Strona 1 z 1
Zablokowana regulacja kierunków nawiewu
: wt gru 01, 2009 03:34
autor: cinek18-86
Witam wszystkich,problem jak w temacie,zablokowało mi się pokrętło regulacji kierunków nawiewu,nie mogłem początkowo ustawić pozycji na szybę a teraz nie działa mi już druga pozycja czyli na nogi.Próbowałem nawet użyć lekko siły ale pokrętło ani drgnie.Szukałem na forum ale piszą tylko o braku podświetlenia nawiewu.Gdzie może być problem i jeśli ktoś wie proszę o podpowiedź jak rozebrać tą kolumnę z pokrętłami żeby zerknąć do środka o co kaman.Z góry dzięki,pozdrawiam
: wt gru 01, 2009 09:23
autor: Haki
http://www.vwgolf.pl/porady/wymiana-osw ... -golf-mk4/
Jak już wyciągniesz to zobacz czy pokrętła nie są popzacierane , albo czy nie ma tam masy syfu....
: czw gru 03, 2009 15:08
autor: raczekp1
hej.
mialem ten sam problem.
jak zrobiłos ie zimniej to wyszła komedia.przez lato nawiew nialem na szybe ustawiony.w pazdzierniku 15 spadł śnieg i mysle podrzeje se nózki i przekręcilem pokrętło na nózki.i rano nastepnego dnia chcialem przestawic przełacznik na szybke by dmuchalo a tu przełacznik ledwo drgni ale tu polak ma troche siły i po ktorymś rzie pokretło poszło na kierunek nawiewu na szyby-tak mi sie zdawło bo na szyby dmuchało słabo a na nogi bardziej.
wiec cóz rad jniewola dobieram sie do przełaczników i wyciagam je a tu widze ze linka(raczej jest to jeden drut sztywny jak H)w zielonej obudowie który steruje klapami nawiemu miedzy szybka a nogami jest odwiniety z zamienia ciagajacego.nie wiem jakim cudem tak sztywny drut sie odwinał, były tam 4 zwoje nawiniet .
a wiec byo tak ze ten dru w zielobym pancerzu gdzieś przy nawiewach nagrzewnuicy mi przyłapało i w dniu jak przestawiłom pokretło z szyby na nózki, ja wcale nie ruszyłem tym drutem tylko go wygiełem n nastepne ruchy pokretła powodowały ze zwoje sie odwijały jakoś.
pocztkowo drut nie chodził w tym pancerzu ale wziełem szczypce i pociągnełem drut i jakos go rozchodziłem.i mozliwe było przełaczanie klap nagrzewnicy miedzy kier szyby i nózek.
nastepnie drut zawinełem na ramie suwadła i skreciłem do kupy.chodziło.az do rana.
rano postanowiłem przestawic pokretło z szyby na nózki(w tej chwili drut linki jest wsuwany i potrzeba by on swobodnie sie wsuwał w pancerz, inaczej jesli w pancerzu jest opór to drut sie wygina i odwija zramienia pokrętła)A tu opór i ledwo pokrętło przestawiłem w pozycji na nózki.ale nawiem pozostał na szybie, wiec znów linka.
znów rozkrecam pokrętła i wuidze ze linka pogieta, spadła z mocowania,jakos rozruszalem kombinerkami ale zawijając na ramie pokretła juz mi pekł ten drut.
domowym sposobem skróciłem linke i teraz zostawiam pokretło w pozycji nawiew na nogi bo wtedy linka jest schowana w pancerz a jak przestawiam z nóg na szybe to linka sie wyciąga z pancerza, a łatwiej jest wyciągać niz wpychać.
kupiłem nowa linke, w Vw to kosztuje 30 zł ale zeby ja wymienic to trzeba ściągac cały kokpit, a to najtaniej znalazłem w skodzie za 300 zł zrobią. wiec narazie zostaje tak jak jest.linke skróciłem(uciełem ok 10 cm zielonego pancerza wraz z twardym igielitem i jakoś zablokowalem złaczkami miedzianym od przewodów elektrycznych zatrzask ustalający linki i działa.linka lezy w piwnicy i czeka chwili za cos padnie znowu itrzeba linke tą wymienic.
radze tak.
rozbierz pokrętła nawiewów wyciągajac cały mechanizm na zewnatrz.zobaczysz tam 2 linki:zielona z góry odpowiada za nawiew szyba i nózki i dolna zółta za nawiew na front. zobacz co siedzieje z tymi linkami czy chowają sie wswobodnie i jak chodzą ramiona poruszaj ące linkami i wtedy wiadomo czy linki czy ramiona pokrętła