Strona 1 z 1

gumki zaworowe

: pn lis 28, 2005 19:39
autor: kubazak
Czy ktoś z was wymieniał gumki zaworowe? jesli tak to prosze o informacje jakie były objawy przed i czy wymiana pomogła(kopcenie na niebiesko olejem,branie oleju itp)
Dziekuje:)

: pn lis 28, 2005 19:53
autor: KaRBoW
Objawy to branie oleju i kopcenie na niebiesko (zalezy jak sa wyrobione te gumki). Ja je wymienialem przy okazji gdy robilem uszczelke pod glowica ale takie sa najczestrze objawy wyrobionych gumek (oczywiscie mozesz miec wytarte pierscienie na tlokach i olej przedostaje sie przez nie do komory spalania). Ile masz przejechane kilometrow?

: pn lis 28, 2005 20:04
autor: kubazak
przejechane 195 tyś.W sumie to badam powód lekkiego przykopcenia na niebiesko tylko w momencie dodania gazu z wolnych obrotów,na wyzszych już czysto

: pn lis 28, 2005 20:09
autor: KaRBoW
Na jakim oleju jezdzisz? i czy duzo go ubywa?

: pn lis 28, 2005 20:17
autor: kubazak
Ile ubywa to ciezko powiedzieć mam auto dopiero niecałe 3 tyg.Jaki olej? to samo ale mysle ze mineralny.Bede zalewał Mobil 15w40

: pn lis 28, 2005 20:24
autor: KaRBoW
Jezeli auto bierze juz nawet mineralny olej to powoli szykuje sie remont. Wymien olej i sprawdz dokladnie ile ci ubywa. Jezeli sa to sladowe ilosci to nie przejmoj sie tym. Jezeli ubytki sa dosyc widoczne to sprawdz sobie jeszcze kompresje. Jezeli jest niska to masz silnik do remontu jezeli jest w normie to masz gumki do wymiany.

: pn lis 28, 2005 20:30
autor: kubazak
wiesz z tego co wiem to kompresja moze być dobra a i tak np olej bedzie brał.Powodem mogą byc pierścienie olejowe.

: pn lis 28, 2005 22:47
autor: CHECIK
Nie koniecznie muszą to być gumki. Może też być taka sytuacja że ciśnienie masz dobre, wymienisz gumki i nadal będzie brał a przyczyną będą ostanie pierścienie zgarniające-nie mają wpływu na kompresje a ulej sobie zmyka. To czywiście sporadyczny przypadek ale sam byłem świadkiem czegoś takiego.

: pn lis 28, 2005 22:53
autor: fibolek
Ale panowie forumowicze czy nie może odkręcić głowicy i sprawdzić od razu tych"gumek" i w jakim stanie są pierścienie z tłokami.Pozatym po tym przebiegu to bym się zastanawiał czy głowica jest oki razem z uszczelką.Kolego popatrz też czy ci oil nie ciecze z tyłu lub przodu spod głowicy.Bo mi ciekło i wcale mi płynu nie brał tylko troszkę oil.Pozdro fibolek.

: wt lis 29, 2005 12:31
autor: kubazak
czy temp.silnika ma wpływ na szczelnosc pomiedzy tłokiem a cylindrem?Tzn np na zimnym szczelnosc jest większa i np nie przykapca a na ciepłym zmienia sie wymiar pierscieni i jest czysto z rury czy jest odwrotnie?

: wt lis 29, 2005 12:40
autor: KaRBoW
W benzynowcach sprawdza sie cisnienie na goracym silniku a w ropniaku na zimnym.

: wt lis 29, 2005 14:23
autor: czyś
0,1 l na 1000 to będzie niezauważalne. Jeszcze można z tym jeździć, pod warunkiem sprawdzania od czasu do czasu oleju. I zużycie może być większe na dłuższych, szybszych trasach. Mi po mieście brał 0,2/1000, ale w trasie już 0,4-0,5/1000. M. zd. nie ma się póki co przejmować, zużycie uszczelniaczy na zaworach to normalna rzecz przy tym przebiegu. Zacząłbym myśleć o wymianie przy zużyciu powyżej 0,25/1000. Takie ilości (0,10) to pryszcz. U siebie wymieniłem uszczelniacze i mam 0,2/22000, a te 0,2 to wziął przy temperaturach zewnętrznych -20 przez trzy tygodnie z rzędu, auto trzymane na zewnątrz, i ostro poganiane, z b. dużym obciążeniem. Teraz znowu zużycie 0/1000
I nie lałbym oleju powyżej maxa. Trzymałbym tak ok. połowy między minimum i maks, i regularnie sprawdzał, najlepiej stawiając samochód dokładnie w tym samym miejscu.