Strona 1 z 1
Zużycie oleju
: wt gru 01, 2009 19:52
autor: MarMus1971
Witam wszystkich. Ostatnio jadąc A-4 i pokonując w obie strony około 1000 km ze średnią prędkością około 130-140 km/h zauważyłem że zużycie oleju na takiej trasie wyniosło mi około 400 ml. Co prawda producent podaje że zużycie może wynieść nawet 1 ltr na 1000 km. Dodam też że stan oleju sprawdzam zawsze rano na zimnym silniku a wycieków żadnych nie ma. W związku z tym zapytuję kolegów czy te typy silnika tak mają (1,4 FSI BKG 66KW/90 kM) czy może zaczyna coś się dziać z silnikiem w moim aucie? Dziękuję za odpowiedzi.
: wt gru 01, 2009 19:56
autor: Duber
kurcze juz dosiega ten problem mk5 niezle...pewnie blizniaczy(nieliczac zasilania w waliwo) silnik jak w mk4 i bolączki starszego brata
: wt gru 01, 2009 20:53
autor: oldstaszek
Niekoniecznie coś się dzieje.
Olej może po prostu bardziej parować przy wyższych temperaturach - a to miało miejsce.
Można znaleźć oleje o obniżonej parowalności w tej samej grupie/ oznaczeniu.
Stosując olej należy uwzględniać nie tylko oznaczenie SAE czy API ale także rodzaj eksploatacji...

: wt gru 01, 2009 20:57
autor: Duber
oldstaszek, tematow o olejach jest 3/4 forum i 3/4 zsypu

ale o tym nieczytalem.wiec powiedz jak jest z ta klasą odparowywania(wcinania) jakie przedzialy są zastosowane w tych oznaczeniach?
[ Dodano: Wto Gru 01, 2009 19:59 ]
jesli mi nic a nic niewcina w jezdzie wokól komina i małe trasy(ale szybko)a tez zrobilem trase 1000km do hamburga i tez niecale pol litra wlalem.na motulu polsyntetyku jezdze
: wt gru 01, 2009 21:12
autor: oldstaszek
Nie ma jeszcze obowiązkowych oznaczeń na odparowanie oleju ale niektórzy producenci zwrócili na to uwagę i podają jako informację.
Przykładowo oleje o bardzo długim okresie pracy, siłą rzeczy muszą być uzupełnione także o dodatki przeciwdziałające parowaniu.
Mam przed sobą katalog jednego producenta gdzie czytam:
5W-40 SL/CF city line - czytam: wyróżnia się małymi ubytkami na "spalanie" i zaraz następny o takim samym oznaczeniu lecz bez city... i takiego zapisu nie ma.
Można też spojrzeć na olej
0W-40 SL/CF jaki spełnia VW 503.01 - wymiana co 30kkm. Powinien mieć taką właściwość.
Są też i inne - przykładowo:10W-60 SL/CF(syntetyk) rally sport gdzie ta właściwość jest jedną z niezbędnych.
Temat jest obszerny a to co pisuje się na forum jest bardzo powierzchowne i enigmatyczne, przy czym wielokroć powtarzane dając w efekcie mnożenie niepotrzebnych postów...
Dodam że normy europejskie - ACEA - już przewidują taki parametr i jest to w nich zapisane.