Golf III Za duże spalanie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
erdallvw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn lis 16, 2009 23:46
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Golf III Za duże spalanie

Post autor: erdallvw » pt gru 04, 2009 17:10

Witam. Posiadam Golfa na gazie. Normalnie spala 10 litrów gazu na 100km. Jednak ostatnimi czasy zauważyłem iż więcej pali. Powinienem na 10 litrach zrobić 100km a tymczasem przejadę 65-70km i jest koniec gazu. Nie wiem co jest tego przyczyną ale różnica w spalaniu jest duża. Mam do wymiany filtr powietrza ale czy to możliwe aby aż tak wzrosło spalanie poprze stary filtr? (czytałem że stary filtr może być przyczyną)


Lolek

Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » pt gru 04, 2009 17:45

Filtr może być przyczyną, może byc też słaby stan przewodów i świec.
Temperature ci trzyma ok?
Może się niedogrzewa jak mrozy przyszły lekkie?



Awatar użytkownika
erdallvw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn lis 16, 2009 23:46
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: erdallvw » pt gru 04, 2009 18:16

Dojeżdżam do szkoły 3km także nie zdąży się zagrzać i skazówka jest na zerze, ale np. po 10 km jest na 70 stopni także chyba w porządku.


Lolek

Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » pt gru 04, 2009 18:18

erdallvw pisze:Dojeżdżam do szkoły 3km także nie zdąży się zagrzać i skazówka jest na zerze, ale np. po 10 km jest na 70 stopni także chyba w porządku.
no chyba jednak nie w porzadku .. po 10 KM powinnieneś mieć koło 90 stopni juz bez problemow, a problemem bedzie termostat :P przez trzymanie 70 stopni [niedogrzanie] ma prawo Ci łykać wiecej.
Ostatnio zmieniony pt gru 04, 2009 18:19 przez Vii, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
erdallvw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn lis 16, 2009 23:46
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: erdallvw » pt gru 04, 2009 18:34

Trudno powiedzieć... Od zawsze tak się tak nagrzewa rzadko kiedy osiąga temperaturę powyżej 70 stopni i nigdy nie było problemu ze spalaniem dopiero teraz w ostatnim czasie zaczął więcej palić.


Lolek

Awatar użytkownika
Adam204
...
...
Posty: 936
Rejestracja: czw maja 03, 2007 12:15
Lokalizacja: Małopolska/Śląsk

Post autor: Adam204 » pt gru 04, 2009 18:57

erdallvw, tak jak ci koledzy pisali weź wymień termostat to i spalanie się zmniejszy bo teraz ci się nie dogrzewa silnik z resztą tak jak napisał Vii,


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt gru 04, 2009 19:27

erdallvw, niedogrzanie tego rzędu ma wpływ na spalanie benzyny, ale na LPG praktycznie żaden, węc zmieniaj ten filtr i trzeba jechac do fachowca, sprawdzić sondę lambda świece kable itd itp i ewentualnie gaz regulować


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » pt gru 04, 2009 19:39

erdallvw pisze:Trudno powiedzieć... Od zawsze tak się tak nagrzewa rzadko kiedy osiąga temperaturę powyżej 70 stopni i nigdy nie było problemu ze spalaniem dopiero teraz w ostatnim czasie zaczął więcej palić.
Sadzisz ze poprawna temperatura dogrzanego silnika benzynowego to jest 70 stopni ? oj, aj ej... Czyli "od zawsze" masz popsuty termostat. Głownie zima bedzie wyczowalna roznica spalania z popsutym termostatem bo jak wiadomo zima ma jeszcze ciezej sie rozgrzać, termostat caly czas otwarty i cały czas w obiegu zimna woda. Wiec odpowiedz na Twoje pytanie conajmniej logiczna ...

Mi tez z popsutym termostatem pali teraz 10 ponad litrów benzyny na 100 KM.. a latem palił 7-8 ; ]
Ostatnio zmieniony pt gru 04, 2009 19:40 przez Vii, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
erdallvw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn lis 16, 2009 23:46
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: erdallvw » pt gru 04, 2009 19:53

Paweł Marek pisze:erdallvw, niedogrzanie tego rzędu ma wpływ na spalanie benzyny, ale na LPG praktycznie żaden, węc zmieniaj ten filtr i trzeba jechac do fachowca, sprawdzić sondę lambda świece kable itd itp i ewentualnie gaz regulować
Regulacja gazu u mnie raczej nie możliwa. Gdy zauważyłem wysokie spalanie pomyślałem że pojadę na regulację. Tymczasem okazało się że mojego golfa nie da się podpiąć pod komputer i jest tylko opcja manualnej regulacji na przepływoregulatorze gazu co nie daje praktycznie żadnego efektu.
Ostatnio zmieniony pt gru 04, 2009 20:10 przez erdallvw, łącznie zmieniany 1 raz.


Lolek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt gru 04, 2009 19:55

erdallvw, skoro masz instalację pierwszej generacji czyli śróba na wężu (nie przepływomierz tylko przepływoregulator :) ) to pozostaje dbanie o nowe membrany w parowniku - i jednak regulacja


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
erdallvw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn lis 16, 2009 23:46
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: erdallvw » pt gru 04, 2009 20:06

Już nie wiem co o tym wszystkim myśleć. Jestem wdzięczny za wszystkie podpowiedzi, ale każdy mówi co innego. Pojawiają się opinie o wymianie termostatu, świec, kabli, membrany w parowniku itp... Fakt faktem to wszystko kosztuje a nie wiadomo tak naprawdę czy jest konieczność wymiany poszczególnych podzespołów. Jeszcze dodam jedno prawdopodobnie czeka mnie wymiana oleju ( nie wiem kiedy był wymieniany muszę zapytać poprzedniego właściciela) i w związku z tym czy długo nie wymieniany olej mógłby mieć wpływ na spalanie???


Lolek

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pt gru 04, 2009 20:14

erdallvw pisze:Pojawiają się opinie o wymianie termostatu
Termostat to ja bym wymienił na pewno skoro po 3km wskazówka się nie podnosi...a po 10km pokazuje 70stopni. Ja mam niecały kilometr do szkoły i przy obecnych temperaturach wskazówka jednak się podnosi...po 3km pokazuje 90 stopni.



evil666
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 22:57
Lokalizacja: Racibórz/Opole

Post autor: evil666 » pt gru 04, 2009 20:16

o ludzie :crazy: przy kupnie samochodu zawsze wymienia się rozrząd, olej i filtry to pierwsza zasada żeby auto pochodziło dłużej... nigdy nie wierz sprzedającemu chyba, że to rodzina lub bardo dobry kolega to jeszcze można nagiąć zasady ;)

tak jak koledzy mówią termostat i jeszcze bym wymienił filterek z gazu ;)


jeśli ci pomogę nie zapomnij o kliknięciu w "pomógł" ;)

Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » pt gru 04, 2009 20:50

erdallvw pisze:i w związku z tym czy długo nie wymieniany olej mógłby mieć wpływ na spalanie???
Nie. Olej smaruje silnik i to jego zastosowanie tylko. Jak dlugo nie wymieniany np 15 tys na jednym oleju to po prostu masz gorsze smarowanie, a smarowanie to podstawa.. Takze trzeba pamietać o tych 10ieciu tyś :) do spalania auta olej ma sie nijako ..

TERMOSTAT KOLEGO, nie swiece, nie kable! :)
Ostatnio zmieniony pt gru 04, 2009 20:53 przez Vii, łącznie zmieniany 3 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 299 gości