Pasek rozrządu - swoisty rekord

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jarni
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 22:31
Lokalizacja: 3city
Kontakt:

Pasek rozrządu - swoisty rekord

Post autor: Jarni » sob gru 04, 2004 04:30

Zasiedziałem się troche czytajac stare posty, trafiłem na te dotyczące paska rozrządu. Kilka godzin temu wróciłem z serwisu mojego przyjaciela, dokad udałem się celem wymiany w.w elementu, tudzież płynów eksploatacyjnych. Teza potwierdzajaca że MK II to ostatnie solidne auto. 126 tys. km; 16 lat a po zdjeciu pokrywy rozrządu oczom moim ukazał sie oryginalny pas rozrządu !! Cechowny zielonymi znakami VW Audi stary, poczciwy, żylasty Pirelli. Zewnetrznie wygladał wręcz tragicznie, sparciały i spękany, wyślizgany od napinacza, ale od wewnetrznej stony wyglada wciaż stabilnie. Żywotność paska obliczona jest na 90 tys. km lub 5 lat. W dzisieszych silnikach 1.8 T 130 KM, pasek przewiduje się, a własciwie przewidywało na 150 tys. Z uwagi na dużą liczbe awarii napedu rozrządu, VW wprowadził limit 90 tys. dla wszystkich silników (tak na marginesie: jako OEM stosuje się paski Contitech)
I już jako czysta ciekawosta, a jednocześnie potwierdzenie wspomnianej tezy :bajer: szczęki hamulcowe SBS zostawiłem "w rozliczeniu" bo moje oryginały wciąż są w dobrej kondycji(NITOWANE), na cylinderkach ani śladu wycieku, najwiekszym zaskoczeniem była wymiana płynu hamulcowego, a właściwie brunatnej mazi, złożyłem klucz na odpowietrznik, krótkie uderzenie dłonią i... odkręcony. 16 lat !! Zakładam sie o co chcecie że za 16 lat w Octavii II wymiana odpowietrznika bedzie możliwa tylko z komplecie z belką :satan:



Awatar użytkownika
ygd
Prezes vwgolf.pl
Prezes vwgolf.pl
Posty: 1832
Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Audi S3
Silnik: AFN
Kontakt:

Post autor: ygd » sob gru 04, 2004 16:09

Przy tak małym przebiegu, nie ma się co dziwić :P
To w końcu VW :bigok:


VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01

Awatar użytkownika
miroo23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pt gru 03, 2004 19:37
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: miroo23 » sob gru 04, 2004 23:59

Mały przebieg jak na swój wiek
Prawdziwy rarytas :grin:


W Dzisiejszych Czasach Śpiewa Się O Tym,
O Czym Nie Warto Mówić.

Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » ndz gru 05, 2004 14:22

ja tez jestem zaskoczony swoim vw:) ma coprawda 14 lat bo z listopada 90 i przebieg 140tys, ja zrobiłem 7 tyś od kupna, czyli od poczatku lipca. i pieknie śmiga wszystko. jak go mechanik obejrzał znajomy to sie puknoł w głowe i powiedział ze niema co zmieniać bno wszystko jak nowe, pasek rozrzadu praca silnika świece rpzewody, linki itp posprawdzał i ponoć jakby dopiero co wymieniane. a olej jak bursztyn:) taki piękny kolor:)

jak oglądałem podwozie i blacharke to też byłem w szoku, moze to dla tego ze jezdziłem z ojcem jego polonezem rocznik 96, co praweda tam pofdłogi nie zarło ale wszystko inne, niemówie juz o pracy układu napedowego i nietylko samochodu.

O 6 lat starszy golf z oryginalnymi zabezpieczeniami antykorozyjnymi karoserii i podwozia do dzis ani sladu rudej:) a przewody hamulcowe, boże ja bym tylko chwalił:), jak by ktoś siedział i szmatką czyścił, podłoga bez odbić zabezpieczen itp. zaden przegub ani tylejka nie były zużyte, byłem w szoku. Spodziewałem sie ze wymieni epołowe zawiesenia i bede miał z silniczkiem przeprawe:) jednak auta z niemiec maja to do siebie ze są w nienajgorszym stanie, ja trafiłem na bdb egzemplaż, jak go gdzieś na drzewie nie zostawie, odpukać, to mam nadzieje ze pojeżdze długo nim:)

Pozdrawiam wszystkich wielbicieli VW, ja jestem nim od lipoca i sie to nie zmieni prędko. Golf górą:)


Mk3 GTI 16V ABF

Awatar użytkownika
Goofol
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: czw lis 11, 2004 23:29
Lokalizacja: Solec Kujawski
Kontakt:

Post autor: Goofol » ndz gru 05, 2004 15:14

No niezle, oby coraz wiecej takich wiadomosci na temat VW ale z drugiej strony duze szczescie ze ten pasek ci nie pekla bo wtedy.......... :otepienie: Chociarz mowia ze w Golfie III pekniety pasek wymienia sie na nowy i jedzie sie dalej!!! Ja wole nie ryzykowac!!!Pozdro narx



Zilly
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 08:43

Post autor: Zilly » ndz gru 05, 2004 15:40

Ja w moim MK III jeździłem z paskiem przesuniętym o 1 ząbek i żyje oczywiście teraz jest dobrze ustawiony :wink:

Smutne jest to że dużo kasiastych golfiarzy rozczarowało się na MKIV.



Awatar użytkownika
Mad
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 21:48
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Post autor: Mad » ndz gru 05, 2004 15:59

no mi strzelil przy 70.000 km pasek rozrzadu !!! niewiarygodne ale prawdziwe !!!


[url=http://vwzone.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=212]..... [b]Moje Bestie ! ! ! [/b][img]http://images20.fotosik.pl/257/86c91e700900a42a.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
Andrzej32
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: sob paź 02, 2004 12:08
Lokalizacja: Mannschaft-Krosno
Kontakt:

Post autor: Andrzej32 » ndz gru 05, 2004 19:14

Moa buda w mkII ma 18l a plyn byl wymieniany po 16 latach i tez problemu z odpowietrznikami nie bylo.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=501684

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » pn gru 06, 2004 02:20

silnik 1.8 RP jest kolizyjby czy nie ??



Awatar użytkownika
Jarni
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 22:31
Lokalizacja: 3city
Kontakt:

Post autor: Jarni » pn gru 06, 2004 03:51

daaroo pisze:silnik 1.8 RP jest kolizyjby czy nie ??
myślę że lepiej tego nie sprawdzać, przynajmniej nie na swoim silniku :helm:
pasek (Gaets) 31 zł napinacz (SKF) 44 zł a jak tłoki spotkają się z zaworami mówimy o tysiącach



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pn gru 27, 2004 21:20

CoX pisze:Ja w moim MK III jeździłem z paskiem przesuniętym o 1 ząbek i żyje oczywiście teraz jest dobrze ustawiony :wink:

Smutne jest to że dużo kasiastych golfiarzy rozczarowało się na MKIV.
Znam to skądś.... Auto było serwisowane w Holandii....


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » pn gru 27, 2004 21:30

Mad pisze:no mi strzelil przy 70.000 km pasek rozrzadu !!! niewiarygodne ale prawdziwe !!!
napisz co miałeś do wymiany jak strzelił Ci ten pasek i ile to było kasy



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » wt gru 28, 2004 00:08

Mad pisze:no mi strzelil przy 70.000 km pasek rozrzadu !!! niewiarygodne ale prawdziwe !!!
Co najmniej jak w Renault 16V.


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
baklazan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: sob gru 25, 2004 02:17
Lokalizacja: jaworzno
Kontakt:

Post autor: baklazan » wt gru 28, 2004 00:49

a ja przywiozlem golfiacza 2 z niemeic ma przejechane 64 000 /przebieg udomumentowany/ ale pasek musze mu zmienic...


kto szybko jedzie tego wolno niosa

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 376 gości