Strona 1 z 1

1.6 ABU, problem z wentylatorem chłodnicy

: pn gru 07, 2009 12:54
autor: filip85
Witam
Problem polega na tym, że wentylator chłodnicy załącza mi się dopiero przy 103C, nie ma wogle pierwszego biegu. Co może być przyczyną?

: pn gru 07, 2009 13:05
autor: jaszczur
filip85, uszkodzony termowłacznik w chłodnicy

: pn gru 07, 2009 13:16
autor: filip85
jaszczur pisze:filip85, uszkodzony termowłacznik w chłodnicy
A to jest ten w chłodnicy? Bo jak go wypiąłem i uruchomiłem na krótko kabelkiem to są normalnie dwa biegi. Czy chodzi o ten czujnik co podaje sygnał do tego włącznika w chłodnicy?

[ Dodano: 07 Gru 2009 12:18 ]
Bo ja mam chyba coś przerobione, że do górnego węża z chłodnicy mam włożony jakiś czujnik co do niego idą tylko 2 przewody. Czy to może być przyczyną 1 biegu?

[ Dodano: 07 Gru 2009 13:15 ]
Orientuje się ktoś ile ten termowłącznik do 1.6 ABU ma pinów?

: wt gru 08, 2009 10:45
autor: CLAU
Ja w swoim ABU, czujnik w chlodnicy od wlaczania wentylatora mam 3 pinowy. ostatnio wymienialem na nowy: Wahler 6037.95D

Jezeli masz jakis czujnik w wezu to prawdopodobnie zwykla kontrolka abys mial info w MFA albo na zarowkach licznika. Ja czujnikow nie mam w wezu. Tylko czujnik temperatury plynu w kroccu obok termostatu oraz czujnika wlaczania wentylatora w chlodnicy pod gornym wezem.

: wt gru 08, 2009 17:13
autor: kwietek
Termowyłącznik umieszczony jest w chłodnicy, i działa na zasadzie zamykania obwodu. Przez czerwony kabel (czasem w czarnej osłonce) dochodzi +12V do termowyłącznika, jeśli temperatura przekroczy ok 95 stopni zamyka się pierwszy obwód w efekcie czego na kablu idącym do wentylatora pojawia się napięcie, po przekroczeniu 102 stopni dołącza się drugi obwód więc w i w drugim kablu idącym do wentylatora pojawia się +12V. Dlatego jeśli 1 i 2 bieg działają na krótko to na 100% wypalony termowyłącznik, lub uszkodzony kabel idący z termowyłącznika do wentylatora (środkowy)

: wt gru 08, 2009 19:51
autor: elpiotrek
u mnie tak bylo, wymienilem czujnik w krućcu przy termostacie, ten niebieski. bardzo wazne jest zeby kupic oryginalny bo kupilem cztery zamienniki i zaden nie dzialal...
jeden oryginal [fakt, cena 113zl w aso] ale dziala bez zarzutu.
pozdr!
u mnie pomoglo.

: czw gru 10, 2009 16:38
autor: filip85
załamka z tym chłodzeniem. Wymieniłem termostat i dalej w trasie trzyma przy 90km/h 95-98C. Według mnie to chyba trochę za dużo.

: czw gru 10, 2009 20:39
autor: elpiotrek
filip85 pisze:załamka z tym chłodzeniem. Wymieniłem termostat i dalej w trasie trzyma przy 90km/h 95-98C. Według mnie to chyba trochę za dużo.
a na jaki wymieniles?
ja kupilem juz kilka wadliwych wachlerow, nowy ale otwiera za wczesnie, wiesza sie otwiera za późno..., jednak ori to ori...

: czw gru 10, 2009 23:23
autor: kwietek
Zmierz temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym termometrem bagnetowym, jeśli będzie większa niż 80-85 stopni przepłukaj dokładnie układ wodą destylowaną, i sprawdź drożność odpowietrznika. Jeśli z układu nie będą wypływać żadne syfy, odpowietrznik będzie drożny a problem nie ustąpi będzie to wskazywać na padającą pompę wody lub przytkaną chłodnicę.

[ Dodano: 10 Gru 2009 22:27 ]
napisz jeszcze czy przypadkiem do układu nie był wsypany uszczelniacz do chłodnic

: pt gru 18, 2009 20:03
autor: filip85
Dziękuje za porady, długo nie odpisywałem bo nie miałem jak. Co do termostatu, na oryginalnym z ASO i jakimś zamienniku tak samo. Do chłodnicy nie był dany żaden uszczelniacz. Pompa wody jest nowa (niecałe pół roku). Zastanawiam się czy nie jest ta temp. związana z zapłonem lub mieszanką? Czy w tym silniku można regulować mieszankę? Wiem, że kiedyś mechanik coś mi kiedyś majstrował przy obrotach wkręcając i wykręcając jakąś śrubkę. Wiecie od czego ta śrubka?