Strona 1 z 1

1,4 przekaznik rozruchu

: wt gru 01, 2009 19:52
autor: bambi001
witam mam pytanie jaki przekaznik jest odpowiedzialny za rozróch w golfie III 1,4 benzyna 94r.
i tak przy okazji co moze byc przyczyna ze juz dwa razy auto krecilo ale nie chcialo zapalic po jakims czasie zapaliło. raz mialem tak w golfie 3 ale 1,9 tdi gosc mi luty w jakims przekazniku poprawił i było ok.

: wt gru 01, 2009 20:20
autor: Zico63b
Dokładnie to nie ma "przekaźnika rozruchu", natomiast jeśli jest alarm, szczególnie fabryczny - to lubią te luty popuścić i alarm ten nie pozwala na odpalenie, pomimo kręcenia rozrusznikiem; czasem pozwala na "odpał" ale po dwóch sekundach gasi silnik.
Tak, było to nagminnie w Golfie 3!
Alarm można chyba dosyć łatwo wymontować, gorzej jeśli takie "popuszczone" luty wystąpią w immobiliserze - usunięcie immobilisera jest na tyle drogie, że porównywalne z zakupem używanego sterownika bez immobilizera.

: wt gru 01, 2009 20:56
autor: bambi001
alarmu niema na 100% i moze ja to zle nazwałem ale sa takie kwadratowe kostki wymoiary okolo 4 cm tam gdzie bezpieczniki sa i wiem ze w takiej mi gosc raz poprawial luty ale nie pamietam jaki nr

: wt gru 01, 2009 21:05
autor: Zico63b
To tylko przekaźnik pompy paliwa, nr bodaj 167 w benzynowych.
A czy jest immobiliser?

: wt gru 01, 2009 21:24
autor: bambi001
Zico63b pisze:To tylko przekaźnik pompy paliwa, nr bodaj 167 w benzynowych.
A czy jest immobiliser?
nie ma

: wt gru 01, 2009 21:36
autor: Zico63b
To w takim razie nie ma nic co by "odcinało" silnik.
Może jeszcze kostka stacyjki - tu należy sprawdzić czy gdy nie odpala - są czynne lampki na zegarach?
Czyli albo to tylko ten przekaźnik i przerywa z tego powodu pompa, lub nie pompuje wcale, albo np cewka zaplonowa czy czujnik Halla. Najtańszy jest jednak ten przekaźnik do wymienienia.