzić że jego płyta podłogowa jest podobna jeśli nie identyczna z normalnym mkII.różnica tkwi w ramie pomocniczej do której przymocowane jest przednie i tylne zawieszenie z zespołami napędowymi.myślę ,że potrzeba ci właśnie tej ramy do szczęścia.

: śr lis 30, 2005 22:13
autor: B_O_N_K
endriu pisze:przyglądając się golfowi country/syncro/ mogę stwierdzić że jego płyta podłogowa jest podobna jeśli nie identyczna z normalnym mkII.różnica tkwi w ramie pomocniczej do której przymocowane jest przednie i tylne zawieszenie z zespołami napędowymi.myślę ,że potrzeba ci właśnie tej ramy do szczęścia.
A czy czasem syncro nie miło mniejszego bagażnika? Czy aby czasem podłoga bagażnika w syncro nie była wyżej?

: śr lis 30, 2005 22:25
autor: tomekra
bagażnik jest mniejszy napewno

: śr lis 30, 2005 22:30
autor: MaLiBU
endriu pisze:przyglądając się golfowi country/syncro/ mogę stwierdzić że jego płyta podłogowa jest podobna jeśli nie identyczna z normalnym mkII.różnica tkwi w ramie pomocniczej do której przymocowane jest przednie i tylne zawieszenie z zespołami napędowymi.myślę ,że potrzeba ci właśnie tej ramy do szczęścia.
golf country a golf syncro w tym przypadku sie rozni. Synchro ma wiekszy tunel idacy przez srodek samochodu wlasnie zeby naped pomieścic, stad mniejszy bagaznik, mniejszy kokpit srodkowy, no i przede wszystkim ma nadwozie bez ramy czyli samonosne(chyba to tak sie nazywa) a country ma "pseudo rame" i w nim rzeczywiscie buda jest chyba taka sama, wszystko po prostu ze wzgledu na duzy przeswit jest opuszczone w dol, w tym silnik, fajnie jak do country pod maske sie zajzy to ten 1P jakby na ziemie upadl tak nisko zawieszony. Pewnie tak samo jesz z napedem na tyl. No ale do kjs contry sie wogole nie nadaje.
Z tego co mi sie wydaje 1,6 i 1,8 sa podobne konstrukcyjnie pod katem bloku i nie wiem czy przypadkiem nie skrzynki sa kompatybilne. Wydaje mi sie ze z 1.6TDika do GTIkow krzynki sie da zapakowac wiec pewnikiem i do synkraka zamiast 1.8 1P zapakujesz jakies 1.6 - ale najlepsze byloby 1.6 z mk1 GTI ale czy to sie da nie jestem pewien natomias wydaje mi sie ze tak...

: śr lis 30, 2005 23:46
autor: endriu
w modelu mkII nie występował golf syncro jako taki,pod tą nazwą był natomiast golf III.tak więc porównywanie country/mkII/ i syncro/mkIII/jest bezcelowe,o ile oczywiście się nie mylę.jeśli chodzi o tunel w country to być może macie rację,choć rama pomocnicza dość znacznie go podnosi i wał tylny może się zmieścić.

: czw gru 01, 2005 00:56
autor: wally1
no dzieki troche mi pomogliscie :]

czyli stwierdzam ze najlepszym rozwiazaniem bedzie swap 1.6 gti mkI do budy syncro.
no i tu kolejne pytanie czy sie da?? główie chodzi tu o blok czy skrzyna bedzie pazowac?? może ktos jest bardziej obeznnany w temacie??

: czw gru 01, 2005 01:15
autor: sas_gti
siema wally....
kurcze dziwi mnie twoj wybór bo ciezko bedzie tym autem powalczyc.....i perspektywy na przyszlosc slabe.....to dosc specyficzny samochód.....
jesli sie uparles na cos z napedem na 4 kola to raczej tylko w 4 klasie cos mocnego moze powalczyc, musi miec te 150 km jelsi ma to byc syncro a z 1,6 to raczej nierealne....
W ogole strasznie ciezko bedize zbudowac bezawaryjne MOCNE 1,6 syncro..... a musi byc mocne, bo inaczej auto na suchym nie bedzie w ogole konkurencyjne.....w zime mozna walczyc ale w lato bedą baty od ośki zwykłej.....poza tym czesci sa drogie i ciezko dostepne (chyba :hmm: )

Uwazam ze tak czy inaczej golfem syncro 1,6 to w klasie 3. nie powalczysz no ale moge sie mylic.....
Uwazam ze predzej oską mocna, trzeba tez myslec rozwojowo......Domniemam ze chcesz wyjezdzic punkty do licencji.....skoro tak to jeżdząc syncro zamyka ci sie droga na pozniej (chyba ze masz góreeee kasy) bo nalezaloby sie przesiasc do czegoś rowniez z napedem 4x4
A zeby latac z licencja rajdy czyms 4x4 to na prawde mnostwo kasy trzeba miec....na lancera najlepiej bo nic innego specjalnie sie nie nadaje......
A jesli zaczenisz od oski to potem mozna zbudowac chciazby AStre GSi i wyjdzie to 10 razy taniej niz cokolwiek z napedzem na 4 kola......i sa przed zawodniekim jakies perspektywy.....
Dlatego ja kupilem taniego 1,8 8v, tanszych gratow chyba nie ma niz do mk2 8v, nie sypie sie jak na swój wiek ( mam nadzieje bo mialem escorta, ale to sie jeszcze okaże) a to że jestem w klasie 4 razem z subaru to mnie wali bo i tak nikt na to nie patrzy, wiadomo są subaru i reszta, choc i tak czesto ktos sie tam wklei na podium ośką......
Domyslam sie tez ze nie jestes milionerem pobobnie jak ja bo wybor padl na golfa 2 a nie np na chociazby saxo vts, albo na imprezke :grin: wiec odradzam ci syncro bo kupe kasy bedziesz w niego ładował.....

A ty juz kupiles w ogole to auto czy sie rozgladasz dopiero?

[ Dodano: Czw Gru 01, 2005 00:22 ]
aa.... specyficznosc napedu syncro polega na tym nie nie jest on staly i nie pozamiatasz tak jak subarynki, zalacza sie tylko gdy przod traci trakcję , w innych sytuacjach to prowadzi sie jak naped przedni.....poza tym te ciągłe załączanie i wylaczanie tylnej osi.....każdorazowa strata mocy......syncro 90 km nie zbierają sie tak jak zwykły 90km...

: czw gru 01, 2005 10:24
autor: wally1
sas_gti, wielki dzieki naszczescie jeszcze nie kupiłem mk2 a ja myslałem ze tam jest stały naped a nie haldex ;( To jesli tam jest haldex to przekrasla wybór tego auta !
no dobra a jak oceniacie osiagi golfa mk1 ale tylko 1.6 bo 1.8 odpada jak z czesciami no i jaka wychodziła najmocniejsza wersia?? mk1

: czw gru 01, 2005 10:32
autor: MaLiBU
endriu pisze:w modelu mkII nie występował golf syncro jako taki,pod tą nazwą był natomiast golf III.tak więc porównywanie country/mkII/ i syncro/mkIII/jest bezcelowe,o ile oczywiście się nie mylę.jeśli chodzi o tunel w country to być może macie rację,choć rama pomocnicza dość znacznie go podnosi i wał tylny może się zmieścić.
:panna: no to Kolega sie myli i najwyrazniej troche malo o mk2 wie.

Wystepowalo i to jak najbardziej, z silnikami 1.8 1P - 98 koni, country czyli podwyzszony,
no i G60 syncro oraz really (160KM PG i jeszcze jakis).

Nie wydaje mi sie zeby byl problem z podkreceniem 1.6 GTI z jedynki z 112 koni do 150 czy wiecej, oczywiscie wszystko od budzetu zalezy, proponowalbym jednak do syncraka w zwyklej budzie zapakowac skrzynie i naped od really czyli od wersji 160, ta juz moze wiecej wytrzymac.