Strona 1 z 1
Montaż złącza VAG po swapie na ABF
: ndz gru 06, 2009 00:25
autor: tirsone
Witam wszystkich
Chciałbym doposażyć auto w złącze VAG, Ale nie mam odpowiednich schematów i informacji jak i gdzie pociągnąć elektrykę żeby zrobić sobie takie cuś...
Czy ktoś może orientuje się skąd idą kable i jak to poskładać żeby działało?
Wielkie dzięki za wszelką pomoc!
Darson : )
: ndz gru 06, 2009 10:53
autor: Andrzej32
Jeden kabelek jest do diagnozy w wiązce. Kuknę jaki kolor bo nie pamietam to Ci powiem. Chyba że znajde w kompie ściąge

Pin 43 w ECU o ile pamietam ale lukne na kolor
: ndz gru 06, 2009 10:55
autor: stonefree
Mnie się zda, że + po stacyjce i linię K pociągnąć do złacza z kompa a masę skądkolwiek.
: ndz gru 06, 2009 15:15
autor: tirsone
Macie po punkcie jak uda się nam wypracować jakieś rozwiązanie.
A ma ktoś foto tego złącza? Ile to jest kabli w takie kostce?
Pozdrówka
: ndz gru 06, 2009 15:44
autor: Andrzej32
tirsone pisze:
Macie po punkcie jak uda się nam wypracować jakieś rozwiązanie.
A ma ktoś foto tego złącza? Ile to jest kabli w takie kostce?
Pozdrówka
Ja niestety nie posiadam tego złącza tylko zostawiłem sobie kabelek ten ktory jest do diagnozy
kolor srebrny czy popielaty jak kto woli z białym paskiem. Oczywiscie trzeba dodać zasilanie. Musze dopiero zrbić jakieś złącze ale nie moge sie za to zabrać

Diagnozujesz bedz problemu. W MKII była to o ile sie nie mule kostka koło lewarka z linią i zasilaniem
: ndz gru 06, 2009 17:23
autor: tirsone
Ja niestety nie posiadam tego złącza tylko zostawiłem sobie kabelek ten ktory jest do diagnozy kolor srebrny czy popielaty jak kto woli z białym paskiem. Oczywiscie trzeba dodać zasilanie. Musze dopiero zrbić jakieś złącze ale nie moge sie za to zabrać

Diagnozujesz bedz problemu. W MKII była to o ile sie nie mule kostka koło lewarka z linią i zasilaniem
sęk w tym, że wiązkę z abf-a mam ale tylko to co z ECU/silnika leci do środka auta. Niemniej poszukam w tych kablach jakiegoś wolnego odpowiadającego Twojemu opisowi.
Rozumiem że to złącze VAG ma plus, masę i sygnał z ECU tak?
: ndz gru 06, 2009 17:39
autor: Andrzej32
Tak jak napisałeś zasilanie i sygnał z ECU a ten kabel idzie z wiązki ktora idze od ECU do auta czyli powinienes to mieć gdzieś w tej wiązce. Jeżeli nie znajdziesz to szukaj pin 43 w ECU i na ostro dodatkowy kabelek. Dla pewnosci schemat czy seat i golf sie roznił bo z tego co pamietam to była roznica w podpieciu czujnika zasysanego powietrza co jest we filtrze( odwrotność kabelków) i chyba nic wiecej konkretnego jezeli chodzi o kabelki silnik ECU i skrzynka bezpieczników. Ja to robiłem juz chyba z 4-5 lat temu i dokładnie nie pamietam. Zapinałem do starej skrzynki bezpieczników 86rok wiec wszystko wybło obcinane i na nowo do wtyczek podpinane

: pn gru 07, 2009 09:26
autor: tirsone
OK to czeka mnie trochę poszukiwań. A teraz jeszcze takie pytanie techniczne.
Czy ktoś wie jak wygląda taka wtyczka "VAG" i jak to się podłącza do interfejsu diagnostycznego?
: pn gru 07, 2009 09:34
autor: Lukasz_mk2
co do wtyczki to zależy czy masz "stary" typ czy "nowy". Ja mam auto z '93r. i mam stary typ więc zależy to od rocznika. Poczekaj chwilkę to ci wyśle zdjęcia jednej i drugiej.

po lewej stary typ OBD1 po prawej nowy OBD2
: pn gru 07, 2009 09:44
autor: Lipek81
Tak wygląda złącze obd1:
http://www.allegro.pl/item801127331_ada ... mocja.html
A tak obd2:
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... 8%26um%3D1
Ogólnie, w przypadku VW z tamtych lat te złącza są zamienne, tzn. występują na nich te same sygnały - linia K, L, +12V i masa. Różnica jest tylko w wyglądzie wtyczek.
Nie wiem dokładnie jak jest w ABF, ale wydaje mi się, że powinny być dwa kabelki do komunikacji - właśnie linia K i L. W passacie, skodzie felici kolory przewodów to żółty i szaro-biały. Wydaje mi się, że w ABF też tak powinno być. Kabelki te idą prosto od ECU do wtyczki diagnostycznej - czasami po drodze są jakieś złączki itp., ale ogólnie sygnał nie jest w żaden sposób modyfikowany.
W mkII oryginalnie, jeżeli było złącze diagnostyczne, to było one typu obd1 i było umieszczone pod mieszkiem dźwigni zmiany biegów - tam po prawej stronie są takie specjalne uchwyty na to.
: pn gru 07, 2009 09:53
autor: Andrzej32
Lipek81 pisze:Tak wygląda złącze obd1:
http://www.allegro.pl/item801127331_ada ... mocja.html
A tak obd2:
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... 8%26um%3D1
Ogólnie, w przypadku VW z tamtych lat te złącza są zamienne, tzn. występują na nich te same sygnały - linia K, L, +12V i masa. Różnica jest tylko w wyglądzie wtyczek.
Nie wiem dokładnie jak jest w ABF, ale wydaje mi się, że powinny być dwa kabelki do komunikacji - właśnie linia K i L. W passacie, skodzie felici kolory przewodów to żółty i szaro-biały. Wydaje mi się, że w ABF też tak powinno być. Kabelki te idą prosto od ECU do wtyczki diagnostycznej - czasami po drodze są jakieś złączki itp., ale ogólnie sygnał nie jest w żaden sposób modyfikowany.
W mkII oryginalnie, jeżeli było złącze diagnostyczne, to było one typu obd1 i było umieszczone pod mieszkiem dźwigni zmiany biegów - tam po prawej stronie są takie specjalne uchwyty na to.
Ja mam jeden szaro-biały silnik 98r. Diagnoza niejednokrotnie była robiona. Zastanawia mnie ten drugi o ktorym mowisz.
: pn gru 07, 2009 09:58
autor: tirsone
Lukasz_mk2,
strasznie małe foto : (
Lipek81,
Dzięki wielkie. Zastanawiam się teraz co wybrać z uwagi na to, ze chciałbym dorobić sobie odpowiednie kostki do diagnozy

wezmę chyba to ODB1
Rozumiem, że ta duża wtyka jest do podłączenia do kompa/interfejsu a te podwójne do dwóch kostek w aucie?

Sorki że tak pytam ale wolę wszystko sobie wyjaśnić zanim coś spitolę
[ Dodano: 07 Gru 2009 09:00 ]
Andrzej32 pisze:Ja mam jeden szaro-biały silnik 98r. Diagnoza niejednokrotnie była robiona. Zastanawia mnie ten drugi o ktorym mowisz.
no ja mam silnik z końca 95 roku... ale to swap był więc instalkę muszę zrobić sam. I też własnie nie wiem co to jest to 4 złącze..
: pn gru 07, 2009 10:07
autor: Andrzej32
U mnie też wszystko na piechote robione

: pn gru 07, 2009 10:32
autor: Lipek81
Andrzej32 pisze:Ja mam jeden szaro-biały silnik 98r. Diagnoza niejednokrotnie była robiona. Zastanawia mnie ten drugi o którym mowisz.
- tak, jak pisałem, może w ABF jest jedna linia komunikacyjna- nie wiem. Np. w silniku 9A są dwie.
Ten link co podałem to jest aukcja do przejściówki z obd1 na obd2. Ta duża wtyka to bbd2, te dwie małe to obd1.
tirsone pisze:Rozumiem, że ta duża wtyka jest do podłączenia do kompa/interfejsu a te podwójne do dwóch kostek w aucie?

Sorki że tak pytam ale wolę wszystko sobie wyjaśnić zanim coś spitolę

- tak dokładnie.