Strona 1 z 1

[mk2 GTD] Pomocy przy SWAPIE

: wt gru 08, 2009 21:39
autor: flower1710
Witam

Ponieważ to mój pierwszy konkretny post chce się przywitać :okej:

Tak jak w temacie mam małe problemy przy SWAPIE. Strona mechaniczna jest już powiedzmy ukończona tylko silnik jeszcze na boku :grrr: mala grypa mnie dopadła.
Pozostała sprawa elektryki. Mam Golfera z 91r z nową instalacją elektryczną. Dawca ma identyczną skrzynkę pezpieczników z innym układem przekaźników. I teraz najważniejsze:

1 czy da rade spiąć te dwie instalacje w jedną bez większego lutowania?
2 czy przy wykorzystaniu skrzynki z tdi i starych manetek kierunkowskazów i wycieraczek bedą one działały normalnie czy coś będzie zwierać?
3 tak jak w p.2 czy przełączniki świateł i reszta będą działać normalnie?
4 czy stara stacyjka obsłuży nową skrzynkę?(zakładam brak immo)

(wiązki od przełączników do skrzynki będą z mk2)

Proszę o wypowiedź osoby, które przerabiały ten temat na własnej skórze. Nie oprę się na poradach typu "chyba...."

pozdrawiam
:grin:

: wt gru 08, 2009 21:47
autor: bongo
flower1710, czytaj i ucz się :bigok:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=206573

: wt gru 08, 2009 21:51
autor: flower1710
przestudiowane. co się dało opisałem sobie na wiązce. ale mi się rozchodzi czy jak pospinam to razem to czegoś nie sfajcze :jezor:

informuje od razu, że wycieraczki, wiązka świateł przednich, kierunki, wentylator chłodnicy, pompka spryskiwacza ma być obsługiwana prze nową wiązkę tak żeby jej nie rozcinać.

: wt gru 08, 2009 21:53
autor: bongo
flower1710, tego nie wie nikt :bigok:

: wt gru 08, 2009 22:55
autor: mariusz75
Witam.

Po pierwsze KONKRETY, określenia nowa wiązka stary przełącznik nic kompletnie nie mówią.

Puszka bezpieczników od jakiego modelu (rok produkcji, model


no i wiązki elektryczne:
- jakie pozostały z ori instalacji
- jakie założyłeś nowe (od jakiego modelu, rok produkcji, )


postaraj się podać max ilość szczegółów i to nic że będzie się to powtarzało

No i zapodaj jak najwięcej zdjęć instalacji i miejsc gdzie masz watpliwości. Najlepszym nośnikiem informacji w takim przypadku jest zawsze fotka.

: śr gru 09, 2009 22:03
autor: Lipek81
mariusz75 pisze:Po pierwsze KONKRETY, określenia nowa wiązka stary przełącznik nic kompletnie nie mówią.
- no jak nie - mówią wszystko - wiązka z mkIII ,przełącznik z mkII - czego tu nie rozumieć?
mariusz75 pisze:Puszka bezpieczników od jakiego modelu (rok produkcji, model
- podał przecież między jakimi autami robi sie swap. Skoro podał, że w mkII ma nową instalację - to chyba jasne, co się dzieje - skrzynka jest identyczna.
bongo pisze:1 czy da rade spiąć te dwie instalacje w jedną bez większego lutowania?
- jeżeli odległości (fizycznie) między poszczególnymi elementami są podobne, to tak. Ale raczej powinno dać radę. Przekładałem instalację z paska B3 (duża fura) do mk1 - mała fura) i wiązka praktycznie podpasiła (pod względem długości przewodów itp.), także nie powinno być problemu.
flower1710 pisze:2 czy przy wykorzystaniu skrzynki z tdi i starych manetek kierunkowskazów i wycieraczek będą one działały normalnie czy coś będzie zwierać?
- nic nie będą zwierać. Podłączaj śmiało.
flower1710 pisze:3 tak jak w p.2 czy przełączniki świateł i reszta będą działać normalnie?
- tak, jest taka możliwość
flower1710 pisze:4 czy stara stacyjka obsłuży nową skrzynkę?(zakładam brak immo)
- bez problemu - w mkIII jest identyczna.
flower1710 pisze:Proszę o wypowiedź osoby, które przerabiały ten temat na własnej skórze. Nie oprę się na poradach typu "chyba...."
- nigdy nie robiłem przekładki z SB na 1z - ale myślę, że instalację od mkII znam dość nieźle. Instalacja w mkIII to jest praktycznie to samo - tylko trochę bardziej wybajerzone - czy to mnie dyskwalifikuje? :chytry:

Ogólnie wszystko mniej więcej powinno pasować - jedynie może ta wtyczka od silniczka wycieraczek jest inna, może jeszcze jakieś małe różnice, ale większość powinna pasować.

Skrzynka w mkIII pochodzi jeszcze z mkII. Ponieważ w mkIII doszło różnego rodzaju wyposażenie i ulepszenia, a skrzynka została ta sama, to w VW trochę łatali braki w skrzynce różnymi mostkami na zewnątrz niej.

Nie wiem dokładnie, jak w mkIII są podzielone wiązki - czy tak samo, jak w mkII? Chodzi mi tutaj o wiązki przednie. W mkII masz wiązkę reflektorów, która połączona jest z tymi urządzeniami, które z reguły w każdym mkII występowały, niezależnie od silnika i wyposażenia - czyli reflektory i wszystkie światła z przodu, aku, altek, rozrusznik, czujnik poziomu płynu hamulcowego, pompka spryskiwacza, klakson, wentylator chłodnicy. W niektórych mkII była ta wiązka wyposażona dodatkowo w instalację uruchamiającą wentylator od termostatu w gaźniku, ale ty robisz przekłądkę z diesla, więc tego tam nie masz.

Druga wiązka idzie od skrzynki do komory silnika i połączona jest z silniczkiem wycieraczek, oraz wtyczką na podszybiu z wiązką silnika.

No i trzecia wiązka - połączona jest z drugą i z urządzeniami w silniku - czujniki itp. a także ECU.

Dwie ostatnie wiązki w mkII różniły się w zależności od silnika - i te są do wywalenia. Wiązka reflektorów miała tylko nieznaczne różnice, w zależności, czy silnik bł gaźnikowy, czy nie - i nie trzeba jej zmieniać.

Po wywaleniu tych wiązek z mkII wstawiamy wiązki z mkIII (ale tylko te do silnika) - i tutaj nie wiem, czy tak, jak w mkII były to dwie wiązki, czy może inna liczba - w każdym razie trzeba zwrócić uwagę na silniczek wycieraczek, który jest zasilany z wiązki silnika - ale o tym już wspomniałeś, więc wiesz.

Co do skrzynki - choć obie są takie same, weź tą z mkIII. Po prostu ona ma na zewnątrz różne mostki itp. także, żeby nie robić tego drugi raz - po prostu odłącz skrzynkę od instalacji z mkIII - ale nie odłączaj wszystkiego na pałę, tylko to, co nie pozwala wyciągnąć skrzynki z auta - czyli wszystkie przekaźniki, mostki itp zostają. Wkładasz to do mkII. Do podłączenia w mkII masz tak na prawdę kilka wtyczek z deski rozdzielczej i wtyczkę z wiązki tylnej oraz z wiązki reflektorów. Podłączasz też wiązki silnika, które mają być podłączone identycznie jak w mkIII - także tutaj nie będzie problemu - najlepiej, jak będziesz odłączał wiązkę silnika od skrzynki w mkIII to oznacz sobie wszystko co gdzie było, porób fotki itp. - i potem podłącz to wszystko tak samo w mkII. Jak znam życie, to pewnie zostaną Tobie jakieś pojedyncze kabelki z jednej i drugiej wiązki, ale to już będą szczegóły - wtedy schematy obu aut w łapę i włączamy myślenie.

[ Dodano: Sro Gru 09, 2009 21:16 ]
Ogólnie jek coś rozłaczasz, rozbierasz, to rób fotki i opisuj w jasny sposób, żeby potem można bło, w razie czego odtworzyć gdzie co było podłączone.

: śr gru 09, 2009 22:29
autor: flower1710
mariusz75 pisze:Witam.

Po pierwsze KONKRETY, określenia nowa wiązka stary przełącznik nic kompletnie nie mówią.

Puszka bezpieczników od jakiego modelu (rok produkcji, model


no i wiązki elektryczne:
- jakie pozostały z ori instalacji
- jakie założyłeś nowe (od jakiego modelu, rok produkcji, )


postaraj się podać max ilość szczegółów i to nic że będzie się to powtarzało

No i zapodaj jak najwięcej zdjęć instalacji i miejsc gdzie masz watpliwości. Najlepszym nośnikiem informacji w takim przypadku jest zawsze fotka.

A więc kilka info więcej "konkretnych" :chytry:

-wiązka i skrzynka bezpieczników z golfa III 1.9 tdi 1z. (rok produkcji nieznany)
Obrazek
-auto docelowe to golf 2 z 91r(na oko taka sama skrzynka bezpieczników)
Obrazek ta jest pogladowa z benzyniaka a ja mam diesla
Obrazek
Z auta zostały wywalone wiązki (j/w) wychodzące przez otwory w przegrodzie czołowej za skrzynką bezpieczników(światła przednie i czujniki w komorze silnika). Cała reszta została na swoim miejscu(wiązka z przełączników, tylnych świateł, oświetlenia wewnętrznego).

ps. czy przekaźnik świec żarowych w mk3 jest przy skrzynce bezpieczników czy pod maską jak w mk2