Strona 1 z 2

Dziwnie pali jak zimny :(

: wt gru 08, 2009 07:34
autor: Y@RO
Siema. Mam od niedawna problem z samochodem. Jak auto jest zimne i go odpalę to teoretycznie obroty sa OK i nie gaśnie, ale jak nagle dodam mu gazu to w zakresie obrotów 2,000 - 4,000 chodzi tak jakby na 2 gazy i nagle sie wkreca wyzej. Puszcze noge z gazu i depnę ponownie, to znowu to samo. Zauważyłem ze jak mu tak depnę to widzę za mną chmurę dymu ;/ taki niby czarny, niby niebieski. Ale to tylko raz tak jest, za pierwszym razem, potem juz tylko normalnie kopci. Co to może być ? Jak chce ruszyć samochodem to sie nie da bo nie potrafi sie wkręcić na obroty ;/ Jak jest ciepły chodzi jak najbardziej OK.

: wt gru 08, 2009 07:54
autor: Jesionvr6
sprawdz palec kopułke przewody i świece

: wt gru 08, 2009 08:06
autor: Y@RO
jeson, palec nowy, kable nowe, nie wiem jak ze swiecami ... kopułka jest OK, nie ma wypalonych styków, Moze to wina swiec ? ale dlaczego tak kopci na poczatku :(

: wt gru 08, 2009 08:19
autor: Jesionvr6
bo jezeli na początku nie spala paliwa powiedzmy na dwóch cylindrach i zacznie je spalac to musi spalic nadmiar i stąd to kopcenie zajrzyj do świec
a jaki masz silnik?

jak wygląda płyn chłodniczy i czy masz jakieś ubytki?

: wt gru 08, 2009 08:21
autor: Y@RO
1,8 AAM, a mogly pujsc uszczelniacze ktores i olej sie osadza w silniku i tak chodzi i kopci na poczatku zeby olej spalic ?

[ Dodano: 08 Gru 2009 07:22 ]
płynu nie ubywa, bo sprawdzalem wczoraj, chociaz wymienialem kila dni temu i dlatego moze jeszcze nie widze roznicy, ale spalinami nie czuc w zbiorniczku.

: wt gru 08, 2009 08:23
autor: Jesionvr6
uszczelniacae raczej nie. Wykręć świece i zobacz jak wyglądają czy są wypalone czy jest duża ilość nagaru i czy wszystkie mają równomierna zużycie

: wt gru 08, 2009 08:24
autor: Y@RO
napewno popełniłem jeden wielkib bład bo ostatnio odkrecalem głowice aby dostac sie do kolektora wydechowego. Oczywiscie bylem głupi i nie wymieniłem uszczelki pod glowica na nowa. Znaczy ona stara nie byla bo miala moze 2 miesiace bo byla zmieniana, ale z tego co teraz wiem to nawet po 5 min od zalozenia i rozkrecenia powinno sie nowa dac.

[ Dodano: 08 Gru 2009 07:24 ]
sporo nagaru mialem na tłokach ale nie wiem czy to norma czy nie, sprawdze swiece i napisze jak z nimi....

: wt gru 08, 2009 08:32
autor: Jesionvr6
nagar to normalna sprawa aby nie byl za bardzo mokry i kleisty
a co do uszczelki to wystarczy nowa uszczelke nagrzac i juz nie jest do wykorzystania
na moje nowy płyn dostaje sie do cylindra w małej ilosci i stąd te objawy
odpal na zimnym jak bedzie kulał to zgaś i wykręć wtedy świece to zobaczysz jak wyglądają czy są mokre
ja tak miałem w vr6 rano zawsze przez kilka sekund nie palił na jeden cylinder i kopcił na biało no i uszczelka była winna

: śr gru 16, 2009 23:52
autor: Y@RO
kopulka wymieniona, palec wymieniony, swiece nowe, uszczelka pod glowica nowa ... i nadal ma te same objawy :( Jak zimny to przy 2 do 3 tys obratów chodzi jak traktor ;/;/ powyzej normalnie. obroty ma rowne.

: sob gru 19, 2009 10:51
autor: Gzesio
up :gora:

: sob gru 19, 2009 18:46
autor: Jesionvr6
widziałem kiedyś przypadek w audi przy uszkodzonej sondzie silnik przy 2-3 tys obr takich drgań dostawał se mało z budy nie wypadł

: sob gru 19, 2009 20:10
autor: rysiektr
a zmierz mu kompresję :bajer:

: ndz gru 20, 2009 22:25
autor: Y@RO
jeson, no wlasnie wyskakuje mi blad sondy. Wymienilem na nowa magnetii marelli i przez tydzien bylo dobrzez a potem znowu blad wyskoczyl. Tylko nie pamietam czy jak byla sprawna ta nowa to tez sie tak dzialo czy nie. Wymienilem ja na Bosha z chodzacego auta, sprawna i tez mam blad. Mogl sie sterownik uszkodzic ??

: ndz gru 20, 2009 22:47
autor: rysiektr
a sprawdzałeś VAGiem na wykresie lambdę??