Strona 1 z 1

szlif wału

: wt gru 08, 2009 17:49
autor: duchu123
Czy to prawda że przy wymianie pierścieni powinno się robić szlif wału ??? bo bierze mi olej wymieniłem uszczelniacze i czekają mnie teraz pierścienie
ile za taki szlif biorą ???

: wt gru 08, 2009 17:57
autor: bongo
duchu123 pisze:Czy to prawda że przy wymianie pierścieni powinno się robić szlif wału ???
Nieprawda.Szlif robisz przy generalnym remoncie,zakłada się wtedy nadwymiarowe panewki.Przy wymianie pierscieni możesz zrobić szlif cylindrów + nadwymiarowe pierścienie,lub tulejowanie bloku+ normalne pierscienie.
Sama wymiana może nie pomóc,chyba że pierscienie są zapieczone lub popekane.

: wt gru 08, 2009 18:06
autor: duchu123
to co może wtedy pomóc???? nowy silnik???

: wt gru 08, 2009 18:39
autor: DariuszK
czyżby 1.4? ja zmienilem pierscienie i zrobilem glowice i nie bierze ani grama ;)

: wt gru 08, 2009 19:38
autor: duchu123
1.6 ja mam wymienione uszczelniacze i prowadnice uszczelniaczy a czy te pierścienie wymieniać to się zastanawiam bo bierze mi na 350 cały olej to nie cieknie tylko leci gdzieś olej jak chodzi na luzie nie dymi ale jak dodaje gazu to zaraz chmura

: wt gru 08, 2009 20:04
autor: Seru79
To samo miałem.
Teraz po wymianie pierścieni i honowaniu tulei i płaszczyzny bloku oleju nie bierze wogóle.

Jeżeli twoja awaria jest wynikiem uszkodzonych pierścieni (tak jak u mnie) to raczej obejdzie się bez szlifu. Ja musiałem wymienić też panewki na korbowodach bo były cienkie jak żyletki( po pomiarze wału wyszło że nie trzeba robić szlifu więc założyliśmy nominalne).
Pierścionki też mam założone nominalne i wszystko jest OK.

Nie zwlekaj bo olej też kosztuje a ta awaria może pociągnąć za sobą też inne równie dorgie konsekwencjie (np sonda, katalizator).
Tylko sie ie wystrasz bo dymienie zniknie dopiero po kilkdziesięciu mintach :)