Przepustnica- Brak wolnych obrotów w 1,6

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mus102
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob lut 23, 2008 20:33
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Przepustnica- Brak wolnych obrotów w 1,6

Post autor: mus102 » wt gru 08, 2009 11:25

Witam Wszystkich.
Mam problem z moim golfem III. A mianowicie na początku falowały obroty.
Teraz obroty spadają do około 300-400 i gdy tylko włączę np. światła auto odrazu gaśnie.
Mechanik powiedział, że do wymiany jest przepustnica, jest to w całości z silnikiem krokowym.
Z wyglądu wygląda tak:
http://allegro.pl/item821304208_nowa_pr ... 3064d.html
I tu moje pytanie bo na allegro jest ich wiele, do silników 1,4 1,6 różnią się numerami.
Nie wszyscy ich podają.
Czy ten nr. ma duże znaczenie i czy wogóle ma?
Nr. z mojej przepustnicy to: 030133064D.
Autko to VW Golf III silnik 1,6 8V rocznik 1996
Bardzo prosiłbym o informacje na ten temat gdyż brak obrotów bardzo mnie denerwuje.
Pozdrawiam M.


Świr
http://www.others.info.pl

Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Post autor: Bednarus » wt gru 08, 2009 12:52

Sprawdź najpierw jakie masz oznaczenie silnika. Jeżeli któryś z AEK / AFT / AKS to możne to co Paweł Marek napisał pomoże.
W innym temacie Paweł Marek pisze:
baggio pisze:A tu pytanko czy w golfie III GT 101KM 96 roku silnik AEK jest silnik krokowy?bo mechanik powiedział mi ze nie ma krokowca
to co zwykle nazywa się silnikem krokowym jest połączone z osią przepustnicy i reguluje jej uchylenie aby utrzymać obroty.
W Twoim aucie jest coś innego, co zwie się regulatorem biegu jałowego. Również w żargonie bywa zwany silniczkiem krokowym, choć jest to tylko elektromagnes. Jest on umieszczony na przewodzie bocznikowym, omijającym przepustnicę. Działa puszczając mniej lub więcej powietrza do silnika, co daje ten sam efekt jak wpierwszym przypadku. Wygląda mniej więcej tak. Ten jest od straszego silnika 2E, ale Twój jest podobny
[url=http://images3.fotosik.pl/230/be16fda51cd912a3m.jpg]Obrazek[/URL]
Jak będziesz znal oznaczenie silnika to poszukaj rozwiązania w opsji szukaj na forum. Pełno było tematów w tej sprawie. np:
http://www.google.pl/custom?domains=for ... %3A1&hl=pl
Koledzy piszą, ze czyszczenie przepustnicy również pomaga. Nie potrzebna jest wymiana.



mus102
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob lut 23, 2008 20:33
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Post autor: mus102 » wt gru 08, 2009 13:56

czyszczona już była, nic to nie dało.
Ma luz i dlatego myśle że jest do wymiany


Świr
http://www.others.info.pl

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt gru 08, 2009 15:50

Czyszczenie nic nie dało...ma luzy.
Dziwne - zawsze wydawało mi się że powiększone luzy oznaczają przeważnie niestabilne obroty.Gaśnięcie oznacza też brak powietrza na obejściu.Jak było czyszczone?Kanał obejściowy jest niezbyt dostępny dla mechanicznego czyszczenia.. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » wt gru 08, 2009 17:31

oldstaszek pisze:Gaśnięcie oznacza też brak powietrza na obejściu.
Co masz na myśli pisząc powietrze na obejściu?



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt gru 08, 2009 17:42

Mam na myśli to co cytował Bednarus o powietrzu biegu jałowego.
Mechaniczne czyszczenie za pomocą pędzla może powodować iż ten kanał obejściowy zostanie zalepiony brudem i masz brak biegu jałowego.Można sobie z tym poradzić używając odpowiedniego preparatu czyszczącego bez udziału pędzli... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

mus102
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob lut 23, 2008 20:33
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Post autor: mus102 » wt gru 08, 2009 17:50

No , ale zdecydowałem już, że kupię na allegro nową, gdyż kupiłem te autko nie dawno i widać w przepustnicy, że ktoś coś już próbował tam naprawiać.
Chce kupić używaną dlatego pytam czy ten nr. co niektórzy podają ma znaczenie.
Bo jedni mówią, że toto samo co w silnikach 1,4 a inni , że nie.
I nie wiem co teraz. Dlatego proszę o pomoc.


Świr
http://www.others.info.pl

Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » wt gru 08, 2009 18:54

Pytam bo w moim polo AEE właśnie straciłem wolne obroty. Wyciągnąłem przepustnice, wyczysciłem ale efektów brak. Odpalam zimne auto i od razu gaśnie. Musze przytrzymać gaz i rozgrzać auto i wtedy jako tako da się jeździć ale i tak co drugie światła mi gaśnie. nigdy nie robiłem adaptacji, zawsze po czyszczeniu sama się adaptowała a tym razem lipa :chytry:
Ostatnio zmieniony wt gru 08, 2009 18:57 przez Kavior, łącznie zmieniany 1 raz.



mus102
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob lut 23, 2008 20:33
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Post autor: mus102 » śr gru 09, 2009 08:55

"Kavior" a może Ty wiesz jak to jest z tymi przepustnicami. Np. na allegro. to wszystko to samo, czy się czymś różnią??


Świr
http://www.others.info.pl

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » śr gru 09, 2009 09:17

Szukaj po numerze,żeby nie było niespodzianki,jak ktoś nie podaje numeru części na aukcji to można przecież zadzwonic i zapytac.



Awatar użytkownika
pekin
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: czw gru 07, 2006 13:55
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pekin » pt gru 11, 2009 21:26

tylko ze ta przepustnica z allegro nie da ci gwarancji ze z obrotami wszystko sie naprawi, to jest zamiennik i moze nie pracowac tak jak ori. masz silnik AFT/AEK?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 416 gości