[mk III] wymiana oleju w TDi

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

lka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr paź 26, 2005 22:37
Lokalizacja: Kraków

[mk III] wymiana oleju w TDi

Post autor: lka » wt lis 29, 2005 01:33

witam!
trzy tygodnie temu kupilem MK3 TDi i chcialem wymienic olej
auto ma przejechane 180 tys kilometrow i nie wiem czy nalac pelny czy polsyntetyk??



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt lis 29, 2005 01:35

uzyj opcji SZUKAJ bo na temat olejow bylo od groma tematow


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
spek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 357
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 15:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: spek » wt lis 29, 2005 03:04

Oj było było bardzo dużo !!!

- Oczywiście nalej pułsyntetyk napewno będzie bezpieczniej dla twojego silniczka

:okej: Pozdro


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=90278][b]Mój Golf MK3 nowe fotki str.3[/b][/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/abcf7e3dfb9eede9.html][img]http://images31.fotosik.pl/119/abcf7e3dfb9eede9m.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re: wymiana oleju w TDi

Post autor: Razal » wt lis 29, 2005 08:40

lka pisze:witam!
trzy tygodnie temu kupilem MK3 TDi i chcialem wymienic olej
auto ma przejechane 180 tys kilometrow i nie wiem czy nalac pelny czy polsyntetyk??
Ja jak zakupiłem swojego TDI stanołem przed tym samym pytaniem :hmm:

Zalewaj śmiało półsyntetyk 10W40 może być przeznaczony dla TD (nie oszczędzaj tylko na oleju i nie kupuj jakiegoś badziewia !! - osobiście zalałem Mobila)

Co do pełnego sytetyka to przy przebiegu 180tys, który wcale nie musi być prawdziwy :hmm: może się okazać zbyt rzadki i po jakimś czasie różnie może być :hmm:, dlatego optymalnym rozwiązanie jest półsyntetyk 10W40 :bigok:

Co do gęstego np. 15W40 (np. mineral) to zdecydowanie odpada - jest po prostu zagęsty dla samochodu wyposażonego w turbo.

Pamiętaj o wymianach co MAX 10tys. !! i zalewaj półsyntetyka, a będzie :food:

pozdr.


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt lis 29, 2005 12:35

pierwsze slysze ze 15W40 nie nadaje sie do TDi


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Rafaello27
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: sob lis 26, 2005 13:51
Lokalizacja: Rabka Zdrój

Post autor: Rafaello27 » wt lis 29, 2005 12:55

Oczywiście.

Optymalny wybór to półsyntetyk (10W/40, o jakości CF).
Ja stosuję Shell'a i jestem zadowolony.

Miałem Lotosa 10W40 ale tylko na 2tyś.km aby wypłukać silnik (poprzednia właścicielka Niemka nie wymieniała oleju chyba z 2 lata i był żel). Miał o 5-10 stopni wyższą temperaturę. Lotosa nie polecam.



woojas25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 23:46
Lokalizacja: z libiąża

Post autor: woojas25 » śr lis 30, 2005 01:33

ja pomykam w moim mk3 tdi na castrolu gtd 10/40mag. polecam



olo-71
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:10
Lokalizacja: BIelawa

Post autor: olo-71 » śr lis 30, 2005 17:47

ja też mam 15W40 przeznaczony do turbo disla i pierwsze słysze że się nie nadaję



Awatar użytkownika
sheriffg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: wt lis 29, 2005 13:17
Lokalizacja: Nidzica
Kontakt:

Post autor: sheriffg » czw gru 01, 2005 21:55

jak masz tdi 90 km 1z to jest naklejka na silniku norma 505 00 jeśli sie nie mylę
to oznacza olej minimum 10w 40 półsyntetyk i z dodatkiem do dizelka polecam


Audi_Sportback

Awatar użytkownika
Adzien77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: wt sty 04, 2005 11:12
Lokalizacja: BIESZCZADY
Kontakt:

Post autor: Adzien77 » pt gru 02, 2005 12:26

To wszystko zalezy od tego czy wiesz na jakim oleju auto chodziło wczesniej bo jesli to był pełny syntetyk to radził bym przy tym pozostac!!! A jesli nie wiesz jaki był wczesniej to dobrze wypłucz silnik ze starego oleju i zalej pół syntetyk na pewno bedzie ok!!! polecam Castrol :pub: pozdrawiam


Małe jest piekne ale Duzy moze wiecej!!!
!!!CATERPILAR 375!!!

Mariusz D.
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Mariusz D. » pt gru 02, 2005 18:10

Ja np. zalałem mineralnym bo taki w ASO w niemczech lali do mojego przy przebiegu ponad 150 000 km. Tak było napisane w książce serwisowej. Mineralny się nadaje w 100% do TDI. Lepiej nie wypłukać silnika.

[ Dodano: Pią Gru 02, 2005 17:13 ]
sheriffg pisze:jak masz tdi 90 km 1z to jest naklejka na silniku norma 505 00 jeśli sie nie mylę
to oznacza olej minimum 10w 40 półsyntetyk i z dodatkiem do dizelka polecam
Ta norma jest tez na Mobilu mineralnym diesel :bajer:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 265 gości