Strona 1 z 2
Zestaw HID w Golfie V :(
: śr gru 09, 2009 22:44
autor: pszczolek
Witam
Zamontowałem zestaw hid 6000k do golfa V 1.9 TDI .
Wszystko fajnie chodzi na postoju(zgaszony silnik).
Jezeli natomiast zapale samochod i chce załaczyc światła mijania(na postojowych wszystko ok) to mi fura gasnie ;/
Jak chce odpalic auto na swiatłach mijania to kreci rozrusznikiem ale nie odpala.
Aha pali sie kontrolka od przepalonych zarówek.
Domyslam sie ze komputer mysli ze jes cos nie tak poniewaz zwykła halogenowa zarówka H7 ma 55W,natomiast xenon pobiera tylko 35W. Czy to w tym tkwi mój problem?
Myslem o zalozeniu opornika ale niestety nie wiem jaki zastosowac i gdzie dokładnie go wpiac
Licze na wasza pomoc

: śr gru 09, 2009 22:53
autor: Fahoo
Trzeba by położyc dodatkową instalacje na przekaznikach wyzwalaną + z włąćznika i w module zmienic vagiem lub zmienic tylko vagiem
: śr gru 09, 2009 22:56
autor: Haki
Już miałem pisać o tym samym ale inaczej sformułować heh Kolega mnie uprzedził
Może na Elektrodzie też coś napiszą ... widziałem tam Twój temacik
ps.. o wynalazku HID wypowiadał się nie będę ... w normalnych kloszach = to porażka
: śr gru 09, 2009 22:59
autor: pszczolek
Aha a nie da sie tego jakos prosciej zrobic?
Np zastosowac jeden lub kilka opornikow lub nawet zarówke zeby zmniejszyc liczbe tych wacików?
: śr gru 09, 2009 23:21
autor: Fahoo
pszczolek, mozna na vagu w xenon range sprobowac zmienic
: śr gru 09, 2009 23:24
autor: doggie
Fahoo, nie da rady, sterownik nie widzi zestawu, w adresie "Centr. Zesp. Elektr." nie pojawią mu się "światła xenonowe"
: śr gru 09, 2009 23:25
autor: Kamel
pszczolek pisze:Zamontowałem zestaw hid 6000k do golfa V 1.9 TDI .
I to niestety w moich okolicach..
Zakładać HIDy do MK5?? Porażka..
Lepiej kupiłbyś sobie ori xeny a nawet bixeny i nie bawił się w takie przeróbki..
: śr gru 09, 2009 23:25
autor: doggie
wydaje mi się ytrzeba wymienić sterownik centralnego zespołu elektrycznego
: śr gru 09, 2009 23:27
autor: pszczolek
Dobra a co do gasniecia samochodu to jest to normalne?
Aaa słyszalem zeby chodzil mi xenon trzeba poprawnie zakodowac "boardnetz" w vagu..
[ Dodano: 09 Gru 2009 22:28 ]
I to niestety w moich okolicach..
Zakładać HIDy do MK5?? Porażka..
Lepiej kupiłbyś sobie ori xeny a nawet bixeny i nie bawił się w takie przeróbki..
Zalozyłem je na krótki okres bo po nowym roku zmieniam lampy na soczewkowe

: śr gru 09, 2009 23:48
autor: Haki
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3618519 to jest chyba odpowiedź na Twoje pytanie bo chłopaki też mają jakieś problemy z uruchomieniem
: śr gru 09, 2009 23:50
autor: Fahoo
mettenos, no w sumie tak bo sterownik nic nie wiem o zapłoniku i całej reszcie.......
moze gdyby zmierzyc opór wewnętrzny żarówki i wsadzic taki opornik ceramiczny?lub układ dopasowujący impedancyjnie......??????
nigdy nie miałem takiego problemu ale bym sprobował z przekaźnikiem w obwodzie zamiast żarówki ,może by wystarczył opór na stykach aby moduł myślał ze to żarówka??
Jak myślicie?
: czw gru 10, 2009 00:01
autor: doggie
Fahoo pisze:może by wystarczył opór na stykach aby moduł myślał ze to żarówka??
Jak myślicie?
a takim majsterkowaniu słyszałem i czytałem - ale w przypadku LED-ów do jazdy dziennej, natomiast żeby udało się oszukać sterownik przy zamontowaniu HID do zwykłych lamp to szczerze przyznam, że nie szłyszałem aby się to komuś bezproblemowo udało
ovzywiście mowa o CAN-ie w Mk5, bo w Mk4 raczej te problemy da się prościej ominąć
: pt gru 11, 2009 06:11
autor: pszczolek
Dzisiaj spróbuje osłabic układ zarówka 5W zobacze jaki bedzie tego efekt.
Co do przekaznika to podłaczam plus i minus z aku do przekaznika a sterowanie z plusa zasilania zarówki halogenowej?
[ Dodano: 10 Gru 2009 05:42 ]
Jak mozecie to na przykładzie tego przekaznika powiedzcie mi co mam dokładnie podłaczyc do kazdego z jego styków
http://allegro.pl/item813213998_przekaz ... _hurt.html
[ Dodano: 10 Gru 2009 20:50 ]
Podlaczylem przekaznik według schematu kolegi czyli:
86 85 + i - z lampy
30 plus z aku
87 + do przetwornicy
- z aku do przetwornicy
Na postoju przekaznik ładnie cyka,natomiast jezeli tylko odpale fure to po 5 sek zaczyna przekaznik bzyczec i spala sie po ok 30-40 sek.W czym teraz problem?
Aha jak podlacze bezposrednio xenon kablem do aku to jest wszystko wporzadku
: sob gru 12, 2009 00:41
autor: GMS
po raz kolejny to piszę mk5 jest autem dość rozbudowanym jeżeli chodzi o elektronikę i jak jest nie odpowiednia żarówka nie będzie świecić... raczej zostaje tylko mniej skomplikowana opcja , przekodowanie sterownika nie wchodzi w grę bo ori xenon ma jeszcze poziomowanie którego tu nie ma co będzie przypominać paląca się kontrolka zestaw hid z tego co pamiętam ma 35 W poboru prądu a żarówka h7 ma 55 W, teraz należy zastosować opornik ceramiczny o odpowiedniej mocy i oporności i zamontować go równolegle do podłączenia zestawu hid , kom nie zauważy różnicy po między źródłem światła , uwaga opornik się dość mocno grzeje