Strona 1 z 2

pomocy wielki problem!!!!!!!!!!!!!!!!!

: pn lis 28, 2005 18:54
autor: michał413
mam problem z temperatura!!!! termostat nie puszcza a byl wymieniany 2 razy chłodnica nowa, pompa wodna nowa, uklad odpowietrzony i nadal nic!!! dolny przewód zimny i chlodnica na dole tez zimna co sie dzieje?????? nie chce przegrzac silnika. vw golf II 1.3 b+g

: pn lis 28, 2005 19:17
autor: krzysrys
a wentylator ci się włancza, czy nie, może nie masię co martwić bo może wcale się nie przegrzewa, i nie musi chłodić całym układem, mam podobnie w swoim, jak było cieplej na polu to miłem wskazówkę temperatury niże, i dolny przewód od chłodnicy jako tako ciepły, a teraz przy pochłodzeniu, wskazówka temp. wyżej, a dolny przewód zimny

: pn lis 28, 2005 19:23
autor: Paweł Marek
Zostaw auto na postoju na wolnych i czekaj co sie będzie działo. Jeśli wskaźnik temperatuty przekroczy setkę a dolny przewód będzie dalej zimny to kup trzeci termostat (dobej firmy! koledzy radzą Wahlera). Zakładam że nie masz za mało płynu.

: pn lis 28, 2005 19:40
autor: michał413
plynu mam w sam raz termostat tez mam dobry na wolnych obrotach jest to samo silnik sie grzeje a przewod zimny przechodzi 100C i nic wentylator sprawny czujnik tez sprawdzalem

: pn lis 28, 2005 19:58
autor: Paweł Marek
michał413 pisze: termostat tez mam dobry
No po prostu niemożliwe. Termsotat się nie otwiera chyba że już nie wiem co, przewody pozamieniałeś czy jak. Mnie to się zdarzyło raz, drugi termostat był dobry. Chyba że pompy chłodzenia nie masz.

: pn lis 28, 2005 20:03
autor: chabina
u mnie bardzo długo męczyłem sie z temperaturą wymienialem wszystko po kolei a w koncu okazało sie że wiatrak był źle podłączony tzn kręcił się w drugą stronę niż trzeba i zamiast wypychać ciepłe powietrze jeszcze bardziej ogrzewał silnik może to proste ale radze sprawdzić dla pewności
pozdro

: pn lis 28, 2005 20:32
autor: michał413
moze to nie wina termostatu ale z kolei co moze byc nie tak??? jest jak opisalem wszystko jest dobrze podlaczone wiatrak tez ok. ale... zeby go sprawdzic wyciagnalem termostat i byl ciagly obieg zagrzalem motor i wtedy wlaczyl sie wiatrak czyli z tej strony wszystko ok ale gdy spowrotem wlozylem termostat to to samo silnik sie grzeje wiatrak sie nie wlacza zimny dolny przewod sam juz nie wiem i tez mnie to denerwuje nie mam pojecia co jeszcze zrobic!!!!!!! pomocy!!!!!!!!!!!!!!!! z gory dzieki za wasze komentarze sa pomocne jednak problem pozostaje nie rozwiązany. do pawla marka pompe mam nowa hehe dzieki

: pn lis 28, 2005 20:32
autor: Paweł Marek
chabina pisze:że wiatrak był źle podłączony
a co ma ten problem to wiatraka. Chłodnica zimna to sie nie włączy bo czujnik jest w chłodnicy.

: pn lis 28, 2005 20:36
autor: michał413
Chłodnica zimna to sie nie włączy bo czujnik jest w chłodnicy. pawel marek masz racje

: pn lis 28, 2005 20:36
autor: Paweł Marek
michał413 pisze: wyciagnalem termostat i byl ciagly obieg
Sam sobie odpowiedziałeś i nie widzę innej przyczyny jak zły lub źle zamontowany temostat. Jak go wkładasz na miejsce to może sie w gnieździe nie trzyma i wypada. Więc dokręcasz śróby myśląc że ułoży sie odpowiednio w czasie dokręcania. I tu mozesz soę mylić. Lepiej jak nie siedzi sam do leciutko kapnij kleju na uszczelkę, tyle żeby się sam trzymał, potem zakręcaj.

grzanie

: pn lis 28, 2005 20:37
autor: dominik7
proponuje ci sprawdzic czy uklad nie jest zapchany i czy wogole plyn dochodzi do termostatu...

: pn lis 28, 2005 20:37
autor: Paweł Marek
Opisuję przyapdek jaki mnie się zdarzył i jak go rozwiazałem więc to nie wymysł z powietrza.

: pn lis 28, 2005 20:43
autor: michał413
moze masz racje bo nie trzymal sie sam tylko go zakrecalem srubami ale nie wiem jak go przytrzymac bo wklada sie go od dolu wiec ciezko go trzymac no sprobuje. pytanie: wiadomo ktora strona sie go wklada ale czy sie go jakos przekreca??? bo ja go po prostu włozylem

[ Dodano: Pon Lis 28, 2005 19:47 ]
układ na pewno nie jest zapchany

: pn lis 28, 2005 21:00
autor: Paweł Marek
nieważne jak obrócony. Czy dobrze zakładasz uszczelkę? Termostat ma wejść w rowek od wenątrz tego oringu. Aha. Porządna orginalna uszczelka ma przekrój kanciasty nie okrągły, ma odpowiednie wymiary i w takiej termostat będzie siedział na miejscu. Te okrągłe dołączane do zamienników sa lipne, moga nawet przeciekać. Przerabiałem już i to i założyłem starą fabryczną uszczelkę. Jak ta uszczelka co zakładałeś nie cieknie to delikatnie przyklej np kropelka jak pisałem. Staraj sie dokładnie na środku jak ma luzy na boki.