Strona 1 z 1

Napiecie alternatora w mk2

: ndz lis 27, 2005 22:29
autor: aaaaa
Mam problem w mk2. Czasami zapala sie kontrolka ladowania. Jakie powinno byc napiecie podawane przez alternator pod pelnym obciazeniem i bez obciazenia?

: ndz lis 27, 2005 23:32
autor: stonefree
U mnie jest 13,6V i szystko spoko działa.Z tym,ze mam 72Ah zamaiast 63.Ale nie siada i jest ok.

: pn lis 28, 2005 00:49
autor: tauris
Witam napięcie ładowania zależy od stanu rozładowania aku i za to odpowiada regler max napięcie to 14,5 volta co nie oznacza że musi takie byc cały czas ale nie powinno byc mniejsze niż 13 voltów kontrolka może zapalać sie z wielu powodów zależy jaki masz alternator może to regulator a może zwykła przerwa w obwodzie cz zwarcie przewodu od kontrolki czasem tez może byc to wina krótkich szczotek np. przy wysokich obrotach przyczyn może byc wiele:) sprawdz narazie to.

: pn lis 28, 2005 09:57
autor: czyś
Najpierw sprawdź czy masz dostatecznie naciągnięty pasek klinowy napędzający alternator. Jak nie to może sie zapalać np. przy zmianie biegu lub jeździe z minimalnymi obrotami albo na wolnych

: pn lis 28, 2005 15:03
autor: JAFO
Napięcie 13,8-14,4V niezależnie od pojemności akumulatora. Regulator poradzi sobie.
A co do okresowego zapalania się kontrolki to radzę sprawdzić szczotki.
Za niedługi czas kontrolka będzie świecić na stałe a wtedy ....... pchanko po dłuższym żyłowaniu akumulatora.
Wymontować regulator, wymienić szczotki, zamontować.
Często minimalna długość wystających z obudowy szczotek to 5mm.

: pn lis 28, 2005 15:08
autor: Cinek
miałem kiedyś przypadek że odpadł na regulatorze kawałek lutowania przy pinach od układu. no i jak łączył to ładowanie było a jak na dziurze odleciał to nie było. zmieniłem regulator i znowu to samo. dopiero jak go polutowałem po swojemu to działa do dziś :hmm: a swoją drogą....skoro regulator daje 14 V to jak w instalacji może być 14,4 ?

: pn lis 28, 2005 18:03
autor: hellweaver
ja miałem niedawno podobne objawy. Na pierwszy ogień poszedł regulator - dostałem drugi "dobry" od jednego elektryka po wymianie malina, pojeździłem troche aby go sprawdzić - wszystko grało . Odpalam brykę o 3 w nocy i mam stroboskopy zamiast świateł - miernik w łape i było 14,5V . Podziękowałem za regulator, kupiłem nowy, przy okazji wymieniłem pasek bo tamten był jeszcze "za Niemca" :jezor: w chwili obecnej jest w porządku. Napięcie jest teraz rzędu 13,8-13,9 w zależności od ilości włączonych rzeczy, przy maksymalnym obciążeniu spadło do 13,5 (światła - długie, przeciwmgielne, ogrzewanie dmuchawa+tylnia szyba, radio) .
Toteż polemizowałbym z tym 14,4-5 bo mnie na sama myśl o tej wartości napięcia wręcz pot po plecach płynie.

: pn lis 28, 2005 21:18
autor: JAFO
Nowe Ople standardowo mają 14,5V.
Książki podają 13,8-14,4V
Nadruk na regulatorze to nadruk.
Nie sposób seryjnie utrzymać identycznych parametrów, a regulator najczęściej projektowany był na 14 - 14,4V
Poza tym fizyka mówi, że takie powinno być ładowanie dla poprawnej pracy akumulatora (i jego żywotności).

Więc wydaje mi się, że dalsza dyskusja ...