Strona 1 z 1

problem z obiegiem wody w 2e

: ndz gru 06, 2009 23:52
autor: bleki1983
Witam Kolegów z forum Szukałem podobnego tematu ale nie znalazłem Problem polega na tym że układ chłodzenia nie chce się odpowietrzyć Dokładnie chodzi o nagrzewnice Po odpaleniu silnika cały układ powinien odpowietrzyć po otwarciu termostatu i włączeniu wiatraka Sprawdzałem pompę wody termostat i czujnik wiatraka Wszystko działa ,nawet uszczelkę wymieniłem Płyn zaczyna się gotować przy otwartym korku w zbiorniczku wyrównawczym a powinien się odpowietrzyć i wciągnąć wodę do środka Może ktoś miał już taki problem?? Głowica może być uszkodzona??

: pn gru 07, 2009 00:19
autor: kwietek
Jeśli płyn "gotuje się" może oznaczać że powietrze jest właśnie wypychane z układu. Powinno to nastąpić już w czasie napełniania dlatego sprawdź rurkę odpowietrzającą (cienka idzie do zbiorniczka wyrównawczego) przez dmuchnięcie w nią - nie powinno być oporu.

: pn gru 07, 2009 00:21
autor: edzio
bleki1983 pisze: Płyn zaczyna się gotować przy otwartym korku w zbiorniczku wyrównawczym a powinien się odpowietrzyć
skąd te porady :goof:

: pn gru 07, 2009 00:31
autor: bleki1983
Witam Zawsze tak robiłem i po otwarciu termostatu układ się odpowietrzał Pomagałem mu jeszcze ściskając przewód od chłodnicy Teraz gdy zakręcę korek przewody od chłodnicy robią się twarde Co to może być??

: pn gru 07, 2009 00:53
autor: j_a_r_o_o_o
edzio pisze:
bleki1983 pisze: Płyn zaczyna się gotować przy otwartym korku w zbiorniczku wyrównawczym a powinien się odpowietrzyć
skąd te porady :goof:
dokladnie... przeciez nie trzeba odpowietrzac ukladu odkrecajac korek...

: pn gru 07, 2009 01:05
autor: bleki1983
Jeśli nie moim sposobem to jak??Proszę o pomoc a nie o krytykę Dlaczego nagrzewnica jest ciągle zimna??

: pn gru 07, 2009 01:15
autor: j_a_r_o_o_o
powiem Ci ze jest na forum porada jakiego kolegi z odpowietrzeniem nagrzewnicy. musisz poszukac... Mozelie jest tez ze masz ja walnieta.

: pn gru 07, 2009 16:27
autor: kwietek
Sprawdź ten odpowietrznik jeśli jest choć trochę przytkany układ się nie odpowietrzy całkowicie, a że nagrzewnica jest najwyżej odpowietrza się na końcu. Sprawdź też jak szybko przy zakręconym korku węże robią się twarde. Jeśli twardnieją już przed osiągnięciem ok 60stopni (koniec kreskowanej skali) wskazuje to na padniętą uszczelkę pod głowicą - kompresja idzie do układu nabijając go powietrzem i spalinami dodatkowym objawem będzie późne otwieranie się termostatu (dolny wąż idący z chłodnicy będzie zimny nawet gdy wskazówka przekroczy połowę skali)