Strona 1 z 1

Szcęki są, bebny są a trze podczas hamowania.

: pt gru 11, 2009 10:18
autor: pittereck
Witam. Mam problem z tylnymi hamulcami. Podczas hamowania wyraźnie słychac tarcie ( metal metal) w tylnym prawym kole. Sprawdziłem szczęki i bebny, sa w dobrym stanie. Mechanik powiedział że to może być wina łożysk. Wymieniłem więc komplet łożysk wraz z czopami bo tez wymagały wymiany. Niestety bez poprawy. Niehce jechac do kolejnego mechanika bo znów wydam pieniadze na naprawe tego co niepotrzeba. Proszę więc Was o poradę. Pozdrawiam

: pt gru 11, 2009 11:55
autor: mosiek2206
Jak są szczeki kiepskiej jakości to na okładzinie robi sie taka powłoka (to chyba jest miedź ale nie jestem pewien) wystarczy papierem ściernym przetrzeć szczęki i powinno pomóc.

: pt gru 11, 2009 12:15
autor: pittereck
W jaki sposób powstaje ta powłoka w przypadku gdy szczęki są wciąż uzywane i sie ścieraja? Samochodu używam od 4 miesiecy codziennie głównie po miescie

: pt gru 11, 2009 12:36
autor: Vii
mosiek2206 pisze:Jak są szczeki kiepskiej jakości to na okładzinie robi sie taka powłoka (to chyba jest miedź ale nie jestem pewien) wystarczy papierem ściernym przetrzeć szczęki i powinno pomóc.
to prawda.. albo coś z zewnatrz weszło pomiedzy zacisk a tarcze..

: pt gru 11, 2009 12:46
autor: pittereck
aha jest jeszcze jedna wskazówka o której zapomniałem napisac w pierwszym poście. Podczas wymiany czopów bardzo zdziwiło mnie to, że łepki śrób mocujących czopy sa jakby częściowo zeszlifowane, być może dalej sie o coś podczas hamowania wycierają. Ale o co? Być może to naprowadzi doświadczonych mechaników do rozwiązania mojego problemu

: pt gru 11, 2009 15:02
autor: mosiek2206
pittereck pisze:W jaki sposób powstaje ta powłoka w przypadku gdy szczęki są wciąż uzywane i sie ścieraja? Samochodu używam od 4 miesiecy codziennie głównie po miescie
właśnie dlatego podczas wycierania inne materiały wycierają sie a miedź zostaje na okładzinie i dlatego tak sie dzieje spróbuj zetrzeć zobaczysz czy pomoże.

: pt gru 11, 2009 16:56
autor: Lipek81
Masz alu felgi? Dałeś dłuższe śruby? Jak zmieniłeś na zimówki - stalówki, to dałeś krótsze śruby? Może tutaj jest przyczyna.

: pt gru 11, 2009 19:08
autor: pittereck
jeżdże cały rok na stalówkach. A może jakas porada odnośnie tych obrobionych śrób na czopach?

[ Dodano: 11 Gru 2009 19:53 ]
Panowie kto mi lepiej pomorze ze starym golfem jak nie forum VW??? Proszę o zainteresowanie . W zamian służę poradą lakierniczą dla Waszych VW

: pt gru 11, 2009 23:51
autor: Lipek81
Może po prostu zrób zdjęcie wnętrza tego bębna - może coś jest źle poskładane... O śruby to chyba jedynie bęben mógłby trzeć - ale on tam nie wejdzie tak głęboko.

: sob gru 12, 2009 14:43
autor: jaszczur
jeszcze inna baja są 2 szerokości mój drogi szczęk hamulcowych i możliwe że szersze masz założone
są takie
Szerokość [mm]: 40
średnica zewnętrzna [mm]: 200
i takie
Średnica bębna hamulcowego: 180
Szerokość powierzchni tarcia [mm]: 30

: sob gru 12, 2009 15:26
autor: Lipek81
jaszczur, to nie możliwe, bo te szersze są też większe - były dwie średnice bębnów w mkII. Tych szerszych w ogóle nie wsadziłby w bęben.