Vr6 w czasie jazdy stała temperatura 70 (niedogrzewa sie)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Badi91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: czw cze 18, 2009 20:46
Lokalizacja: Warszawa

Vr6 w czasie jazdy stała temperatura 70 (niedogrzewa sie)

Post autor: Badi91 » czw gru 10, 2009 20:34

Witam
Mam problem mianowicie mój golf Vr6 2.8l z 93 roku nie dogrzewa się tzn. w czasie jazdy utrzymuje temperaturę 70 stopni ale jak się zatrzymam i chwile pochodzi to zaraz dochodzi do normalniej temp 90 i włączają się wiatraki. Wymieniłem termostat i czujnik temperatury płynu chłodniczego i to nie pomogło. Macie jeszcze jakiś pomysł co może być nie tak??
Ostatnio zmieniony czw gru 10, 2009 20:45 przez Badi91, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
walus501
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 18:56
Lokalizacja: LKR

Post autor: walus501 » czw gru 10, 2009 20:39

termostat z gumową uszczelką czy bez uszczelki??
a sprawdzałeś termostat czy się otwiera we właściwej temp??
Ostatnio zmieniony czw gru 10, 2009 20:40 przez walus501, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/373623.html][img]http://images.spritmonitor.de/373623.png[/img][/url]
http://images47.fotosik.pl/230/10c80806a4e7bbeb.jpg

Badi91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: czw cze 18, 2009 20:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Badi91 » czw gru 10, 2009 20:41

termostat z gumowa uszczelka
Nie sprawdziłem... generalnie oddałem do mechanika i kazałem mu wymienić wymienił ale nic nie mówił jedyne co mi powiedział to że jeśli to nie termostat to jeszcze właśnie może być ten czujnik wiec go wymieniłem następnego dnia

Myślę że jeśli termostat jest nowy to powinien się dobrze otwierać
Ostatnio zmieniony czw gru 10, 2009 20:48 przez Badi91, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » czw gru 10, 2009 20:58

a który czujnik wymieniłeś?


Obrazek

Awatar użytkownika
Misiek_B
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 956
Rejestracja: sob sie 27, 2005 14:47
Lokalizacja: Nisko
Kontakt:

Post autor: Misiek_B » czw gru 10, 2009 21:00

Jak na postoju ma 90 stopni na liczniku i jak przejdzie 90 włącza wentylatory to ewidentnie termostat a z termostatami tak jest że 1 na 10 dobrze otwiera przy 87 wahlera jedynie ale tez zdarzają sie rodzyny co zle otwiera.


[b][size=150][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=106888]Mój czerwony Golfik[/url][/size][/b]

Zapraszam vw maniaków z podkarpacia równiez na forum - http://www.vag-podkarpacie.pl

Badi91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: czw cze 18, 2009 20:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Badi91 » czw gru 10, 2009 21:09

Wymieniłem żółty czujnik nie wiem jak inaczej go nazwać z 4 pinami.

No to ja właśnie mam ten termostat wahlera poprzedni był taki sam szkoda że zostawiłem go u mechanika.

Sam już nie wiem czy jest jakaś inna opcja niż termostat lub ten czujnik?? Bo jeśli mam znowu wydać 200zl na wymianę termostatu to chyba się powieszę :P



Awatar użytkownika
Misiek_B
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 956
Rejestracja: sob sie 27, 2005 14:47
Lokalizacja: Nisko
Kontakt:

Post autor: Misiek_B » czw gru 10, 2009 21:17

Badi91 pisze:No to ja właśnie mam ten termostat wahlera poprzedni był taki sam szkoda że zostawiłem go u mechanika.
Ja tez miałem wahlera i przed pokazywał 70 stopni po wymianie na wahlera 80 a dopiero w VW kupiłem orginał i pokazuje idalnie 90 :chytry:


[b][size=150][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=106888]Mój czerwony Golfik[/url][/size][/b]

Zapraszam vw maniaków z podkarpacia równiez na forum - http://www.vag-podkarpacie.pl

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw gru 10, 2009 21:18

Badi91 pisze:Bo jeśli mam znowu wydać 200zl na wymianę termostatu to chyba się powieszę :P
A Kolega nie wpisał o jedno zero za dużo w cenie, jaką zażyczył sobie "mechanik"? Straszne!!! #-o
Niestety, objawy typowe dla zbyt wczesnego otwierania obiegu.
Czujniki temperatury: ten dla wskazań jest w miarę dobry bo temperaturę pokazuje zmieniającą się. Natomiast czujnik, inaczej włącznik wentylatora, gdyby włączał za wcześnie - temperatura na wskaźniku nie rosła by, natychmiastowe włączenie wiatraka zbijało by ją.
Tak więc usterka typowo hydrauliczna, może Kolega miał pecha trafić na niesprawnego Wahlera :-k

Termostat sprawdza się dość prosto, chociaż prymitywnie: po wyjęciu z auta zanurzamy w naczyniu z wodą i podgrzewamy. W wymaganej temperaturze (potrzebny jest tu termometr do 100 stopni) - powinien się otworzyć!
Ostatnio zmieniony czw gru 10, 2009 21:24 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » czw gru 10, 2009 21:21

termostat w vr6 jest na 80 stopni i taka temp powinien trzymać.
Ja bym sprawdził vagiem w czasie jazdy co pokazuje bo liczniki tez potrafią kłamać wskazania temp.


Obrazek

Awatar użytkownika
Rafał 82
...
...
Posty: 218
Rejestracja: śr cze 17, 2009 20:29
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Kontakt:

Post autor: Rafał 82 » czw gru 10, 2009 21:48

Też myślę że winne są zegary podłączenie pod VAG-a rozjaśniło by sytuację ( u mnie też zegary pokazują 70 a maksymalnie potrafią się wychylić trochę ponad 90 a wielokrotnie sprawdzałem to vagiem i jest wszystko OK )



Badi91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: czw cze 18, 2009 20:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Badi91 » czw gru 10, 2009 21:54

tylko u mnie spalanie jeszcze jest wielkie bo średnie wychodzi 22l/100.

Co do 200zl to 80zl termostat 100 robocizna i 20 za płyn.

chciałem go do Vaga podłączyć ale typek miał tylko OBD2 a u mnie jest OBD1 a w innym warsztacie krzyknęli 150zl....



Awatar użytkownika
walus501
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 18:56
Lokalizacja: LKR

Post autor: walus501 » czw gru 10, 2009 22:04

ja jestem zadowolony z termostatu MERA za 25 zł :D :bigok:


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/373623.html][img]http://images.spritmonitor.de/373623.png[/img][/url]
http://images47.fotosik.pl/230/10c80806a4e7bbeb.jpg

Badi91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: czw cze 18, 2009 20:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Badi91 » czw gru 10, 2009 22:05

ja stwierdzilem ze kupie ten co wszyscy na forum polecają żebym potem nie żałował ale i tak jestem załamany :(

widzę że jedyne co mi zostaje to podpięcie pod VAGa dziękuje wszystkim za pomoc
Ostatnio zmieniony czw gru 10, 2009 22:10 przez Badi91, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Rafał 82
...
...
Posty: 218
Rejestracja: śr cze 17, 2009 20:29
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Kontakt:

Post autor: Rafał 82 » czw gru 10, 2009 22:24

ILE [-o< za podpięcie ? A jeżeli takie spalanie to rzeczywiście jest coś nie tak i przydało by się zrobić mu odczyt ( no chyba że go ostro kacisz i najczęściej robisz bardzo krótkie odcinki i często stoisz w korkach - to takie średnie ci wyskoczy ) u mnie spalanie 12 - 15 miasto



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 101 gości