Strona 1 z 1

Nierowna praca silnika zaraz po odpaleniu, falujace obroty

: wt gru 08, 2009 14:02
autor: 21mariusz03
witam mam golfa 3 2.0 2e gti z 1993 roku
lpg+benzyna
mam problem taki ze zaraz po odpaleniu golf przez jakeis 2min nierowno chodzi tylo i wylacznie na benzynie, takze na benzynie co jakis czas na luzie obroty zaczynaja falowac.
na gazie wszystko cacy, zadnego falwoania.
Pawel Marek polecal mi pomierzyc przeplywke, przepustnice, posprawdzac szcelnosc wiec tak:
1) przeplywka: zimny silnik, po przekreceniu kluczyka ma jakeis 0.26V po uruchomieniu zimnego silnika ma 1.8V po jakims dluzszym czasie gdy silnik lekko sie zagrzeje doochodzi do 0.950V
2) przepustnica: 0.8 do 4.5 przy czym zauwazylem dziwna rzecz ze jak jest zimna calkwoicie tzn silnik ani kluczyk nie byl przelaczany na zaplon to gdy popchne mocniej przepustnice(a raczej to co gdzie linka jest przymocowana) bardziej w lewa strone(czyli probuje mocniej przymknac przepustnice(mimo ze sie nie da bo srubka trzyma) albo mocniej tym bolcem probuje poruszcyc tzn np w moja stone albo w strone kabiny to wtedy na mierniku pojawia sie 0v i silnik gwaltownie traci obroty potem zwieszksza i tak rpzez dluzsza chwile. ale to zauwazylem tylko na zimnym przez jakies 3min zabawy moze pozniej ten problem tez sie pjawia dlatego wystepuje czasem problem z falowaniem obrotow ??
3) nieszczelnosci : niestety zadnej znalesc nie moge :/

problem: 1)po odpaleniu przez jakies 2-3 minuty silnik po przytrzymaniu np na 2tys obrotow nierwono chodzi, za tlumiekim na ziemi jest mokro(oleju ani wodey nie beirze)kopci jedynie troche na bialo
2) te pojawiajace sie falowania obrot na luzie tylko i wylacznie na benzynie.

gaz 2 gen z emulacja zalozony za mojej kadencji, wszystko przez jakis czas po jego zalozeniu bylo oki, mikser miedzy przeplywomierzem a plastikowa obudowa filtra jesli to ma jakeis znaczenie, klaba anty wybuchowa jest
co jest na 100% sprawne:
kable, swiece, kopulka, palec, sonda, czujnik temperatury cieczy chlodzacej, czujnik powietrza zasysanego, regulator cisnienia, dodatkowy wtryskiwacz rozruchowy, pompa, emulacja gazu odpieta w celu sprawdzenia jego wplywu na prace silnika(efekt:zaden), przepustnica przeczyszczona.

[ Dodano: 08 Gru 2009 13:06 ]
odpalam zimny silnik pobawie sie gazem i wylaczam, odpalam go ponowniei(dalej jest zimny) pobawie sie gazem i wtedy juz wogole dziwne rzeczy sie dzieja tzn obroty bardzo na luzie warjuja silnik bardzo nierowno chdozi,oczywiscie tylko na benzynie(gaz jest ciagle wylaczony)

[ Dodano: 08 Gru 2009 15:01 ]
co do zaplonu nic nie ustawialem poniewaz auto kupilem i wszystko dobrze dzialalo przez jakis miesiac az tu angle przestalo :/ a sam zaplon sie raczej nie rpzestawia..

: śr gru 09, 2009 17:48
autor: jaszczur
21mariusz03, odepnij czujnik temp i zoabacz

: czw gru 10, 2009 00:15
autor: 21mariusz03
a co mi to ma dac niby ??

: czw gru 10, 2009 00:21
autor: ptasznike30
może być sonda lambda bo na gazie masz osobne sterowanie a benzynką i jej dawka steruje sonda... odepnij ja całkiem i zobacz jesli to ona to powinien przynajmiej rowno chodzic

: czw gru 10, 2009 00:24
autor: 21mariusz03
napisałem ze sonda ok... odpinanie sprawdzanie i zmianę na nowe już przerabiałem te części które napisałem ze są 100% sprawne są już właściwie nowe i prawidłowo dobrane do auta :)