Szcęki są, bebny są a trze podczas hamowania.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pittereck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn paź 26, 2009 21:11
Lokalizacja: Włocławek

Szcęki są, bebny są a trze podczas hamowania.

Post autor: pittereck » pt gru 11, 2009 10:18

Witam. Mam problem z tylnymi hamulcami. Podczas hamowania wyraźnie słychac tarcie ( metal metal) w tylnym prawym kole. Sprawdziłem szczęki i bebny, sa w dobrym stanie. Mechanik powiedział że to może być wina łożysk. Wymieniłem więc komplet łożysk wraz z czopami bo tez wymagały wymiany. Niestety bez poprawy. Niehce jechac do kolejnego mechanika bo znów wydam pieniadze na naprawe tego co niepotrzeba. Proszę więc Was o poradę. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
mosiek2206
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: mosiek2206 » pt gru 11, 2009 11:55

Jak są szczeki kiepskiej jakości to na okładzinie robi sie taka powłoka (to chyba jest miedź ale nie jestem pewien) wystarczy papierem ściernym przetrzeć szczęki i powinno pomóc.


Mosiek

pittereck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn paź 26, 2009 21:11
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pittereck » pt gru 11, 2009 12:15

W jaki sposób powstaje ta powłoka w przypadku gdy szczęki są wciąż uzywane i sie ścieraja? Samochodu używam od 4 miesiecy codziennie głównie po miescie



Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » pt gru 11, 2009 12:36

mosiek2206 pisze:Jak są szczeki kiepskiej jakości to na okładzinie robi sie taka powłoka (to chyba jest miedź ale nie jestem pewien) wystarczy papierem ściernym przetrzeć szczęki i powinno pomóc.
to prawda.. albo coś z zewnatrz weszło pomiedzy zacisk a tarcze..



pittereck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn paź 26, 2009 21:11
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pittereck » pt gru 11, 2009 12:46

aha jest jeszcze jedna wskazówka o której zapomniałem napisac w pierwszym poście. Podczas wymiany czopów bardzo zdziwiło mnie to, że łepki śrób mocujących czopy sa jakby częściowo zeszlifowane, być może dalej sie o coś podczas hamowania wycierają. Ale o co? Być może to naprowadzi doświadczonych mechaników do rozwiązania mojego problemu



Awatar użytkownika
mosiek2206
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: mosiek2206 » pt gru 11, 2009 15:02

pittereck pisze:W jaki sposób powstaje ta powłoka w przypadku gdy szczęki są wciąż uzywane i sie ścieraja? Samochodu używam od 4 miesiecy codziennie głównie po miescie
właśnie dlatego podczas wycierania inne materiały wycierają sie a miedź zostaje na okładzinie i dlatego tak sie dzieje spróbuj zetrzeć zobaczysz czy pomoże.


Mosiek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt gru 11, 2009 16:56

Masz alu felgi? Dałeś dłuższe śruby? Jak zmieniłeś na zimówki - stalówki, to dałeś krótsze śruby? Może tutaj jest przyczyna.



pittereck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn paź 26, 2009 21:11
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pittereck » pt gru 11, 2009 19:08

jeżdże cały rok na stalówkach. A może jakas porada odnośnie tych obrobionych śrób na czopach?

[ Dodano: 11 Gru 2009 19:53 ]
Panowie kto mi lepiej pomorze ze starym golfem jak nie forum VW??? Proszę o zainteresowanie . W zamian służę poradą lakierniczą dla Waszych VW



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt gru 11, 2009 23:51

Może po prostu zrób zdjęcie wnętrza tego bębna - może coś jest źle poskładane... O śruby to chyba jedynie bęben mógłby trzeć - ale on tam nie wejdzie tak głęboko.



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » sob gru 12, 2009 14:43

jeszcze inna baja są 2 szerokości mój drogi szczęk hamulcowych i możliwe że szersze masz założone
są takie
Szerokość [mm]: 40
średnica zewnętrzna [mm]: 200
i takie
Średnica bębna hamulcowego: 180
Szerokość powierzchni tarcia [mm]: 30



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob gru 12, 2009 15:26

jaszczur, to nie możliwe, bo te szersze są też większe - były dwie średnice bębnów w mkII. Tych szerszych w ogóle nie wsadziłby w bęben.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 221 gości