Masło w filtrze powietrza, nierówna praca silnika :/
: pn lis 30, 2009 19:32
Witam wszystkich, po ok. 15tys km przejechanych golfem bezawaryjnie pojawiły się nowe problemy tym razem myślę że poważniejsze. Otóż
Problem 1:
Pojawiło mi się tzw 'masło' w filtrze powietrza, cała rurka odpowietrzająca pokrywę zaworów jest nim zaklejona. Pomyślałem, że to uszczelka pod głowicą, ale nie ubywa mi płynu chłodniczego, moc nie spadła ani spalanie nie wzrosło, olej jest czysty taki jakby po zalaniu. Pod korkiem wlewu oleju masła nie ma.
Jazda na nie dogrzanym silniku też nie wchodzi w rachubę bo codziennie robię ok. 27km w jedną stronę do pracy z czego ok 20km to jest trasa a dopiero potem 7km miasta. Więc silnik się dogrzewa.
Problem 2:
Spalanie oleju pojawiło się po zmianie oleju z castrola na lotosa oba mineralne. nie ukrywam że lotos jest tańszy zwłaszcza jak w ciągu roku przejeżdzam ok 25tys km. Oleju ubyło ok 1.5l na 10tys. km. Wcześniej tego nie było. Kompresja na cylindrach wynosi 12 11,5 12 12 była robiona próba olejowa i też wyszło ok było to robione ok 6miesięcy temu. Zauważyłem także że im więcej jest oleju na bagnecie tym szybciej go spala, jak zostaje ok 5mm nad minimum wtedy poziom utrzymuje się dłużej .
Problem 3:
Silnik pracuje bardzo dziwnie ale tylko na wolnych obrotach, prycha z wydechu i cały się trzęsie jak stoję na światłach, świece i przewody wymienione kopułka i palec wyglądają ok.
Proszę o pomoc bardziej doświadczonych mechaników niż ja.
Dodam że to Golf 2 1.6 RF +gaz założony dwa lata temu.
Problem 1:
Pojawiło mi się tzw 'masło' w filtrze powietrza, cała rurka odpowietrzająca pokrywę zaworów jest nim zaklejona. Pomyślałem, że to uszczelka pod głowicą, ale nie ubywa mi płynu chłodniczego, moc nie spadła ani spalanie nie wzrosło, olej jest czysty taki jakby po zalaniu. Pod korkiem wlewu oleju masła nie ma.
Jazda na nie dogrzanym silniku też nie wchodzi w rachubę bo codziennie robię ok. 27km w jedną stronę do pracy z czego ok 20km to jest trasa a dopiero potem 7km miasta. Więc silnik się dogrzewa.
Problem 2:
Spalanie oleju pojawiło się po zmianie oleju z castrola na lotosa oba mineralne. nie ukrywam że lotos jest tańszy zwłaszcza jak w ciągu roku przejeżdzam ok 25tys km. Oleju ubyło ok 1.5l na 10tys. km. Wcześniej tego nie było. Kompresja na cylindrach wynosi 12 11,5 12 12 była robiona próba olejowa i też wyszło ok było to robione ok 6miesięcy temu. Zauważyłem także że im więcej jest oleju na bagnecie tym szybciej go spala, jak zostaje ok 5mm nad minimum wtedy poziom utrzymuje się dłużej .
Problem 3:
Silnik pracuje bardzo dziwnie ale tylko na wolnych obrotach, prycha z wydechu i cały się trzęsie jak stoję na światłach, świece i przewody wymienione kopułka i palec wyglądają ok.
Proszę o pomoc bardziej doświadczonych mechaników niż ja.
Dodam że to Golf 2 1.6 RF +gaz założony dwa lata temu.