Strona 1 z 1

skrzynia mk2

: wt lis 29, 2005 08:40
autor: geno
witam
mam kilka pytan..

1. jaki olej wlac do skrzyni biegów mk2 1,6 '89 ?? aha i jak wylac stary i ktoredy wlac nowy ??
2. czasami ciezko wchodzi mi 1bieg - czy mala ilosc oleju w skrzyni biegów ma na to wplyw ??

dzieki..pozdr :grin: :grin:

: wt lis 29, 2005 11:53
autor: Jacenty80
Witam!
Co do korka spustowego to nie pamiętam gdzie i czy takowy był. Ja zawsze odkręcam tą śrubę (wchodzi tam klucz sześciokątny) z boku skrzyni i przez nią dolewam aż zacznie wylatywać i wiem że jest norma:)
Poza tym mi czasem też ciężko jedynka wchodzi (szczególnie pewnie zauważyłeś to jak powoli gdzieś podjeżdżasz i chcesz wrzucić jedynkę. Raczej nie jest to wina oleju (chyba że za gęsty, jakis hipol czy inny z duzego fiata:)). Może te skrzynie tak mają. Ja się tym nie przejmuję.
PS. Sprawdź dla spokojności ten olej. Z pustą skrzynią długo nie pojeździsz...

: wt lis 29, 2005 12:06
autor: DmX_81
jak dobrze poszukasz to bylo dokladnie cos o wymianie oleju w skrzyni biegow - lacznie z fotkami gdzie co odkrecic i jak napelniac :satan:

[ Dodano: Wto Lis 29, 2005 11:23 ]
siedzialem z 10 minutek - i cos dla Ciebie mam - mam nadzieje ze sie przyda:P i wcale a wcale na pkt cie nie naciagam :grin: :okej: :bigok: :pub: :satan: :satan: :satan: :satan: :satan: :kac: http://vwgolf.pl/golf2/porada46.html powodzenia

: wt lis 29, 2005 20:36
autor: geno
dzieki za linka :) na pewno pomoze w wymianie....a co do tej jedynki to moze rzeczywiscie juz tak ma byc !!!!!
jeszcze raz dzieki....pozdr

:pub:

: wt lis 29, 2005 21:15
autor: Woski
Mozesz sprobowac przesmarowac prowdnice. Kiedys pomoglo to w moim bylym wozie

: śr lis 30, 2005 12:18
autor: Bocian
Mi ciezko wchodzila jedynka (wogole nie wchodzila) bo mialem zuzyte gumki na ciegnach do przelaczania biegow. Znajduja sie ona w glebi silnika za skrzynia. Dolozylem podkladki wyciete z detki rowerowej i poprawilo sie znacznie.

: pt gru 02, 2005 15:15
autor: geno
Bocian pisze: bo mialem zuzyte gumki na ciegnach do przelaczania biegow. Znajduja sie ona w glebi silnika za skrzynia.
mozesz opisac dokladnie w ktorym miejscu one sie znajduja...albo jakas fotke podeslac ??
z gory dzielki :okej:

: pt gru 02, 2005 15:32
autor: Bocian
Otwierasz maske, stajesz przed samochodem naprzeciwko fotela kierowcy i pochylasz sie do przodu. Trzeba zajrzec pomiedzy skrzynie i przednia scianke kabiny. Ciegna sa plastikowe, biale (albo brudne) grubosci z 1cm. Pierwsze jest pod ta wajcha od zmiany biegow co wchodzi do skrzyni, ma dlugosc z 5 cm. Drugie jest kilka cm w glab samochodu (w strone kabiny) i w lewo. Oba konce ciegna sa przyczepina na specjalne zapinki, trzeba najpierw zapinke otworzyc srubokretem o potem ciegno wyciagnac do gory. Jak sie je wyciagnie to widac pod spodem gumowe pokladki (chyba ze juz spadly). Mi jednej brakowalo a jedna byla peknieta. Pozostalym tez dodalem po podladce. U mnie to zdecydowanie pomoglo.

: pt gru 02, 2005 16:01
autor: geno
..nazwales te plastiki ciegnami i dlatego nie sqmalem o co biega ?! bo ja je nazywam wodzikami :)

..a tak na marginesie to mialem juz przygode z tymi wodzikami(ciegnami)..otoz wracajc z Niemiec swiezo zakupionym golfiaczem na autostradzie rozpedzalem sie na 4 biegu, chcac wrzucic 5 a tu 3 :( probuje jeszcze kilka razy ale niestety z takim samym rezultatem..zatrzymalem sie na najblirzym parkingu zeby obadac temat..i okazalo sie ze obie zapinki na tym dluzszym wodziku rozpiely sie a raczej pekly :(( no i trzeba bylo wyciac kawaleczek drucika z ogrodzenia i przywiazac te nieszczesne wodziki..na szczescie pomoglo i dojechalem do domu bez problemu..

a wracajac do tematu to sprobuje to jutro obadac jak mi poradziles...zobaczymy co z tego wyjdzie..

pozdr :bigok: