Strona 1 z 1

Wymiana uszczelki pod głowicą

: pt gru 11, 2009 16:21
autor: scaner21
Witam,


W najbliższym czasie będe musiał wymienić uszczelke pod głowicą dlatego że zauważyłem znaczny ubytek płynu chłodniczego, deko więcej oleju którego nie dolewałem, i taka dziwną żółtawą maść. Moje zapytanie to czy dla zielonego człowieka w tych sprawach jest to wykonalne? Nie ukrywam że zależy mi na wymianie we własnym zakresie.

Na co należy zwrócić uwage przy demontażu/montażu głowicy?
Jeżeli oddam głowice do szlifu/planowania to czy jeszcze można coś zlecić od obróbki?
Jakie części można przy okazji wymienić?
Które się najszybciej zużywają?
Jak to jest z ustawieniem rozrządu?

Pytań dosyć sporo bo ostatnio też co raz głośniej słychać popychacze hydrauliczne o ile się nie myle, tak mi się wydaje gdyż słychać takie cykanie i to dosyć głośne.

Szukałem i jest takich tematów sporo tylko nigdzie nie moge znalesc odpowiedzi na moje pytania, więc prosił bym o nie usuwanie.

Z góry dzieki
Pozdro

: pt gru 11, 2009 16:29
autor: Vii
Mysle, ze lepiej oddać komuś kto zna sie na rzeczy.. Mnie znajomy mechanik skasował 100 zł za robote, a zrobil na prawde swietnie + 50 złotych planowanie i 100 pare zlotych uszczelka. Czasem lepiej dać komus niz sie meczyć. Wiem ze przy okazji tego mozna sie nauczyć ale z drugiej strony "na bledach człowiek sie uczy" a szkoda by było tutaj popelnić te błedy .. Wymienić mozesz zimmeringi, uszczelniacze przy rozrzadzie, rozrzad jesli sie o to prosi, zawory, czujnik cisnienia oleju. Jesli chodzi o planowanie, to potrzebujesz plan tylko glowicy i na koniec po skonczonej robocie sprawdzilbym cisnienie oleju... czy aby nie popieprzyłem czegoś ;)

: pt gru 11, 2009 16:34
autor: Paweł Marek
scaner21, tematy o tym są przynajmniej raz na dwa trzy dni, więc nie syp na dzień dobry tekstami że szukałeś, szukajka jest na dole. Ja bym ci tylko zaproponował upewnić się czy uszczelka wymaga faktycznie wymiany, czyli napisz gdzie masz tą maź, bo trochę pod korkiem w odmie czy u góry na bagnecie to norma w niedogrzanym slniku. Najpierw diagnoza potem leczenie.

: pt gru 11, 2009 16:39
autor: miś fazi
jest to wykonalne nawet dla laika , ale przydatna może być nawet jakaś książka , która opisuje podstawowe czynności przy wymianie uszczelki pod głowicą , po pierwsze głowicy nie zdejmuje się na ciepłym silniku , temp . maksymalna to 30 stopni , odkręcanie śrub głowicy w odwrotnej kolejności niż zakręcanie , i w odpowiedniej kolejności , głowica po splanowaniu w zasadzie potrzebuje grubszej uszczelki , każda ma karby lub otwory na obrzeżu , one wskazują na grubość , przy planowaniu głowicy powinno się przeszlifować gniazda zaworowe z ewentualną wymianą zaworów , jeśli są bardzo podpalone i docieranie ich do gniazd , musisz wymienić jeszcze uszczelniacze trzonków zaworów i popychacze , jeśli stukają , ja jeszcze wymieniam uszczelkę kolektora wydechowego i ssącego , o wiele lepsza robota jak głowica jest wyjęta , co do wymiany rozrządu , to wymień jak masz wszystko rozebrane , wydatek niewielki , a masz potem spokój , każdy silnik VW ma znaki do ustawiania , ale to musisz sobie poszukać na forum

: pt gru 11, 2009 16:51
autor: scaner21
Paweł Marek pisze:więc nie syp na dzień dobry tekstami że szukałeś, szukajka jest na dole
No przecież wiem i tym szukałem
Paweł Marek pisze:Najpierw diagnoza potem leczenie.
Nie wiem czy to ma jakies znaczenie ale samochód stoi w garażu dosyć sporo (grzanym), jeżeli tyle wilgoci mi sie dostaje do oleju że codziennie tylko chodze i wycieram korek od oleju i bagnet no to dosyc dziwna sprawa.

: pt gru 11, 2009 16:54
autor: bongo
scaner21 pisze:Szukałem i jest takich tematów sporo tylko nigdzie nie moge znalesc odpowiedzi na moje pytania, więc prosił bym o nie usuwanie.
Nie rób szopki,tematów o uszczelce jest dziesiątki jak nie setki :bajer:
Poszukaj jeszcze raz :bigok:

: pt gru 11, 2009 17:48
autor: scaner21
miś fazi pisze:docieranie ich do gniazd

W jaki sposób się to wykonuje? Jakieś obroty? Ręcznie czy można maszynowo, czy oddać do jakiegoś zakładu?

Jeszcze mnie ciekawi czy jak się kupuje zawory to czy są one jakoś znormalizowane czy istnieją wymiary jakieś inne?
A co do popychaczy to czy są jakieś firmy które są godne zaufania czy raczej te wszystkie które sa sprzedawane w sklepach i na allegro to są robione na jeden łeb.
Wałek rozrządu można jeszcze kupić nowy? Jeżeli tak to jakiej to jest jakości?
Chciałbym to zrobic jakoś porządnie żeby tego nie rozbierać po sto razy.

: pt gru 11, 2009 17:59
autor: bongo
scaner21 pisze:W jaki sposób się to wykonuje?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... e0e4a9868f :bajer:

[ Dodano: Pią Gru 11, 2009 16:59 ]
Wałek rozrządu można jeszcze kupić nowy? Jeżeli tak to jakiej to jest jakości?
Po co?

: pt gru 11, 2009 18:25
autor: scaner21
bongo pisze:Po co?
achh nie dokonczylem :crazy:
w jakim stopniu to sie zuzywa? Chociaż teraz to mi się wydaje że w żadnym lub małym :helm:

[ Dodano: 11 Gru 2009 17:30 ]
Teraz wiem więcej...

olozwirski pisze:Remont to zwykle wymiana prowadnic
Ale jeszcze to mnie ciekawi, drogie takie prowadnice?

: pt gru 11, 2009 18:44
autor: bongo
scaner21 pisze:Remont to zwykle wymiana prowadnic
To wykonuje się przy remoncie głowicy,ale to już są dosyć poważne koszty.Jesli wymieniasz tylko uszczelkę,zakładając oczywiście że problemy wynikają z jej uszkodzenia,wystarczy sprawdzić głowice,jeśli jest zwichrowana,splanować.Zakupić nowe śruby głowicy,można przy okazji wymienić uszczelniacze zaworowe,i jeśli klekotał to szklanki.I chyba tyle,nie ma co na siłe szukać wydatków :bigok:

: sob gru 12, 2009 12:56
autor: scaner21
bongo pisze:To wykonuje się przy remoncie głowicy,ale to już są dosyć poważne koszty
A w jakich granicach?

Teraz wiem już chyba prawie wszystko, znalazłem temat o ustawieniu rozrządu, ściągnąłem sobie książke servisową w PDFie tylko że brakuje pieciu stron akurat o demontażu glowicy

: sob gru 12, 2009 13:09
autor: damian81Z
a czego nie wiesz przy tym demontazu glowicy?,odlacz akumulator,spusc plyn chlodzacy,ustaw rozrzad na znakach zrzuc pasek,odlacz przewody od glowicy,odlacz wydech,po zrzuceniu paska odkrec kolo walka rozrzadu,i mozesz odkrecac glowice (zachowaj kolejnosc odkrecania srub, wedlug ksiazki temp. glowicy przy demontazu 40 stopni)

Obrazek
, tutaj masz kolejnosc DOKRECANIA a w kolejnosci odwrotnej odkrecasz zaczynajac od nr 10,9,8...