Zużycie oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

MarMus1971
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob sie 23, 2008 19:18
Lokalizacja: Kraków

Zużycie oleju

Post autor: MarMus1971 » wt gru 01, 2009 19:52

Witam wszystkich. Ostatnio jadąc A-4 i pokonując w obie strony około 1000 km ze średnią prędkością około 130-140 km/h zauważyłem że zużycie oleju na takiej trasie wyniosło mi około 400 ml. Co prawda producent podaje że zużycie może wynieść nawet 1 ltr na 1000 km. Dodam też że stan oleju sprawdzam zawsze rano na zimnym silniku a wycieków żadnych nie ma. W związku z tym zapytuję kolegów czy te typy silnika tak mają (1,4 FSI BKG 66KW/90 kM) czy może zaczyna coś się dziać z silnikiem w moim aucie? Dziękuję za odpowiedzi.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » wt gru 01, 2009 19:56

kurcze juz dosiega ten problem mk5 niezle...pewnie blizniaczy(nieliczac zasilania w waliwo) silnik jak w mk4 i bolączki starszego brata
Ostatnio zmieniony wt gru 01, 2009 19:57 przez Duber, łącznie zmieniany 1 raz.



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt gru 01, 2009 20:53

Niekoniecznie coś się dzieje.
Olej może po prostu bardziej parować przy wyższych temperaturach - a to miało miejsce.
Można znaleźć oleje o obniżonej parowalności w tej samej grupie/ oznaczeniu.
Stosując olej należy uwzględniać nie tylko oznaczenie SAE czy API ale także rodzaj eksploatacji... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » wt gru 01, 2009 20:57

oldstaszek, tematow o olejach jest 3/4 forum i 3/4 zsypu ;) ale o tym nieczytalem.wiec powiedz jak jest z ta klasą odparowywania(wcinania) jakie przedzialy są zastosowane w tych oznaczeniach?

[ Dodano: Wto Gru 01, 2009 19:59 ]
jesli mi nic a nic niewcina w jezdzie wokól komina i małe trasy(ale szybko)a tez zrobilem trase 1000km do hamburga i tez niecale pol litra wlalem.na motulu polsyntetyku jezdze



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt gru 01, 2009 21:12

Nie ma jeszcze obowiązkowych oznaczeń na odparowanie oleju ale niektórzy producenci zwrócili na to uwagę i podają jako informację.
Przykładowo oleje o bardzo długim okresie pracy, siłą rzeczy muszą być uzupełnione także o dodatki przeciwdziałające parowaniu.
Mam przed sobą katalog jednego producenta gdzie czytam:
5W-40 SL/CF city line - czytam: wyróżnia się małymi ubytkami na "spalanie" i zaraz następny o takim samym oznaczeniu lecz bez city... i takiego zapisu nie ma.
Można też spojrzeć na olej
0W-40 SL/CF jaki spełnia VW 503.01 - wymiana co 30kkm. Powinien mieć taką właściwość.
Są też i inne - przykładowo:10W-60 SL/CF(syntetyk) rally sport gdzie ta właściwość jest jedną z niezbędnych.
Temat jest obszerny a to co pisuje się na forum jest bardzo powierzchowne i enigmatyczne, przy czym wielokroć powtarzane dając w efekcie mnożenie niepotrzebnych postów... :pub:

Dodam że normy europejskie - ACEA - już przewidują taki parametr i jest to w nich zapisane.
Ostatnio zmieniony wt gru 01, 2009 21:18 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 2 razy.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości