Strona 1 z 2

Pasek rozrządu - swoisty rekord

: sob gru 04, 2004 04:30
autor: Jarni
Zasiedziałem się troche czytajac stare posty, trafiłem na te dotyczące paska rozrządu. Kilka godzin temu wróciłem z serwisu mojego przyjaciela, dokad udałem się celem wymiany w.w elementu, tudzież płynów eksploatacyjnych. Teza potwierdzajaca że MK II to ostatnie solidne auto. 126 tys. km; 16 lat a po zdjeciu pokrywy rozrządu oczom moim ukazał sie oryginalny pas rozrządu !! Cechowny zielonymi znakami VW Audi stary, poczciwy, żylasty Pirelli. Zewnetrznie wygladał wręcz tragicznie, sparciały i spękany, wyślizgany od napinacza, ale od wewnetrznej stony wyglada wciaż stabilnie. Żywotność paska obliczona jest na 90 tys. km lub 5 lat. W dzisieszych silnikach 1.8 T 130 KM, pasek przewiduje się, a własciwie przewidywało na 150 tys. Z uwagi na dużą liczbe awarii napedu rozrządu, VW wprowadził limit 90 tys. dla wszystkich silników (tak na marginesie: jako OEM stosuje się paski Contitech)
I już jako czysta ciekawosta, a jednocześnie potwierdzenie wspomnianej tezy :bajer: szczęki hamulcowe SBS zostawiłem "w rozliczeniu" bo moje oryginały wciąż są w dobrej kondycji(NITOWANE), na cylinderkach ani śladu wycieku, najwiekszym zaskoczeniem była wymiana płynu hamulcowego, a właściwie brunatnej mazi, złożyłem klucz na odpowietrznik, krótkie uderzenie dłonią i... odkręcony. 16 lat !! Zakładam sie o co chcecie że za 16 lat w Octavii II wymiana odpowietrznika bedzie możliwa tylko z komplecie z belką :satan:

: sob gru 04, 2004 16:09
autor: ygd
Przy tak małym przebiegu, nie ma się co dziwić :P
To w końcu VW :bigok:

: sob gru 04, 2004 23:59
autor: miroo23
Mały przebieg jak na swój wiek
Prawdziwy rarytas :grin:

: ndz gru 05, 2004 14:22
autor: igor002
ja tez jestem zaskoczony swoim vw:) ma coprawda 14 lat bo z listopada 90 i przebieg 140tys, ja zrobiłem 7 tyś od kupna, czyli od poczatku lipca. i pieknie śmiga wszystko. jak go mechanik obejrzał znajomy to sie puknoł w głowe i powiedział ze niema co zmieniać bno wszystko jak nowe, pasek rozrzadu praca silnika świece rpzewody, linki itp posprawdzał i ponoć jakby dopiero co wymieniane. a olej jak bursztyn:) taki piękny kolor:)

jak oglądałem podwozie i blacharke to też byłem w szoku, moze to dla tego ze jezdziłem z ojcem jego polonezem rocznik 96, co praweda tam pofdłogi nie zarło ale wszystko inne, niemówie juz o pracy układu napedowego i nietylko samochodu.

O 6 lat starszy golf z oryginalnymi zabezpieczeniami antykorozyjnymi karoserii i podwozia do dzis ani sladu rudej:) a przewody hamulcowe, boże ja bym tylko chwalił:), jak by ktoś siedział i szmatką czyścił, podłoga bez odbić zabezpieczen itp. zaden przegub ani tylejka nie były zużyte, byłem w szoku. Spodziewałem sie ze wymieni epołowe zawiesenia i bede miał z silniczkiem przeprawe:) jednak auta z niemiec maja to do siebie ze są w nienajgorszym stanie, ja trafiłem na bdb egzemplaż, jak go gdzieś na drzewie nie zostawie, odpukać, to mam nadzieje ze pojeżdze długo nim:)

Pozdrawiam wszystkich wielbicieli VW, ja jestem nim od lipoca i sie to nie zmieni prędko. Golf górą:)

: ndz gru 05, 2004 15:14
autor: Goofol
No niezle, oby coraz wiecej takich wiadomosci na temat VW ale z drugiej strony duze szczescie ze ten pasek ci nie pekla bo wtedy.......... :otepienie: Chociarz mowia ze w Golfie III pekniety pasek wymienia sie na nowy i jedzie sie dalej!!! Ja wole nie ryzykowac!!!Pozdro narx

: ndz gru 05, 2004 15:40
autor: Zilly
Ja w moim MK III jeździłem z paskiem przesuniętym o 1 ząbek i żyje oczywiście teraz jest dobrze ustawiony :wink:

Smutne jest to że dużo kasiastych golfiarzy rozczarowało się na MKIV.

: ndz gru 05, 2004 15:59
autor: Mad
no mi strzelil przy 70.000 km pasek rozrzadu !!! niewiarygodne ale prawdziwe !!!

: ndz gru 05, 2004 19:14
autor: Andrzej32
Moa buda w mkII ma 18l a plyn byl wymieniany po 16 latach i tez problemu z odpowietrznikami nie bylo.

: pn gru 06, 2004 02:20
autor: daaroo
silnik 1.8 RP jest kolizyjby czy nie ??

: pn gru 06, 2004 03:51
autor: Jarni
daaroo pisze:silnik 1.8 RP jest kolizyjby czy nie ??
myślę że lepiej tego nie sprawdzać, przynajmniej nie na swoim silniku :helm:
pasek (Gaets) 31 zł napinacz (SKF) 44 zł a jak tłoki spotkają się z zaworami mówimy o tysiącach

: pn gru 27, 2004 21:20
autor: czyś
CoX pisze:Ja w moim MK III jeździłem z paskiem przesuniętym o 1 ząbek i żyje oczywiście teraz jest dobrze ustawiony :wink:

Smutne jest to że dużo kasiastych golfiarzy rozczarowało się na MKIV.
Znam to skądś.... Auto było serwisowane w Holandii....

: pn gru 27, 2004 21:30
autor: ku_bi
Mad pisze:no mi strzelil przy 70.000 km pasek rozrzadu !!! niewiarygodne ale prawdziwe !!!
napisz co miałeś do wymiany jak strzelił Ci ten pasek i ile to było kasy

: wt gru 28, 2004 00:08
autor: Michael G60
Mad pisze:no mi strzelil przy 70.000 km pasek rozrzadu !!! niewiarygodne ale prawdziwe !!!
Co najmniej jak w Renault 16V.

: wt gru 28, 2004 00:49
autor: baklazan
a ja przywiozlem golfiacza 2 z niemeic ma przejechane 64 000 /przebieg udomumentowany/ ale pasek musze mu zmienic...