Strona 1 z 1
Dziwny odgłos w trakcie szybkiego przśpieszania.
: śr gru 09, 2009 14:55
autor: BigBrother
Witam!
Mam dość dziwny problem z moim Golfem MK3. Pod koniec wakacji miałem remontowane całe zawieszenie (wszystkie teleskopy nowe, elastomery również, odbojniki z osłonami teleskopów) z wyjątkiem sprężyn bo mechanik stwierdził, że są dobre.
Mój problem wygląda następująco. W trakcie szybkiego przyśpieszania słyszę z tyłu samochodu jakiś dziwny dźwięk, zgrzytnięcie. Jest to najbardziej słyszane na pierwszych dwóch biegach powyżej 4k obrotów. Poza tym jak jadę po niedużych dziurach również jest to słyszalne ale w dużo mniejszym stopniu.
Moje pytanie brzmi następująco. Co może być tego przyczyną, oraz jak można się tego efektu pozbyć? Przecież z tyłu samochodu z tego co wiem są tylko elastomery w belce i teleskopy (ze sprężynami) z elementów zawieszenie.
Z góry dziękuję za fachową pomoc.
Jeżeli nie zapomnę to może uda mi się nagrać ten dźwięk w trakcie jazdy.
: śr gru 09, 2009 19:36
autor: rysiektr
a tłumik Ci o belkę nie stuka?? albo o coś innego?? na luzie też stuka czy tylko podczas jazdy??
: śr gru 09, 2009 19:42
autor: coupeace
rysiektr pisze:a tłumik Ci o belkę nie stuka?? albo o coś innego??
też tak obstawiam
: czw gru 10, 2009 14:55
autor: BigBrother
Stuka tylko podczas jazdy. Sprawdzałem tłumik, nie ma szans żeby dotknął belki
[EDIT]
Poza tym co zauważyłem, jak z moim ojcem stanęliśmy po dwóch stronach auta żeby je pobujać na boki, to nie było tego słychać w ogóle. Przyciskałem też go w bagażniku, też cichutko
: czw gru 10, 2009 15:54
autor: Paweł Marek
BigBrother, jednak obejrzyj dokładnie czy nie ma na tłumiku sladów uderzania o belkę, bo to najbardziej pasuje
[ Dodano: Czw Gru 10, 2009 2:55 pm ]
czsem zgrzytaja tak też tuleje tylnej belki jeśli zostały dokręcone na podniesionym samochodzie. Jeśli to jest przyczyną to pomoże poluzowanie śrób belki i dokręcenie ich ponowne po pobujaniu autem stojącym na kołach
: czw gru 10, 2009 16:14
autor: FURMAN TDI
Paweł Marek pisze:czsem zgrzytaja tak też tuleje tylnej belki jeśli zostały dokręcone na podniesionym samochodzie. Jeśli to jest przyczyną to pomoże poluzowanie śrób belki i dokręcenie ich ponowne po pobujaniu autem stojącym na kołach
masz racje
BigBrother, miałeś wymieniane zawieszenie teraz nie ma na nim luzów i odbija sie na reszcie zurzytych elementów mogą to być tuleje belki. Obejż dokładnie zawieszenie czy dokładnie sie wpasowało, zaciski. Ja mialem podobne stukniecie i też myślałem, że amortyzator a okazało sie że śruba od zacisku sie zgubiła i ten sobie od czasu do czasu puknął w fele naszczeście stalową zimowke.
: czw gru 10, 2009 18:22
autor: BigBrother
FURMAN TDI pisze:BigBrother, miałeś wymieniane zawieszenie teraz nie ma na nim luzów i odbija sie na reszcie zurzytych elementów mogą to być tuleje belki.
To nie jest do końca tak... ten sam dźwięk miałem przed wyminą tulei i amortyzatorów. Wtedy tuleje belki były seryjne, a teraz mam poliuretanowe. Luzów żadnych nie ma
Jak chodzi o trakcję to nie mam żadnych zastrzeżeń. Czuło by się najmniejszy luz na kierownicy.
Ale wpadł mi do głowy jeszcze jeden pomysł, tylko nie wiem czy to może mieć powiązanie. Jak mój ojciec miał jeszcze w swoich rękach mój samochód to przy okazji remontu tylnych hamulców mechanik zaproponował mu zdjęcie czujnika korekty hamowania. Czy może to mieć jakiś wpływ na taki "zgrzyt"?
: czw gru 10, 2009 18:25
autor: rysiektr
BigBrother pisze:djęcie czujnika korekty hamowania.
chodzi Ci o korektor siły hamowania?? Nie wiem po co go wyjmował ale jeśli zdemontował wszystko i wszystko profi poskręcał tak że nic nie wystaje i nie obija się o siebie to nie powinno to mieć znaczenia przy przyspieszaniu
: czw gru 10, 2009 21:10
autor: Zico63b
Nieszczęsny to pomysł: demontaż korektora siły hamowania, szczególnie przed zimą i śliskimi nawierzchniami! Samochód będzie zarzucać tyłem przy nawet niezbyt silnym hamowaniu, do tego się trzeba przyzwyczaić a nie ma kiedy bo od jutra mróz!
: czw gru 10, 2009 21:15
autor: BigBrother
Zico63b pisze:Nieszczęsny to pomysł: demontaż korektora siły hamowania, szczególnie przed zimą i śliskimi nawierzchniami!
Ja już się przyzwyczaiłem
fajna sprawa. Ale mam ciągły niesmak tych zgrzytów i lekkich puknięć z tyłu
Forum przeszukiwałem wszędzie w technicznych i nikt nie poruszał takiego tematu
: pt gru 11, 2009 01:04
autor: 21mariusz03
mam ten sam problem tyle ze gdy woze 5 osob przez dluzszy czas... to samo mialem takze w moim golfie 2 ktorego mialem poprzednio ... do dzis nie jestem pewien co to jest ale jak ostatnio bylem pod samochodem to widzialem obdarty tlumik w okolicach belki wiec wnioskuje ze to jest chyba to....
: pt gru 11, 2009 14:46
autor: BigBrother
21mariusz03 pisze:mam ten sam problem tyle ze gdy woze 5 osob przez dluzszy czas...
21mariusz03 pisze:to widzialem obdarty tlumik w okolicach belki
No właśnie, u ciebie to się objawia dopiero przy większym nacisku i są ślady na tłumiku, a u mnie nie
: pt gru 11, 2009 18:27
autor: rysiektr
sprawdź na kanale czy nie widać śladów obijania się tłumika o podłogę albo belkę albo czy ten mechanior wszystko podokręcał