Strona 1 z 1

Przepływomierz i kąt wyprzedzenia zapłonu 2.0 2E

: czw gru 10, 2009 23:43
autor: HUBERT GTI
Witam!

Mam problem z przepływomierzem w silniku 2E (przepływomierz klapkowy), tam przy nim jest taka śruba na klucz ampulowy, która normalnie powinna być zaślepiona i ustawiona fabrycznie i nikt nie powinien jej regulować, natomiast u mnie jakiś magik kiedyś zdjął zaślepkę i regulował. I mam pytanie czy ktoś wie jak powinna być wyregulowana fabrycznie? O ile obrotów ta śruba powinna być wykręcona lub czy ktoś z silnikiem 2E i przepływką o końcówce numeru fabrycznego 301 mógłby to sprawdzić u siebie?

I druga sprawa to kąt wyprzedzenia zapłonu. Słyszałem że do jazdy na LPG powinno się delikatnie przyśpieszyć zapłon dla lepszych osiągów, ponieważ gaz spala się podobno dłużej - więc powinno się przyśpieszyć zapłon z 6 stopni na ok.8st. Czy to prawda czy brednie? Czy ktoś tak robił?

HUBERT GTI

: pt gru 11, 2009 00:06
autor: Paweł Marek
HUBERT GTI, masz przepływkę od mk2 silnik PB lub PF i ludzi z takimi silnikami pytaj, a najlepiej postaraj się o właściwą przepływkę, może uda ci się wymienić z dopłatą na jakimś szrocie bo do 2E chodzą po jakieś 250 300 a do mk2 stówke mniej. Póki co myślę wkręć tą śróbę całkowicie, bo w 2E to jest zaślepione.
Wyprzedzenie zapłonu jak najbardziej, ale nie wyprzedzaj więcej jak na 9 stopni, u siebie robiłem sporo doświadczeń i jak się więcej wyprzedni to pojawiają się kłopoty typu przygasanie i szarpanie na wolnych i przy jeździe na niskich obrotach

: pt gru 11, 2009 00:25
autor: HUBERT GTI
To w takim razie przepływomierz z MK2 ma inne parametry? Czy to to samo a w gre wchodzi tylko poprawne ustawienie?

: pt gru 11, 2009 00:37
autor: Paweł Marek
tego nie wiem na pewno, ale jest od pojemnosci 1.8 a nie jak Twój 2.0 więc może sie różnić. Do lpg oczywiście to niema znaczenia, ale na benzynie może nie działac jak należy