Strona 1 z 1

VR6 a V6 rożnice

: śr gru 09, 2009 23:28
autor: Simonmk2
Witam

Chciałem zapytać czym tak naprawde różni sie silnik VR6 stosowanych w mk3 od V6 W mk4 ?

dzieki

: śr gru 09, 2009 23:36
autor: Jesionvr6
konstrukcyjnie sa dość podobne typowy vr6 ma 2 zawory na cylinder i mało skomplikowana elektronike, a v6 jak oni to nazywaja jest nastepca vr6 i był produkowany w technice 4 zaworowej i ma troche wiecej elektroniki i to tyle.

: śr gru 09, 2009 23:42
autor: Simonmk2
jeson pisze:konstrukcyjnie sa dość podobne typowy vr6 ma 2 zawory na cylinder i mało skomplikowana elektronike, a v6 jak oni to nazywaja jest nastepca vr6 i był produkowany w technice 4 zaworowej i ma troche wiecej elektroniki i to tyle.
Dzieki za info.
Myślałem ze w MK3 Vr6 tez byly 4 zawory na cylinder.

: czw gru 10, 2009 17:03
autor: matti6060
No to ja sie wypowiem i cos dodam :grin: Z Tego co wiem to Silnik Vr6 jest połaczeniem silnika Widlastego i Rzedowego,Został on stworzony poniewaz swego czasu pod maska Vw z przednim napedem i umieszczonym poprzecznie silnikiem nie bylo mozliwe zamontowanie 6cylindrowego silnika ani rzedowego ani widlastego.Wykorzystano wiec zalety obu konstrukcji i stworzono silnik o cylindrach ustawionych pod katem 15stopni w jednym bloku :bigok:

: czw gru 10, 2009 18:04
autor: sas_gti
matti6060 pisze:Z Tego co wiem to Silnik Vr6 jest połaczeniem silnika Widlastego i Rzedowego
v6 z mk4 też a pytanie było o różnice.
matti6060 pisze:nie bylo mozliwe zamontowanie 6cylindrowego silnika ani rzedowego ani widlastego
przeciez vr6 to nic innego jak rzędowa szóstka z kątem rozwarcia cylindrów (jak sam zauważyłeś) 15 stopni i uwierz mi że skoro nazwijmy to rzędowo-widlasta szóstka się zmieściłą to i rzędowa szótska w sensie stricte też by weszła. Śmiem twierdzić że tu nie o miejsce chodziło....a raczej o stworzenie silnika który na rynku będzie postrzegany jakby był rasowym V (dzwięk i osiągi) a byłby znacznie tańszy w produckji (jedna głowica a nie dwie, jeden kolektor ssący i wydechowy itd - stąd kąt rozwarcia jedynie 15 stopni bo gdyby był większy silnik musiałby być prawdopodobnie wyposażony w to wszystko x2 i wtedy nie miałoby sensu ustawianie cylindrów rzędowo bo po co)

: czw gru 10, 2009 18:13
autor: Duber
no i podbic amerykanski rynek czterocylindrowcem to wyczyn a v6 ma wieksze szanse juz z samej nazwy V6

: czw gru 10, 2009 18:20
autor: sas_gti
no wlasnie silnik vr6 vw jest dość popularny w USA. Chyba nawet w fast&furious w pierwszej czesci ta jetta to była vr6.

: czw gru 10, 2009 18:54
autor: Rafał 82
sas_gti pisze:Śmiem twierdzić że tu nie o miejsce chodziło....

Właśnie chodziło głównie o gabaryty. A V6 z MKIV jest po prostu kontynuacją silnika vr6 z MK3 z bardziej rozwiniętą elektryką i kilkoma nowymi rozwiązaniami mało tego prace nad silnikiem vr6 pozwoliły na powstanie silnika W12

: czw gru 10, 2009 23:49
autor: Simonmk2
A apropo golfów MK4 V6 w USA .
Widziałem na allegro pare mk4 ale jakby z silniek VR6 z mk3 i bez 4 Motion .
Na USA wychodziy inne ?

: czw gru 10, 2009 23:59
autor: Paweł Marek
tak między innymi. Tu sobie obejrzyj http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_info?id=106