Problem z temperaturą po wymianie termostatu w 1.8 RP

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mezcook
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pn paź 12, 2009 22:00
Lokalizacja: Gdańsk

Problem z temperaturą po wymianie termostatu w 1.8 RP

Post autor: mezcook » śr gru 02, 2009 03:40

Witam... Niedawno pytałem o rozrząd i ustawienie zapłonu.... Udało się.
Pośmigałem trochę i zauważyłem że silnik się nie wygrzewa - wskazanie 1/4 całej skali.
Wymieniłem termostat na jakiś tam i okazało się że gotuje się woda w układzie. Gdy splunąłem na głowicę czy też kolektor dolotowy to syczało. Wymieniłem termostat na sprawny z innego silnika 1.8RP. Efekt ten sam - każda próba kończyła się wywaleniem wody z układu. W planach mam przejażdżkę bez termostatu. Czy w zbiorniku wyrównawczym jest jakiś zaworek ciśnieniowy, bo mam wrażenie że od kiedy pierwszy raz wywaliło wodę przez kanał poniżej korka, to teraz ten kanał jest ciągle otwarty i za każdym razem gdy podniesie się poziom wody w zbiorniku to przez niego leci.
Czytałem gdzieś o uszczelce, pękniętych cylindrach itd, ale raczej można to wykluczyć gdyż, wszystko zaczęło się dziać po wymianie termostatu, a wcześniej było ok.
Ostatnio zmieniony śr gru 02, 2009 03:41 przez mezcook, łącznie zmieniany 1 raz.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » śr gru 02, 2009 07:26

korek puszcza powyzej jakiegos cisnienia, odpal auto niech chwile pochodzi i wtedy scisnij weza od chlodnicy (tego na gorze), nie powinno wtedy nic poleciec przez korek a weze powinny byc twardsze niz przy zimnym nie pracujacym silniku
mozliwe ze za pierwszym razem gdy ci sie zagotowal to poszla uszczelka

odpal auto i niech chodzi na wolnych obrotach, sciskaj weze od chlodnicy zeby wylecialo z nich powietrze, dolej plynu i zakrec korek, silnik powinien dojsc do troche ponad 90 stopni i wlaczy sie wentylator, jezeli temperatura zacznie spadac to wszystko jest ok
Mozliwe ze ci sie nie odpowietrzyl dobrze i przez to sie gotuje
Ostatnio zmieniony śr gru 02, 2009 07:34 przez agrala, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » śr gru 02, 2009 19:48

Wymien korek zbiorniczka.



Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » śr gru 02, 2009 20:33

Ja tak miałem w silniku AAM (podobnym do RP)
Po wymianie termostatu płyn w silniku gotował się, wylewał. Nikt nie wiedział co mu było...
W końcu pewien mechanik powiedział mi żeby ściągnąć czujnik temperatury ten na grubym wężu przy chłodnicy i tam wlewać płyn. I pomogło.
Układ po prostu był zapowietrzony, bańka powietrza była przed termostatem i on nie chciał się przez to otworzyć.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr gru 02, 2009 20:43

mezcook, na ogół starczy jak przetkasz króćce od cienkiego wężyka od zbiorniczka


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
kkarols16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 14:20
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: kkarols16 » czw gru 03, 2009 00:29

Tez to miałem, od cienkiego weza od zbiorniczka zatkał sie kruciec przy chlodnicy



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 250 gości